  • 1. Data: 2002-12-06 01:08:46
    Temat: Odszkodowanie po wypadku
    Od: "Dakti" <d...@o...lublin.pl>

    Witam

    Nie wiem czy wysylam post na dobra grupe, ale jesli
    ktos moze mi cos doradzic bede bardzo wdzieczny.

    Otoz niedawno uczestniczylem w wypadku. Rozpedzony samochod zderzyl sie
    czolowo z autobusem w ktorym jechalem. Bylem w lekkim szoku - kierowca
    samochodu zginal na miejscu. Uderzylem kolanami w przednie siedzienie,
    jednak nie bolaly mnie az tak bardzo. Na drugi dzien poczulem cos w krzyzu,
    znikomy bol, ale jednak. pomyslalem, ze przejdzie po kilku dniach i rodzicom
    nic nie wspominalem, zeby ich nie straszyc. Bol zniknal, ale znowu sie
    pojawil, rowniez w kolanach i w karku. Poszedlem z tym do lekarza ogolnego.
    Ten dal mi skierowanie do neurologa. Do neurologa ide w nastepnym
    tygodniu... Mam nadzieje ze to nic powaznego.

    Kolezanka doradzila mi zebym ubiegal sie o odszkodowanie, ale nie wiem jak
    sie za to zabrac. Takze mam kilka pytan:

    * czy mowic juz u neurologa, ze zalezy mi na odszkodowaniu, czy o tym nie
    wpsominac?
    * czy informacji o tym gdzie sprawca byl ubezpieczony (OC) mam szukac w MPK?
    * czy MPK musi mi udzielic w/w informacji?
    * czy do firmy ubezpieczeniowej mam pojsc z wynikami badan od neurologa?
    * czy firma ubezp. kieruje mnie do ich lekarza w celu potwierdzenia
    diagnozy?
    * w jaki sposob firma sprawdza czy faktycznie uczestniczylem w wypadku
    (policja mnie nie spisywala, ale mam swiadkow, ktorzy moga potwierdzic, ze
    wsiadalem do tego autobusu i wysiadalem z niego)?
    * czy nalezy mi sie odszkodowanie, jesli lekarz nie stwierdzi zadnych
    obrazen? (np. z innych przyczyn niz uraz fizyczny)
    * jakiego mozna sie spodziewac odszkodowania?

    Z gory dziekuje za wszystkie rady
    Dakti

  • 2. Data: 2002-12-06 02:06:59
    Temat: Odp: Odszkodowanie po wypadku
    Od: "Dakti" <d...@o...lublin.pl>

    ps. kilka dodatkowych informacji:

    * jezdze na biletach miesiecznych, posiadam bilet miesieczny, ktory byl
    wazny w dniu wypadku.
    * dzwonilem ze swojego telefonu komorkowego na policje, podawalem numer
    rejestracyjny autobusu oraz dzownilem po pogotowie.

  • 3. Data: 2002-12-06 18:39:17
    Temat: Re: Odszkodowanie po wypadku
    Od: Adam _aDi_ Guźmierski <a...@U...server.waw.pl>

    Przysługuje Ci prawo do odszkodowania za procentowy uszczerebk na zdrowiu.
    dodatkowo, jeśli podczas wypadku zniszczyłes sobie coś, to też mozesz się
    ubiegać o wypłatę odszkodowania. 3 lata temy autobus , w którym jechałem ,
    uległ kolizji z drugim autem. Wina kierującego osobówką. Z jego OC zostały
    pokryte szkody (uszkodzony w wyniku upadku laptop, okulary) i wypłata
    odszkodowania za złamaną rękę. Zaczynasz od złożenia stosownego pisma w
    zakładzie komunikacyjnym obługującym daną linię /trasę .