  • 31. Data: 2009-11-20 14:41:45
    Temat: Re: spadek, testament i tym podobne...
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    news:he69ld$kv9$2@news.onet.pl...

    > Czy darowizny na partie polityczne też podlegają zwrotowi w ramach
    > zachowku?

    Jak wszystkie, to wszystkie :)))

    Pozdro Przemek

  • 32. Data: 2009-11-20 14:42:32
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    > oczywiscie, ze mozna i sie wlicza.

    > oczywiscie, w postaci zachowku

    > bez znaczenia.

    > tak

    I uważasz, że takie coś ma jakikolwiek sens ?

    Pozdrawiam Przemek

  • 33. Data: 2009-11-20 14:46:25
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    witek pisze:

    > ale nie gramatyczne. Taka konstrukcja zdania nie jestnieje.

    Dlaczego tak uważasz?

    "Przy obliczaniu ilości drewna w lesie, nie dolicza się drobnych drzew,
    o wysokości poniżej 1 metra, ani mających poniżej 2 lat, licząc wstecz
    od dnia dokonywania obliczenia, krzewów, albo krzewinek".

    --
    Liwiusz

  • 34. Data: 2009-11-20 14:48:17
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Przemek Lipski pisze:
    > Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Jak wszystkie, to wszystkie :)))

    Już rozumiem, dlaczego Imperium Ojca Rydzyka jest zagrożone
    bankructwem. Niech no tylko ustawowi spadkobiercy rzucą się na swoje
    zachowki po moherowych darowiznach z ostatnich 10 lat :)

    --
    Liwiusz

  • 35. Data: 2009-11-20 14:51:00
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Przemek Lipski wrote:

    > Darowizny dokonane przed wiecej ni? 10 lat dotycz? wszystkich, a nie tylko
    > spadkobierców. I trudno tu o inn? interprtacje. Dodatkowo osoby, które nie
    > s? spadkobiercami, ani uprawnionymi do zachowku mog? byae obdarowane tu?
    > przed ?mierci? i tego sie nie wlicza do spadku i to jest sprawiedliwe.

    ale masz jakieś poparcie w zakresie takiej interpretacji?
    Np. jakiś wyrok sądu odrzucający roszczenie o zachowek od osoby trzeciej?

    Co jest sprawiedliwe a co nie mało tu kogo obchodzi.

  • 36. Data: 2009-11-20 14:54:38
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    > ale masz jakieś poparcie w zakresie takiej interpretacji?
    > Np. jakiś wyrok sądu odrzucający roszczenie o zachowek od osoby trzeciej?
    >
    > Co jest sprawiedliwe a co nie mało tu kogo obchodzi.

    No ja wiem, że tu nie ma sprawiedliwości - tu jest Sąd :)))

    Pozdrawiam Przemek

    ps. skąd mam znać wyroki sądów, ja nie jestem prawnikiem, ale domaganie się
    zachowku od osoby trzeciej byłoby absurdem

  • 37. Data: 2009-11-20 15:28:06
    Od: ąćęłńóśżź <u...@w...eu>

    Nie jestem przekonany, czy to był spadek testamentowy, czy to był zapis.
    JaC

    -----

    > Jeżeli zapiszesz majątek córce i nie zachodzi żadna z w/w przesłanek, to ona
    dostaje spadek w całości, ale syn może wytoczyć
    siostrze sprawę o zachowek.

  • 38. Data: 2009-11-20 15:30:01
    Od: ąćęłńóśżź <u...@w...eu>

    Powineneś się rzucić na 1% składki partyjnej po swoich rodzicach.
    JaC

    -----

  • 39. Data: 2009-11-20 16:22:46
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Liwiusz wrote:

    > Zdanie jest po prostu niechlujnie napisane.

    to też.

  • 40. Data: 2009-11-20 16:23:55
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Liwiusz wrote:

    > Czy darowizny na partie polityczne też podlegają zwrotowi w ramach
    > zachowku?

    Nie. Darowizn zwyczajowo przyjetych w danym środowisku nie wlicza sie do
    zachowku :)