  • 1. Data: 2009-11-19 19:30:45
    Temat: C+ aneks telefoniczny, a rezygnacja z umowy na odległość - prośba o opinie
    Od: "Grzegorz M" <nie_dziala@nie_dziala.pl>

    Witam,

    Chciałem rozwiązać umowę z C+ (z końcem stycznie 2010), ale w rozmowie
    telefonicznej zostałem przekonany do pozostania i zgodziłem się na
    przedłużenie umowy z C+. Aneks obowiązuje od 1 lutego 2010 do 28.2011.
    Byłem przekonany, że jest to traktowane tak samo jak podpisanie umowy przez
    telefon tj. bedę miał 10 dni na rezygnację z tego zobowiązania.
    Aneks dotyczy innej oferty tzn. są inne warunki niż wcześniejsza umowa.

    Czy konsultanci C+ mają rację i nie przysługuje mi prawo do rezygnacji w
    ciągu 10 dni?

    W zasadzie rezygnacja z aneksu miała na celu zdobycie czasu na przemyślenie
    i ewentualne wyczekanie lepszej oferty, choć to co mi zaoferowali jest też
    całkiem sensowne.
    Jednak intuicyjnie dla mnie "C+" nie ma racji, a nie lubię, gdy ktoś wciska
    mi "kit". Argumenty jednego z konsultantów były takie, że nie jest to umowa
    na odległość, bo to ja zadzwoniłem do C+, a on jest w biurze, więc nie jest
    poza firmą (niezłe :)). Profilaktycznie rezygnację z umowy i aneksu wysłałem
    jednak pocztą, ale ciekawi mnie jak to wygląda zgodnie z prawem.

    Z góry dziękuję za informacje osób, które mają styczność z tego typu
    przypadkami :)

    pozdrawiam
    Grzegorz

    PS. Poprzednią wiadomość anulowałem, ale jeśli ktoś ma dwa razy, to
    przepraszam :)

    ---------

    ---------
    ---------

  • 2. Data: 2009-11-19 21:15:13
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Grzegorz M" <nie_dziala@nie_dziala.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > na odległość, bo to ja zadzwoniłem do C+, a on jest w biurze, więc nie jest

    powiedz, ze dzwoniles do rzecznika praw konsumentow i twierdzi co innego :)

  • 3. Data: 2009-11-19 22:11:26
    Od: "Grzegorz M" <nie_dziala@nie_dziala.pl>

    Użytkownik "gasper" <n...@m...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Grzegorz M" <nie_dziala@nie_dziala.pl> napisał w wiadomości
    >
    > powiedz, ze dzwoniles do rzecznika praw konsumentow i twierdzi co innego
    > :)

    póki co wysłałem zapytanie m.in do rzecznika i innych tego typu.
    UOKiK podziękował za zgłoszenie i wspomnieli coś o zainteresowaniu się
    sprawą, ale w charakterze ogólnym (nie zajmują się przypadkami pojedynczych
    osób) - więc pewnie to jakaś standardowa formułka

    jak coś sensownego odpiszą, topodzielę się tą informacją, ale jestem także
    ciekaw co sądzi na ten temat szanowne grono czytające tą grupę :)

  • 4. Data: 2009-11-20 06:33:10
    Od: "Michał Gut" <m...@w...pl>

    dvhk?:)

  • 5. Data: 2009-11-24 20:51:04
    Od: "Grzegorz M" <nie_dziala@nie_dziala.pl>

> [...]
    > Aneks dotyczy innej oferty tzn. są inne warunki niż wcześniejsza umowa.
    >
    > Czy konsultanci C+ mają rację i nie przysługuje mi prawo do rezygnacji w

    jakieś propozycje?

