  • 1. Data: 2004-10-18 19:14:50
    Temat: Gwarancja w INDESIT - wirtualna??
    Od: "Realista" <r...@s...o2.pl>

    Kolezanka kupila w marcu 2002 lodowke
    Teoretycznie lodowka ma 2-letnia gwarancje
    Regularnie co roku psul sie elektroniczny panel sterujacy lodowka i byl
    wymieniany na gwarancji
    Wydawaloby sie, ze zgodnie z art 581 KC po kazdej naprawie panel sterujacy
    jest objety od nowa gwaracja (ja bym nawet powiedzial ze gwarancja biegnie
    od poczatku na cala lodowke, poniewaz dokonano istotnej naprawy rzeczy
    objetej gwarancja)

    Niestety przepisy sobie, a zycie sobie.
    We wrzesniu tego roku znowu lodowka przestala pracowac. Wezwany technik z
    serwisu Indesit stwierdzil uszkodzenie panela sterujacego i zazadal zaplaty
    500zl za wymiane na nowy (450 panel + 50 dojazd).

    Kolezanka najpierw zdziwila sie ze panel "za gotowke" moglby byc wymieniony
    od reki bo za gwarancji trwalo to zawsze ponad miesiac (musieli go
    sprowadzac z Wloch)
    Nastepnie zdziwila sie ze nie ma na panel juz gwarancji (ma w ksiazce
    gwarancyjnej wpisy o naprawach.
    Technik podczas przegladania gwarancji probowal wyrwac strony z wpisami o
    wymianach dokonanych podczas gwarancji. Nastepnie nie chcial opuscic jej
    mieszkania dopoki nie zaplaci chociaz 50 zl za dojazd.
    Pojechal dopiero jak zaczela dzwonic na policje

    Indesit twierdzi, ze gwarancja na lodowke sie skonczyla (stwierdzili to
    pisemnie)

    Osoba z infolini serwisowej Indesit odsyla pod telefon do osoby
    odpowiedzialnej za serwis (oczywiscie telefonu tego nikt nie odbiera)

    Czy moze cos jeszcze zrobic, zeby dochodzic swoich praw?

  • 2. Data: 2004-10-18 19:21:43
    Temat: Re: Gwarancja w INDESIT - wirtualna??
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Realista wrote:
    > Czy moze cos jeszcze zrobic, zeby dochodzic swoich praw?

    Może interwencja miejskiego/powiatowego rzecznika konsumentów by pomogła.
    A jeśli nie, to pozostaje sąd. Może spróbować w Polubownym Sądzie
    Konsumenckim przy Inspekcji Handlowej, szybciej i bezpłatnie, ale za
    zgodą przedsiębiorcy.

    KG

  • 3. Data: 2004-10-18 19:21:49
    Od: "fi5h" <f...@o...pl>

> [...]
    > jest objety od nowa gwaracja (ja bym nawet powiedzial ze gwarancja biegnie
    > od poczatku na cala lodowke, poniewaz dokonano istotnej naprawy rzeczy

    tylko na wymieniona rzecz (to nie jest na tyle istotny element)

> [...]
    > mieszkania dopoki nie zaplaci chociaz 50 zl za dojazd.
    > Pojechal dopiero jak zaczela dzwonic na policje

    nie mial prawa nic wyrywac, gwarancja biegnie od poczatku odkad zamontowano
    nowy panel, jest on jak najbardziej objety gwarancja.
    Sprawdzcice ile tych samych napraw jest przewidzianych w gwarancji,
    O ile to taka niebieska gwarancja jaka indesit zawsze dawal, powinno byc tam
    wszystk oopisane

    > Indesit twierdzi, ze gwarancja na lodowke sie skonczyla (stwierdzili to
    > pisemnie)

    na lodowke tak - na panel nie.

    jak pojde jutro do pracy to zobacze jak wyglada ta gwarancja dokladniej bo z
    pamieci to nei wiele pamietam :)

  • 4. Data: 2004-10-19 11:51:47
    Od: "Realista" <r...@s...o2.pl>

    > tylko na wymieniona rzecz (to nie jest na tyle istotny element)
    Wydawalo mi sie ze w lodowce sa dwa istotne elementy
    1. Agregat
    2. Panel sterujacy praca calej lodowki
    ale moge sie mylic