  • 1. Data: 2008-08-08 08:55:33
    Temat: Re: prosba o porade - zakup towaru poza aukcja
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    AGTR <d...@g...pl> napisal:
    [ ciach ]

    A skontaktowales sie ze sprzedawca i poinformowales
    go o swoich zastrzezeniach? I co odpowiedzial?
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 2. Data: 2008-08-08 09:09:28
    Temat: prosba o porade - zakup towaru poza aukcja
    Od: "AGTR" <d...@g...pl>

    zakupilem przez internet towar
    niestety moj blad bo nie przez serwis aukcyjny, lecz poza aukcja

    byla to klapa do auta

    miala byc w dobrym stanie bez rys i nie bita

    jednak klapa ma wgniecenia, byla szpachlowana, i malowana

    aukcje dodalem do archiwum aby nie zniknela

    czy jest sens walczyc o zwrot towaru i pieniedzy, jesli tak w w jaki sposob?

    poczta nie uszkodziła paczki nie było wgnieceń, ewidentnie sprzedawca
    sprzedał inny
    towar niż na aukcji w opisnie, nie zgadza się nawet zdjęcie.

    pomijam fakt ze nie ma paragonu i nic, a facet ma sklep na allegro

    ma 100 opini pozytywnych + 3 negatywne

  • 3. Data: 2008-08-08 09:28:42
    Od: "AGTR" <d...@g...pl>

    > A skontaktowales sie ze sprzedawca i poinformowales
    > go o swoich zastrzezeniach? I co odpowiedzial?
    > --

    skontaktowalem się
    powiedzialem ze byłem na poczcie i tylko dzięki temu ze mam znajomego na
    poczcie to otworzyl mi paczkę
    i zobaczyłem, że jest wgniecenie (skłamałem) chcac zobaczyć co powie.

    Jednak prawda jest taka, że musiałem odebrać
    i poczta nie pozowlila otworzyć paczki

    Poczta przede wszystkim nie dostarczyła mi paczki, tylko zadzwonili i kazali
    sobie po nią przyjechać

    jak przyjechałem to nie pozwolili zaglądnać, dopiero jak zapłace

    jak zapłaciłem to powiedzieli, zebym wszyedl i w domu sobie otworzył paczkę
    bo oni nie będą świadkami w sprawie.

    Sprzedzawca powiedział, ze towaru nie przyjmie ale 50zł moze dać przekazem
    pocztowym.

    Nie pyskowałem do sprzedawcy grzecznie z nim rozmawiałem.
    Jednak zastanawiam się czy nie napisać skargi na poczte, że nie dostarczyli
    mi paczki

    a za przesyłkę nieubezpieczoną zapłaciłem 106zł

    sam musiałem ponieść koszta dojechania na pocztę i odebrania paczki, a
    przecież zapłaciłem za dostawę paczki
    106zł pod moj adres

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2008-08-08 10:30:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 8 Aug 2008, AGTR wrote:

    ZASTRZEŻENIE.
    Mój post na pewno nie jest poradą, jak (IMO lekkomyślnie) domagasz
    się w tytule. Komentuję tylko luzem :)

    > zakupilem przez internet towar
    > niestety moj blad bo nie przez serwis aukcyjny, lecz poza aukcja
    [...]
    > aukcje dodalem do archiwum aby nie zniknela

    Przecież ta aukcja to oferta *w zupełie innej umowie*, jak na
    mój gust powoływanie się na tę aukcję jest... nieporozumieniem.
    IMVHO kantując allegro trzeba się liczyć z takim skutkiem
    ubocznym - mniej więcej podobnie jak w przypadku, kiedy (np.
    "dla zoptymalizowania podatku" :P) strony na papierze zapisują
    niższą wartość transakcji niż w rzeczywistości.
    To może DROGO kosztować (i nie mam na myśli kar z US :))

    > czy jest sens walczyc o zwrot towaru i pieniedzy, jesli tak w w jaki sposob?

    Masz dowód, że sprzedający oferował "sprzedać ten sam towar
    i na takich samych warunkch jak w aukcji"?
    Czy tylko "chciał sprzedać klapę"?

    > sprzedał inny
    > towar niż na aukcji w opisnie, nie zgadza się nawet zdjęcie.

    Jak był sprytny, do zadbał o to co wyżej - że Ty MYŚLAŁEŚ
    o kupieniu tej właśnie klapy, ale przecież (uwaga, ironia)
    biedny, praworządny i dotrzymujący umów sprzedający w ogóle
    nie mógł brać takiej możliwości pod uwagę, przecież zawarł
    umowę z allegro i ma jej zamiar dotrzymać, nie spodziewał się
    więc nic innego po Tobie :O, czyli oczywiste jest, że Tobie
    oferował *inny* towar!
    Ironia może i bolesna, ale dokładnie tak to wygląda z p.
    widzenia dotrzymywania umów :)

    > pomijam fakt ze nie ma paragonu i nic, a facet ma sklep na allegro

    W kwestii formalnej - to jest możliwe.
    Mało prawdopodobne, ale możliwe - akurat Tobie mógł sprzedać
    klapę od auta posiadanego "osobiście" (swojego, nie czyjegoś,
    i do tego nie wpisanego do majątku w ST).

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2008-08-08 15:20:22
    Od: argothiel <a...@i...niechce.spamu.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:
    > Przecież ta aukcja to oferta *w zupełie innej umowie*, jak na
    > mój gust powoływanie się na tę aukcję jest... nieporozumieniem.

    Zależy, jak w tym wypadku wyglądała umowa. Jeśli sprzedający
    powiedział, że sprzeda poza aukcją taki sam towar, jak ten opisany na
    Allegro, to umowy musi dotrzymać.

    > pzdr, Gotfryd

    Pozdrawiam, argothiel

  • 6. Data: 2008-08-08 23:01:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 8 Aug 2008, argothiel wrote:

    > Zależy, jak w tym wypadku wyglądała umowa. Jeśli sprzedający
    > powiedział, że sprzeda poza aukcją taki sam towar,

    Zgoda, w dalszej treści pytałem czy są dowody na taką tezę.
    Tak czy siak, sam piszesz że TAKI SAM (a nie TEN) towar :)
    co już stanowi pewien wyłom od prawdopodobnych oczekiwań :)

    pzdr, Gotfryd