  • 6. Data: 2009-11-30 22:52:05
    Od: "Grzegorz M" <nie_dziala@nie_dziala.pl>

> [...]
    > Aneks dotyczy innej oferty tzn. są inne warunki niż wcześniejsza umowa.
    >
    > Czy konsultanci C+ mają rację i nie przysługuje mi prawo do rezygnacji w

    Zgodnie z odpowiedzią Rzecznika Praw Konsumenta mam 10 dni od daty
    dostarczenia mi wersji wydrukowanej (są wyjątki, o tym w cytowanej
    odpowiedzi). W piątek otrzymałem email z C+ z odpowiedzią na reklamację, że
    rozpatrują moją rezygnację. W sumie to mogli by odrzucić - mógłbym ich
    jeszcze pomęczyć :)

    Pracownik biura Rzecznika Praw Konsumenta odpisał (cytat):

    W nawiązaniu do Pana e-maila wyjaśniam:

    Zgodnie z art. 56 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne

    Art. 56. (93) 1. Świadczenie usług telekomunikacyjnych odbywa się na
    podstawie umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych.

    93) Art. 56 zmieniony przez art. 1 pkt 16 ustawy z dnia 24 kwietnia 2009 r.
    (Dz.U.09.85.716) zmieniającej nin. ustawę z dniem 6 lipca 2009 r.

    2. Z zastrzeżeniem ust. 5, umowę o świadczenie publicznie dostępnych usług
    telekomunikacyjnych, w tym o zapewnienie przyłączenia do publicznej sieci
    telekomunikacyjnej, zawiera się w formie pisemnej.

    2. Umowę o świadczenie usług telekomunikacyjnych zawiera się w formie
    pisemnej. Wymóg formy pisemnej nie dotyczy umowy o świadczenie usług
    telekomunikacyjnych zawieranej przez dokonanie czynności faktycznych
    obejmujących w szczególności umowy o świadczenie usług telefonicznych za
    pomocą aparatu publicznego lub przez wybranie numeru dostępu do sieci
    dostawcy usług.

    3. Umowa, o której mowa w ust. 2, powinna określać w szczególności:

    3. Umowa o świadczenie publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych, z
    zastrzeżeniem ust. 5, powinna określać w szczególności:

    1) nazwę strony umowy, w tym nazwę (firmę), adres i siedzibę dostawcy
    usług;

    2) świadczone usługi, dane o ich jakości, w tym o czasie oczekiwania na
    przyłączenie do sieci lub terminie rozpoczęcia świadczenia usług
    telekomunikacyjnych;

    2) rodzaj świadczonych usług;

    3) zakres obsługi serwisowej;

    3) termin oczekiwania na przyłączenie do sieci lub termin rozpoczęcia
    świadczenia usług;

    4) dane szczegółowe dotyczące cen, w tym pakietów cenowych oraz sposoby
    uzyskania informacji o aktualnym cenniku;

    4) okres, na jaki została zawarta umowa;

    5) czas trwania umowy oraz warunki przedłużenia i rozwiązania umowy;

    5) pakiet taryfowy, jeżeli na świadczone usługi obowiązują różne pakiety
    taryfowe;

    6) wysokość kar umownych w przypadku niewykonania lub nienależytego
    wykonania usługi telekomunikacyjnej;

    6) sposób składania zamówień na pakiety taryfowe oraz dodatkowe opcje
    usługi;

    7) tryb postępowania reklamacyjnego;

    7) okres rozliczeniowy;

    8) informację o możliwości rozwiązania sporu w drodze mediacji lub
    poddania go pod rozstrzygnięcie sądu polubownego.

    8) tryb i warunki dokonywania zmian umowy oraz warunki jej przedłużenia;

    9) zakres świadczonych publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych,
    ze wskazaniem elementów składających się na opłatę abonamentową;

    10) dane dotyczące jakości usług;

    11) zakres obsługi serwisowej;

    12) sposób i termin rozwiązania umowy;

    13) zakres odpowiedzialności z tytułu niewykonania lub nienależytego
    wykonania umowy, wysokość odszkodowania oraz zasady i terminy jego wypłaty;

    14) zasady, tryb i terminy składania oraz rozpatrywania reklamacji;

    15) informację o polubownych sposobach rozwiązywania sporów;

    16) sposób uzyskania informacji o aktualnym cenniku usług oraz kosztach
    usług serwisowych.

