  • 1. Data: 2009-07-01 05:13:46
    Temat: ale czy taki debilizm jaki jest w polskich sadach
    Od: "Marek" <j...@w...pl>

    szanowni grupowicze

    wiadomo ze polski wymiar sprawiedliwosci jest jednym z najgorszych w
    europie ale czy taki debilizm jaki jest w polskich sadach jest tez w
    sadach innych panst np.wielka brytania ,francja czy niemcy
    moze ktos ma wiecej info na taki temat.

    mam postepowanie spadkowe w sadzie i na pierwszej rozprawie wyszło ze musze
    dostarczyc jeszcze 3 dokumenty osobiscie juz na nastepna rozprawe
    przychodzic nie musze chyba ze chcem.Jakie to sa dokumenty jest zapisane
    wprotokule z rozprawy ktory to protokol moge sobie odebrac w
    sekretariacie po rozprawie .
    Ide do sekretariatu a tam sie dowiaduje (debilizm) ze musze złozyc podanie
    oplacic 1 zl od strany A4 i czekac az mi ten protokol wysla do domu ( nie ma
    mozliwosci odebrania go bezposrednio w sadzie ).Na moje pytania w
    sekretariacie odpowiadaja ze wniosek musi zatwierdzic (wyrazic zgode)
    sedzia.
    Jezeli sad jest szybki to taki protokol dostaje do domu za tydzien ,jak
    dziala normalnie za dwa tygodnie a jak jest opieszały to powyzej dwoch. A
    calą sprawe mozna by zalatwic w kilkadziesiat sekund =co wy na to ?

    marek

  • 2. Data: 2009-07-01 21:00:23
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marek" <j...@w...pl> napisał w wiadomości

    > A calą sprawe mozna by zalatwic w kilkadziesiat sekund =co wy na to ?

    To nie debilizm sądu, tylko Twoje niezorientowanie w temacie. Na odpis
    protokołu musisz czekać i za niego zapłacić, bo tak stanowi ustawa i
    rozporządzenie. Ale zapoznać się z nim możesz jako strona na miejscu. To
    taki problem wziąć protokół i na kartkę wynotować te trzy konieczne dla
    sądu dokumenty?

  • 3. Data: 2009-07-02 05:26:21
    Od: "Marek" <j...@w...pl>

    Wiem ze jestem niezorientowany i nie chcem sie orjentowac bo mi to jest do
    niczego nie potrzebne Postepowanie spadkowe bede mial chyba tylko raz w
    zyciu i nie zamierzam studiowac prawa zeby tą sprawe zalatwic.
    Sądy powinny by w miare mozliwosci przychylne dla ludzi np.na rozprawe
    wzywa sie czlowieka ktory ma 86 lat i rozprawe zarzadza sie na drugim
    pietrze ( w bu8dynku sadu nie ma windy) podczas gdy na parterze sa wolne
    sale =ale kto by na to w sadzie wpadl ze mozna na parterze i kogo to
    obchodzi.

    Co innego jest odpis protokołu a co innego wynotowanie na kartce dla mnie
    jest to duza roznica bo nie moge sie powoływac na dokumenty, po zatym
    dlaczego mam wynotowywac na kartce= bo tak stanowi ustawa a wiec o tym
    mowie =ustawa jest debilna i nalezy ja zmienic bo niby czemu ma taka cala
    procedura słuzyc ja nie widze zadnego sensu poza bezsensowną praca ludzi w
    sadzie i tracenie cennego czasu mojego i sadu.

    Moje pytanie na grupie było w zasadzie takie czy takie wygłupy sa tez w
    sadach zachodnich panst czy tam ten system jest taki sam ?

    marek