  • 11. Data: 2008-08-08 13:43:26
    Temat: Re: testament ?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    SlawcioD wrote:

    > a cos wiecej? bo jestem swierzo po rozmowie z prawnikiem i notariuszem.

    Kodeks cywilny i rozdział zatytuowany Testement.
    Tam jest czarno na białym napisane co trzeba zrobić aby powstał ważny
    testament. O notariuszu wspominaja, ale co prawda tylko jako jedną z
    możliwości. Szybko zmien prawnika i notariusza bo nieźle wtopisz.

  • 12. Data: 2008-08-08 14:04:25
    Od: SlawcioD <s...@p...onet.pl>

    witek pisze:

> [...]
    > testament. O notariuszu wspominaja, ale co prawda tylko jako jedną z
    > możliwości. Szybko zmien prawnika i notariusza bo nieźle wtopisz.
    na szczescie to nie moj prawnik i notariusz, a tylko uczestniczylem w
    zalatwianiu spraw zwiazanych z testamentem. zabieram sie do czytania ;)

    pozdrawiam
    SlacioD

  • 13. Data: 2008-08-08 17:02:48
    Od: SlawcioD <s...@p...onet.pl>

    SlawcioD pisze:

    > na szczescie to nie moj prawnik i notariusz, a tylko uczestniczylem w
    > zalatwianiu spraw zwiazanych z testamentem. zabieram sie do czytania ;)
    >
    > pozdrawiam
    > SlacioD
    dobra poczytalem i mam teraz takie pytanie:

    zostaje napisana przez jednego ze swiadkow pisemnie (odrecznie) ostatnia
    wola, umierajacy podpisuje sie pod nia wraz z dwoma swiadkami
    (lekarzami). czy takie cos, wg naszego prawa, jest prawomocnym testamentem?

    pozdrawiam
    SlawcioD

  • 14. Data: 2008-08-10 08:55:52
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    SlawcioD pisze:
    > zostaje napisana przez jednego ze swiadkow pisemnie (odrecznie) ostatnia
    > wola, umierajacy podpisuje sie pod nia wraz z dwoma swiadkami
    > (lekarzami). czy takie cos, wg naszego prawa, jest prawomocnym testamentem?

    nie
    bo testament nie został w całości napisany przed spadkodawcę (art.949
    kc) a dla ustnego brakuje jednego świadka (pomijając inne warunki) -
    art.952 kc

    KG

  • 15. Data: 2008-08-10 09:30:10
    Od: SlawcioD <s...@p...onet.pl>

    kam pisze:

> [...]
    > bo testament nie został w całości napisany przed spadkodawcę (art.949
    > kc) a dla ustnego brakuje jednego świadka (pomijając inne warunki) -

    dzieki za rozwianie watpliwosci

    pozdrawiam
    SlawcioD

  • 16. Data: 2008-08-12 23:36:04
    Od: " jb" <j...@W...gazeta.pl>

    jans <j...@f...pl> napisał(a):

    > dalej sprzedając bądz zapisując częśc nieruchomości które były zapisane
    > w testamencie.

    To nie ma znaczenia.
    W polskim prawie nie zapisuje się poszczególnych części majątki, tylko udziały.