  • 21. Data: 2002-12-12 13:45:57
    Temat: Re: spółka z o.o. porada.
    Od: "PzKw_Panther" <pzkw_panther@(nospam)gazeta.pl>

    "Baton" <k...@p...fm> wrote in news:ata0u3$nvl$1@news.tpi.pl:

    > BTW Koncepcja sp.z o.o. jest bardzo ciekawa... Otoz cwany wspolnik
    > powola jakas emerytke na stanowisko prezesa. Wlascicel wniesie kapital
    > w wysokosci 50KPLN. Przezes narobi "przekretow" (np wyludzenie vatu,
    > nieplacenie podatkow, zusu, cla etc - duze pole do popisu). Wspolnik
    > zainkasuje olbrzymie zyski. Babci nic nie zrobia, a wspolnikowi tez.
    > Jest git ;)
    >
    > pozdrawiam
    >
    > Baton

    Chyba napisales ten post pod wplywem chwili czy co,nie wiem ale wg mnie twoja
    koncepcja przekretu jest tragiczna tzn chodzi mi o tak glupio wykonany przekret
    jak w twoim pomysle.
    Po pierwsze:wlasciciel - wspolnik wnosi 50 tysiaczkow
    Po drugie:babcia czyli podstawiona pani prezes-figurantka tak?
    No to wg mnie rozwiazanie taaaakiego przekretu jest proste jak drut:
    Pani babcia odpowiada za szkode wyrzadzona spolce (art.293 KSH),tam jest mowa o
    dzialaniach i zaniechaniach sprzecznych z umowa spolki ale tez i z prawem wiec
    chodzi o prawo ogolnie,chyba ze nie ponosi winy.Akurat wine to ponosi bo jesli
    jest podstawiona to raczej ciezko by bylo zeby nie wiedziala ze nie jest
    podstawiona heh.Poza tym nastepny przepis kolejnego artykulu mowi ze jesli inne
    osoby rowniez dzialaly na szkode to odpowiadaja z osobami z 293 KSH
    solidarnie,mysle ze mozna do tego dorzucic tego wspolnika.
    A poza tym jesli chodzi ci o te podatki to wiesz,uchylanie sie od
    opodatkowania,zatajanie dochodow,wyludzanie vat-u to jest to w Polsce karalne i
    nie gadaj ze nic im nie zrobia bo to bzdura.Polecam Ci obczajenie rozdzialu 6 KKS
    pt jakze smutnym tytulem "Przestepstwa skarbowe i wykroczenia skarbowe przeciwko
    obowiazkom podatkowym i rozliczeniom z tytulu dotacji lub subwencji"
    Przy okazji w gre wejda pewnie tez jakies przepisy karne,ale jakie to juz nie
    wiem,bo prawo karne jest mi obce.

    - PzKw Panther Pawel -
    - gg 2561349 -

  • 22. Data: 2002-12-12 13:57:11
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "PzKw_Panther" <pzkw_panther@(nospam)gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:Xns92E2965DB6C3Epawelnjgwppl@193.42.231.152...
    > Po pierwsze:wlasciciel - wspolnik wnosi 50 tysiaczkow

    A jakie to ma znaczenie.
    Przeciez te 50 kzl mozna wydac tego samego dnia, ktorego zostaly wplacone.

    Karol

  • 23. Data: 2002-12-12 13:57:39
    Od: "Baton" <k...@p...fm>

    Oczywiscie babcia za wszystko odpowiada (jest prezesem zarzadu sp. z o.o.).
    Jednak smiem twierdzic ze sad przy ewentualnej sprawie ze wzgledu na jej
    wiek, stan zdrowia, sytuacje finansowa, nieswiadomosc etc. wymierzy
    minimalna kare lub wogole od takowej odstapi. Natomiast jesli chodzi o
    wspolnika to nie odpowiada on w sp. z o.o. za nic:

    Art. 151 par 4 KSH:

    Wspólnicy nie odpowiadają za zobowiązania spółki

    Pozdrawiam

    Baton

    BTW Nie poszukuje mozliwosci przekretu. Sam "medytuje" nad bezkarnoscia i
    calkowitym brakiem odpowiedzialnosci wspolnika sp. z o.o.

  • 24. Data: 2002-12-12 14:02:10
    Od: "Baton" <k...@p...fm>

    Użytkownik "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    > A jakie to ma znaczenie.
    > Przeciez te 50 kzl mozna wydac tego samego dnia, ktorego zostaly wplacone.

    Tu nie chodzi o wydanie 50KPLN. To nie sztuka ;)
    Chodzi o naduzycia. Kilka przykladow: pracownicy zatrudnieni i nie placenie
    za nich podatku i zusu, sprzedaz uslug i nie placenie podatku, przyjmowanie
    fikcyjnych faktur i odliczanie vatu... mozliwosci jest na prawde sporo.
    50KPLN to cash potrzebny do zalozenia sp. z o.o.

    Pozdrawiam

    Baton

  • 25. Data: 2002-12-12 14:26:26
    Od: "PzKw_Panther" <pzkw_panther@(nospam)gazeta.pl>

    "Baton" <k...@p...fm> wrote in news:ata4jt$m91$1@news.tpi.pl:

> [...]
    > wzgledu na jej wiek, stan zdrowia, sytuacje finansowa, nieswiadomosc
    > etc. wymierzy minimalna kare lub wogole od takowej odstapi.

    Mi chodzilo ogolnie ze babcia bedzie odpowiadac natomiast jej stan zdrowia zarowno
    fizycznego czy psychicznego no to rzeczywiscie pozostawmy to hipotetycznemu
    sadowi...

    Natomiast
    > jesli chodzi o wspolnika to nie odpowiada on w sp. z o.o. za nic:
    >
    > Art. 151 par 4 KSH:
    >
    > Wspólnicy nie odpowiadają za zobowiązania spólki

    Nie zgadzam sie z Toba.Moim zdaniem nie ma zadnych przeszkod co do tego zeby
    spolka ktorej wspolnik wyrzadzil szkode,nie mogla np wniesc do sadu pozwu o
    odszkodowanie z art 415 KC

    - PzKw Panther Pawel -
    - gg 2561349 -

  • 26. Data: 2002-12-12 14:31:19
    Od: "Baton" <k...@p...fm>

    Użytkownik "PzKw_Panther" <pzkw_panther@(nospam)gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:Xns92E29D39F530Bpawelnjgwppl@193.42.231.152...
> [...]
    zeby
    > spolka ktorej wspolnik wyrzadzil szkode,nie mogla np wniesc do sadu pozwu

    Po pierwsze to najwieksze przekrety robi sie szkodzac SP,a nie innym
    spolkom, ale pominmy to... Pokrzywdzona spolka moze wniesc do sadu pozew
    wobec innej (sprawcy krzywdy), ale nie wobec wspolnika. Za zobowiazania sp.
    z o.o. odpowiada zarzad, nie wspolnik.

    Pozdrawiam

    Baton

  • 27. Data: 2002-12-12 14:38:51
    Od: "PzKw_Panther" <pzkw_panther@(nospam)gazeta.pl>

    "Baton" <k...@p...fm> wrote in news:ata6j2$8b1$1@news.tpi.pl:

> [...]
    > pozew wobec innej (sprawcy krzywdy), ale nie wobec wspolnika. Za
    > zobowiazania sp. z o.o. odpowiada zarzad, nie wspolnik.

    Powiedz mi co stoi na przeszkodzie odpowiedzialnosci cywilnej z kodeksu cywilnego
    wspolnika wobec spolki?Moim zdaniem nic.Ciagle masz na mysli odpowiedzialnosc
    uregulowana w KSH a ja mowie o odpowiedzialnosci z art.415 KC.

    - PzKw Panther Pawel -
    - gg 2561349 -

  • 28. Data: 2002-12-13 12:41:23
    Od: "Depilator" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Baton" <k...@p...fm> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Depilator" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >

    > Milej lektury ;)

    Juz to parę razy czytałem. Pisałem o uchwale, czy nie pisałem? POdejmuje się
    takową i po kłopocie. Troche za duzo rzeźbisz. Nie masz racji i kropka -
    żadna spółka z o.o. nie musi sie przekształcać ani likwidować gdy jej
    fundusze spadną poniżej kwoty 50.000, Jest to kompletny absurd i pogódź się
    z tym wreszcie. To dobrze, że czytasz i jesteś dociekliwy, ale skieruj swój
    zapał w potencjalnie bardziej płodnym kierunku (np. postaraj się ustalić,
    czy małoletni może byc przedsiębiorcą - ciekawy spór wyniknął). Nie wiem,
    czy miałeś do czynienia w praktyce z funkcjonowaniem spółek, ale ja tak. I
    naprawdę uwierz mi - jaet tak, jak mówię.

    Depi.

  • 29. Data: 2002-12-13 12:42:27
    Od: "Depilator" <m...@p...onet.pl>

    > Wspólnicy nie odpowiadają za zobowiązania spółki

    Ale odpowiadają za _swoje_ zobowiązania _wobec_ spółki. Na przykład. Jak i
    za przestępstwa.

    Depi.