  • 1. Data: 2002-12-05 22:02:22
    Temat: Spółki: cywilna/jawna (oraz podstawa prawna)
    Od: igoR <i...@N...w.pl>

    Mam pytanie o którego zadanie poproszono mnie, więc staram się cytować
    nie rozumiejąc wszakże treści ;-)

    Czy spółka cywilna może wchodzić w skład spółki jawnej?

    Bez względu na odpowiedź (tak/nie) bardzo proszę o podstawę prawną (jako
    kompletny laik, nie jestem w stanie wyGooglać stosownej odpowiedzi :-( )

    TIA
    pozdrawiam
    --
    igoR

    FAQ grupy pl.comp.dtp: http://dtp.art.pl
    Podbeskidzie w Usenecie: alt.pl.regionalne.bielsko-biala
    ICQ# 14869913

  • 2. Data: 2002-12-06 09:11:31
    Temat: Re: Spółki: cywilna/jawna (oraz podstawa prawna)
    Od: "le Roi" <d...@p...fm>

    nie moze; podobnie s.c. nie moze byc wspolnikiem innych spolek prawa
    handlowego (komandytowej, zoo itd); nie moze bo nie ma zdolnosci prawnej i
    zdolnosci do czynnosci prawnych - nie jest wiec ulomna osoba prawna (taki
    przymiot posiadaja np. osobowe spolki handlowe; - nie moze wiec dlatego ze
    nie ma zdolnosc;
    natomiast poszczegolni wspolnicy s.c. moga, ale wystepujac indywidualnie,
    byc wspolnikami spolki;

  • 3. Data: 2002-12-06 18:09:36
    Od: igoR <i...@N...w.pl>

    06 gru 2002, le Roi pisze w news:asppkf$49b$1@sunflower.man.poznan.pl: