  • 11. Data: 2004-10-19 08:11:01
    Temat: Re: umowa o pracę
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Sebol" <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl> napisał w wiadomości
    news:cl1d5r$gtu$1@news.onet.pl...
    > Dnia Mon, 18 Oct 2004 22:49:24 +0200, _ValteR_ naskrobał(a):

    > zwolnią Z WINY PRACOWNIKA co będzie na świadectwie i nie wiadomo czy i
    tak
    > nie zapłaci.

    Jeżeli z winy pracownika, to tym bardziej firma będzie domagać się
    zapłaty.
    Ale 30.000 PLN za szkolenia???, za taką kwotę to można studia zrobić.
    Takiego odszkodowania od pracownika sąd pracy raczej nie przyzna firmie.

    Pozdrawiam

    wa

  • 12. Data: 2004-10-19 13:27:32
    Od: "Lesio5" <l...@w...pl>

    Użytkownik "stern" <s...@p...net.pl> napisał w wiadomości

    > a potem dostanie swiadectwo pracy z dyscyplinarnym zwolnieniem,
    > faktycznie swietny pomysl.

    Lepiej dostac takie swiadectwo pracy niz zaplacic 30 000 zl.

    --
    Leszek Grelak - Lesio5
    I thought I was someone else, someone good.

  • 13. Data: 2004-10-20 12:36:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 19 Oct 2004, Renata Gołębiowska wrote:
    [...]
    >+ A wystawią ci na te 30000 fakturę za szkolenia?

    A jak wpadłaś na to iż jest to świadczenie opodatkowane VAT ?!??

    I (przezornie) że to jest świadczenie z tytułu prowadzenia
    działalności (na rzecz pracownika w tym układzie) a nie
    związane ze stosunkiem pracy - że w ogóle może być mowa
    o rachunku ??

    Jak dla mnie - nieporozumienie.
    Równie dobrze PZU mogłoby chcieć od "przeciętnego lokatora"
    faktury dlatego że "przecież wypłaca mu odszkodowanie" :]
    Obowiązek wystawiania rachunku - a faktury w szczególności
    - regulują odrębne przepisy.

    Kwestię "prawomocności" owej umowy oczywiście pomijam - bo
    IMHO pytanie czy to była odrębna umowa jest na miejscu (że
    przypomnę wszystkie dyskusje z wnioskiem "umowa o pracę
    przestaje obowiązywać z końcem okresu wypowiedzenia" :)).

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 14. Data: 2004-10-20 12:41:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 18 Oct 2004, stern wrote:

> [...]
    > +
    > + a potem dostanie swiadectwo pracy z dyscyplinarnym zwolnieniem,

    Ykhm... po kolei ;)
    1. przecież się JUŻ zatrudni u kogo innego. Znaczy: "być może obejdzie
    się" ;)
    2. zwolnienia dyscyplinarnego to już sporo nie ma... chyba jeszcze
    od zeszłego tysiąclecia ? :) Ja rozumiem że "rozwiązanie umowy
    bez wypowiedzenia z winy pracownika" brzmi równie niezachęcająco,
    no ale za napisanie "zwolnienie dyscyplinarne" można... pracodawcę
    podać do sądu :> O poprawienie świadectwa pracy oczywiście ;) !
    4. ktoś już powiedział że nie pytano o DOBRE pomysły :) No i w razie
    kolizji "zapłacić 30 000 zł albo mieć jedno wredne świadectwo - oraz
    inną lepszą pracę" wynik nie musi wypaść jednostronnie... :|

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 15. Data: 2004-10-20 12:43:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 18 Oct 2004, Sebol wrote:

> [...]
    >+ >> chciał złożyć wypowiedzenie z pracy przed upływem terminu określonego w
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    [...]
    >+ zwolnią Z WINY PRACOWNIKA co będzie na świadectwie

    ...zgoda...

    >+ i nie wiadomo czy i tak nie zapłaci.

    ...a to może zależeć od treści umowy: czy pytający zapisał mniej więcej
    to co jest w umowie czy to co MYŚLI że tam jest ;]

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 16. Data: 2004-10-20 16:32:45
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <Pine.WNT.4.61.0410201431570.1332@athlon>, Gotfryd Smolik news wrote:
> [...]

    > faktury dlatego że "przecież wypłaca mu odszkodowanie" :]
    > Obowiązek wystawiania rachunku - a faktury w szczególności

    Nie znam przepisów (może podasz), ale na zdrowy rozsądek to skoro każą
    płacić za usługę (szkolenia), to mam prawo żądać rachunku. PZU też
    wystawia rachunek za swe usługi (ubezpieczenia), natomiast
    odszkodowanie, które wypłaca nie jest żadną usługą czy produktem
    (natomiast klient oczywiście podpisuje, że odszkodowanie otrzymał).
    Tyle, jak mi się wydaje, zdrowego rozsądku, ale chętnie dowiem się co
    mówią przepisy.

    Renata

    i 20 długości geograficznej wschodniej
    wylosowałem Polskę

  • 17. Data: 2004-10-20 23:59:24
    Od: Grzegorz Górnisiewicz <g...@n...pl>

    robo2000 napisał(a):
> [...]
    > ktoś mógłby mi pomóc
    > otoż mam umowę na czas określony i mam taki punkt w umowie, że jak będę
    > chciał złożyć wypowiedzenie z pracy przed upływem terminu określonego w
    > umowie to będę musiał zapłacić firmie 30 000 za szkolenia. Oczywiście w
    > drugą stronę nie ma mowy o jakim kolwiek odszkodowaniu, gdyby firma chciala
    > mnie zwolnić. Ostatnio otrzymałem atrakcyjna propozycję z innej firmy i w
    > związku z tym moje pytanie, czy da się coś zrobić, abym mógł wypowiedzieć
    > umowę bez tej opłaty, i czy wogóle taki zapis jest zgodny z prawem?

    A masz potwierdzenie na papierze, że takowe szkolenie się odbyło? i że
    to było to szkolenie za 30tys złotych ? jeśli nie to wydaje mi się że
    w/g prawa takie szkolenie się nie odbyło... jeśli się mylę to powiedzcie :)

    > Proszę o rady
    > Pozdrawiam
    > Robert

    Pozdrawiam
    Grzesiek

  • 18. Data: 2004-10-21 12:42:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 20 Oct 2004, Renata Gołębiowska wrote:
    [...]
> [...]
    >+ > faktury dlatego że "przecież wypłaca mu odszkodowanie" :]
    >+ > Obowiązek wystawiania rachunku - a faktury w szczególności

    Ordynacja podatkowa:
    +++++
    Art. 87. § 1. Jeżeli odrębne przepisy nie stanowią inaczej,
    podatnicy prowadzący działalność gospodarczą obowiązani są
    na żądanie kupującego lub usługobiorcy wystawić rachunek
    potwierdzający dokonanie sprzedaży lub wykonanie usługi.
    -----

    Pozwolisz że nie będę zanudzał tekstem rozporządzenia
    do faktur bo długie bardzo :] - ale zakres (kto i kiedy
    wystawia) jest w tym samym duchu.

    >+ ale na zdrowy rozsądek to skoro każą
    >+ płacić za usługę (szkolenia),

    Błąd.
    Z tego punktu widzenia ważny jest status operacji - to
    NIE JEST "zapłata za usługę" ale "zwrot kosztów z *tytułu
    umowy o pracę*". Pracownik zwraca JAKO PRACOWNIK, a nie
    jako "kupujący" !

    Jakby zakład "wprost" posłał cię na szkolenia i kazał
    *tobie* zapłacić szkolącemu - mogłabyś domagać się
    faktury bądź rachunku.

    >+ to mam prawo żądać rachunku. PZU też
    >+ wystawia rachunek za swe usługi (ubezpieczenia), natomiast
    >+ odszkodowanie, które wypłaca nie jest żadną usługą czy produktem

    No właśnie.
    "Zwrot wydatków poniesionych na rzecz pracownika" bądź
    podobnie zatytułowana należność TEŻ nie jest usługą.

    >+ (natomiast klient oczywiście podpisuje, że odszkodowanie otrzymał).
    >+ Tyle, jak mi się wydaje, zdrowego rozsądku, ale chętnie dowiem się co
    >+ mówią przepisy.

    No to masz na talerzu :)

    Jak pracownik "nabędzie" (ale JAKO KLIENT) towar albo usługę od swojego
    pracodawcy to oczywiście MOZE żadać faktury. Ale jak tenże pracownik
    musi cokolwiek INNEGO zapłacić (a ów "zwrot" jest właśnie innym
    tytułem prawnym) - to nie widzę podstaw. Pokwitowanie tak, faktura nie.
    Popatrz na to tak: pracownik w ramach umowy o pracę, w celu świadczenia

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 19. Data: 2004-10-22 08:59:56
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <Pine.WNT.4.61.0410211432070.1484@athlon>, Gotfryd Smolik news wrote:

    > Z tego punktu widzenia ważny jest status operacji - to
    > NIE JEST "zapłata za usługę" ale "zwrot kosztów z *tytułu
    > umowy o pracę*". Pracownik zwraca JAKO PRACOWNIK, a nie
    > jako "kupujący" !

    Pewnie masz rację. Ale może uda się podejść ten zapis z innej strony,
    bo to jakieś dziwne jest - 30tys, ale przecież nie za żadne konkretne
    szkolenia. Bardziej to wygląda na karę/odszkodowanie za wcześniejsze
    zakończenie współpracy.

  • 20. Data: 2004-10-25 08:34:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 22 Oct 2004, Renata Gołębiowska wrote:
    [...]
    >+ Pewnie masz rację. Ale może uda się podejść ten zapis z innej strony,
    >+ bo to jakieś dziwne jest - 30tys, ale przecież nie za żadne konkretne
    >+ szkolenia.

    Tego nie podważam, bo kwota dziwna jakaś...

    pozdrowienia, Gotfryd