    4. Umowa o zapewnienie przyłączenia do publicznej sieci telekomunikacyjnej
    poza elementami, o których mowa w ust. 3, powinna określać numer
    przydzielony abonentowi, a w przypadku przyłączenia do publicznej
    stacjonarnej sieci telefonicznej także adres zakończenia sieci.

    5. Przepisu ust. 2 nie stosuje się do umów o świadczenie usług
    telekomunikacyjnych zawieranych poprzez dokonanie czynności faktycznych
    obejmujących w szczególności umowy o świadczenie usług telefonicznych za
    pomocą aparatu publicznego lub przez wybranie numeru dostępu do sieci
    dostawcy usług.

    5. Dane, o których mowa w ust. 3 pkt 9-16, na podstawie wyraźnego
    postanowienia umowy, mogą być zawarte w regulaminie świadczenia publicznie
    dostępnych usług telekomunikacyjnych.

    6. Dostawca usług może umożliwić abonentowi zmianę warunków umowy, o których
    mowa w ust. 3 pkt 2, 4-7 i 9 za pomocą środków porozumiewania się na
    odległość, w szczególności telefonicznie. W takim przypadku dostawca usług
    obowiązany jest utrwalić oświadczenie abonenta złożone w powyższy sposób i
    przechowywać je przez okres 12 miesięcy. Jednocześnie dostawca usług
    obowiązany jest do potwierdzenia abonentowi faktu złożenia oświadczenia o
    zmianie warunków umowy oraz jego zakresu i terminu wprowadzenia zmian, w
    formie pisemnej, w terminie 14 dni od dnia jego złożenia. Abonentowi
    przysługuje prawo odstąpienia od dokonanej zmiany warunków umowy, bez
    podania przyczyn, poprzez złożenie stosownego oświadczenia w formie pisemnej
    w terminie 10 dni od dnia otrzymania pisemnego potwierdzenia. Do zachowania
    tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.

    7. Abonentowi nie przysługuje prawo odstąpienia od dokonanej zmiany warunków
    umowy, o którym mowa w ust. 6, jeżeli dostawca usług, za zgodą abonenta,
    rozpoczął świadczenie usług zgodnie ze zmienionymi warunkami umowy.

    8. W razie braku potwierdzenia abonentowi faktu złożenia oświadczenia o
    zmianie warunków umowy oraz jego zakresu i terminu wprowadzenia zmian, o
    których mowa w ust. 6, termin, w którym abonent może odstąpić od dokonanej
    zmiany warunków umowy, wynosi trzy miesiące i liczy się od dnia złożenia
    oświadczenia o zmianie warunków umowy. Jeżeli jednak abonent po rozpoczęciu
    biegu tego terminu otrzyma potwierdzenie, termin ulega skróceniu do 10 dni
    od dnia otrzymania tego potwierdzenia.

    9. Do zmiany warunków umowy w trybie, o którym mowa w ust. 6, nie stosuje
    się art. 60a.

    Proszę zwrócić uwagę na ust. 6, 7 i 8 powyższego przepisu. Dostawca usług
    może umożliwić abonentowi zmianę warunków umowy w zakresie wskazanym powyżej
    w postaci telefonicznej. Abonentowi na warunkach wskazanych powyżej
    przysługuje prawo odstąpienia od dokonanej zmiany warunków umowy. Tylko w
    warunkach ustępu 7 dojdzie do wyłączenia prawa odstąpienia od dokonanej
    zmiany warunków umowy.

  • 7. Data: 2009-12-01 00:25:44
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Tue, 24 Nov 2009 21:51:04 +0100, Grzegorz M napisał(a):

    > jakieś propozycje?

    Tez jestem na etapie sporu z Cyfrą+ o to samo.
    Mój przypadek jest tutaj:
    http://groups.google.com/group/pl.rec.telewizja/brow
    se_thread/thread/98b21157f69e33ed/2b110268dd375be?q=
    #02b110268dd375be

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof