  • 1. Data: 2002-12-05 23:47:40
    Temat: spółka z o.o. porada.
    Od: "leo59" <l...@h...pl>

    Mam taki problem:
    przyjaciel zwrócił się do mnie z taką sprawą: chce przystąpić do spółki z
    o.o. o kapitale 50 000 zł z udziałami 25%. Jednak z różnych względów nie
    może uczynić tego na swoje nazwisko ani nikogo z najbliższej rodziny.
    Ponieważ jak mówi ma do mnie pełne zaufanie poprosił mnie żebym firmował to
    swoim nazwiskiem. Tzn. on wykłada kase , a ja mam tam być jako udziałowiec
    nie będący w zarządzie spółki. I tu moje pytanie , ponieważ mam ogromny dług
    wdzięczności w stosunku do niego nie chciał bym mu odmówić tej przysługi ale
    nie wiem jakie niebezpieczeństwa mogą mnie spotkać. Proszę o poradę kogoś
    kto zna się na zasadach działania takich spółek, bo ja jestem w tym temacie
    zupełnie zielony.

  • 2. Data: 2002-12-06 00:00:42
    Temat: Re: spółka z o.o. porada.
    Od: "Jarek Dyrkacz" <j...@a...net.pl>

    Użytkownik "leo59" <l...@h...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nie wiem jakie niebezpieczeństwa mogą mnie spotkać. Proszę o poradę kogoś
    > kto zna się na zasadach działania takich spółek, bo ja jestem w tym

    Witam

    Przede wszystkim musisz potrafic sie wytlumaczyc skad masz 50000 - to spora
    kwota i skarbowka moze sie przyczepic - moze jakas darowizna???
    A odnosinie ryzyka to chyba nie ponosisz - jedynie zarzad odpowiada
    osobistym majatkiem za losy spolki z o.o..
    Polecam link http://prawo.interia.pl/abc/plusminus?aid=5911.
    Pozdrawiam
    Jarek

  • 3. Data: 2002-12-06 08:52:49
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Jarek Dyrkacz" <j...@a...net.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    spora
    > kwota i skarbowka moze sie przyczepic - moze jakas darowizna???

    12.500,-

    Karol

  • 4. Data: 2002-12-06 13:07:20
    Od: "Depilator" <m...@p...onet.pl>

    Ryzyka nie stwierdzono.

    Depi.

  • 5. Data: 2002-12-06 13:54:59
    Od: Piotr Klaban <m...@m...torun.pl>

    On Fri, 06 Dec 2002 14:07:20 +0100, Depilator wrote:
    > Ryzyka nie stwierdzono.

    A odpowiedzialnosc majatkowa wspolnikow za zobowiazania podatkowe i wobec ZUS?

    P.K.

  • 6. Data: 2002-12-06 14:24:12
    Od: "Jarek Dyrkacz" <j...@a...net.pl>

    > 12.500,-

    Fakt, nie doczytalem... Ale to nie zmienia faktu ze pieniadze z nikad sie
    nie biora (niestety) :-))) Tylko przy takiej kwocie to juz raczej US sie nie
    doczepi pewnie...

    Pozdrawiam
    Jarek

  • 7. Data: 2002-12-06 23:09:31
    Od: "le Roi" <d...@p...fm>

    w spolce zoo i akcyjnej wspolnicy nie odpowiadaja za zobowiazania
    spolki -jakiekolwiek; chyba ze sie zdazy ze wspolnik jest czlonkiem
    zarzadu - ale wtedy jest to odp. zarzadu a nie wspolnika;

  • 8. Data: 2002-12-09 08:24:52
    Od: "B@ton" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "le Roi" <d...@p...fm> napisał w wiadomości

    > w spolce zoo i akcyjnej wspolnicy nie odpowiadaja za zobowiazania
    > spolki -jakiekolwiek; chyba ze sie zdazy ze wspolnik jest czlonkiem
    > zarzadu - ale wtedy jest to odp. zarzadu a nie wspolnika;

    Czy wspolnicy nie maja obowiazku pokryc straty spolki?

    Pozdrawiam

    Baton

  • 9. Data: 2002-12-09 14:34:18
    Od: "Depilator" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "B@ton" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "le Roi" <d...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Czy wspolnicy nie maja obowiazku pokryc straty spolki?

    A jak by to była wtedy "ograniczona" odpowiedzialność?

    Depi.

  • 10. Data: 2002-12-10 08:21:05
    Od: "B@ton" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Depilator" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > A jak by to była wtedy "ograniczona" odpowiedzialność?

    To kto Twoim zdaniem ma obowiazek pokrycia straty?

    Pozdrawiam

    Baton