  • 1. Data: 2004-10-18 19:37:10
    Temat: umowa o pracę
    Od: "robo2000" <r...@g...pl>

    witam,
    jestempierwszy raz na tej grupie, nie wiem czy dobrze trafiłem, ale może
    ktoś mógłby mi pomóc
    otoż mam umowę na czas określony i mam taki punkt w umowie, że jak będę
    chciał złożyć wypowiedzenie z pracy przed upływem terminu określonego w
    umowie to będę musiał zapłacić firmie 30 000 za szkolenia. Oczywiście w
    drugą stronę nie ma mowy o jakim kolwiek odszkodowaniu, gdyby firma chciala
    mnie zwolnić. Ostatnio otrzymałem atrakcyjna propozycję z innej firmy i w
    związku z tym moje pytanie, czy da się coś zrobić, abym mógł wypowiedzieć
    umowę bez tej opłaty, i czy wogóle taki zapis jest zgodny z prawem?
    Proszę o rady
    Pozdrawiam
    Robert

  • 2. Data: 2004-10-18 19:39:20
    Temat: Re: umowa o pracę
    Od: stern <s...@p...net.pl>

    robo2000 wrote:

> [...]
    > związku z tym moje pytanie, czy da się coś zrobić, abym mógł wypowiedzieć
    > umowę bez tej opłaty, i czy wogóle taki zapis jest zgodny z prawem?

    troche za malo danych,

    masz to w umowie o prace, czy
    w odrebnej umowie, o tym ze wysylaja cie na takie i takie szkolenie,
    kosztuje tyle i tyle, a Ty jestes zobowiazany zwrocic koszty w razie
    rozwiazania umowy przed uplywem jakiegos tam czasu?

    I te szkolenia naprawde sie odbyly?

    pozdr.

    m.

  • 3. Data: 2004-10-18 20:44:49
    Od: "robo2000" <r...@g...pl>

> [...]
    > kosztuje tyle i tyle, a Ty jestes zobowiazany zwrocic koszty w razie
    > rozwiazania umowy przed uplywem jakiegos tam czasu?

    dokładnie ten punkt umowy brzmi tak:
    "W przypadku gdy pracownik złoży wypowiedzenie niniejszej umowy w okresie do
    ...., pracownik zwróci pracodawcy koszty szkolenia wynoszące 30000." Nic nie
    ma w umowie co to za szkolenia.
    szkolenia miałem tylko produktowe przeprowadzane przez pracowników firmy, w
    której pracuje, żadnych zewnętrznych szkoleń
    pozdrawiam
    Rob

  • 4. Data: 2004-10-18 20:49:24
    Od: _ValteR_ <s...@n...thx>

    *robo2000* wrote in <news:cl160f$tuj$1@opal.futuro.pl> :

    > otoż mam umowę na czas określony i mam taki punkt w umowie, że jak będę
    > chciał złożyć wypowiedzenie z pracy przed upływem terminu określonego w
    > umowie to będę musiał zapłacić firmie 30 000 za szkolenia. Oczywiście w

    ciekawe, tylko w przypadku że ty składasz wypowiedzenie? - to
    zatrudnij sie w drugiej firmie a oni niech sami cie zwolnia za
    nieprzychodzenie do roboty, art. 54 czy coś. ;)

    --
    Zacząłem pić przez pewną kobietę. A ja jej nawet nie podziękowałem.

  • 5. Data: 2004-10-18 20:50:44
    Od: stern <s...@p...net.pl>

    robo2000 wrote:

> [...]
    > szkolenia miałem tylko produktowe przeprowadzane przez pracowników firmy, w
    > której pracuje, żadnych zewnętrznych szkoleń

    więc jeśli sie zwolnisz i nie zaplacisz, firma bedzie musiala udowodnic
    ile te szkolenia ja kosztowaly.

    ponadto - kwota do zwrotu powinna maleć proporcjonalnie do czasu, jaki
    przepracowales w firmie.

    tak na moj gust, oni cos o tym slyszeli, tylko nie do konca wiedza co.

  • 6. Data: 2004-10-18 20:51:55
    Od: stern <s...@p...net.pl>

    _ValteR_ wrote:

    > ciekawe, tylko w przypadku że ty składasz wypowiedzenie? - to
    > zatrudnij sie w drugiej firmie a oni niech sami cie zwolnia za
    > nieprzychodzenie do roboty, art. 54 czy coś. ;)

    a potem dostanie swiadectwo pracy z dyscyplinarnym zwolnieniem,
    faktycznie swietny pomysl.

  • 7. Data: 2004-10-18 21:15:35
    Od: _ValteR_ <s...@n...thx>

    *stern* wrote in <news:cl1akf$hn4$2@atlantis.news.tpi.pl> :

    > a potem dostanie swiadectwo pracy z dyscyplinarnym zwolnieniem,
    > faktycznie swietny pomysl.

    nie napisał że mają być tylko najlepsze rady - ale kierunek dobry,
    zeby to oni mu podziekowali.

    --
    Siwy włos jest oznaką podeszłego wieku, a nie rozumu.

  • 8. Data: 2004-10-18 21:29:17
    Od: "robo2000" <r...@g...pl>

    Użytkownik "stern" <s...@p...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przepracowales w firmie.
    >
    > tak na moj gust, oni cos o tym slyszeli, tylko nie do konca wiedza co.

    nie wiem czy polubownie bez sądu dało by się z nimi dogadać, znając ich
    raczej cieżko będzie, wiem, że kilka spraw byli pracownicy z nimi
    prowadzili, ale o co chodziło to niewiadoma dla mnie
    pozdrawiam
    Rob

  • 9. Data: 2004-10-18 21:41:02
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Mon, 18 Oct 2004 22:49:24 +0200, _ValteR_ naskrobał(a):

    > ciekawe, tylko w przypadku że ty składasz wypowiedzenie? - to
    > zatrudnij sie w drugiej firmie a oni niech sami cie zwolnia za
    > nieprzychodzenie do roboty, art. 54 czy coś. ;)

    zwolnią Z WINY PRACOWNIKA co będzie na świadectwie i nie wiadomo czy i tak
    nie zapłaci.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 10. Data: 2004-10-19 07:45:51
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <cl19va$emm$1@opal.futuro.pl>, robo2000 wrote:

> [...]
    > szkolenia miałem tylko produktowe przeprowadzane przez pracowników firmy, w
    > której pracuje, żadnych zewnętrznych szkoleń

    A wystawią ci na te 30000 fakturę za szkolenia?

    Renata