  • 1. Data: 2009-11-19 19:55:07
    Temat: Projekty uchwał we wspólnocie
    Od: Renata Golebiowska <R...@b...pl>

    Przejrzałam ustawę o własności lokali i nie znalazłam odpowiedzi.
    Chcę zgłosić projekt uchwały pod głosowanie (np. rozbudowa placu
    zabaw). Żeby głosować nad projektem na dorocznym zebraniu (1. kwartał
    przyszłego roku), trzeba ten projekt wpisać do zawiadomienia o
    zebraniu rozsyłanego członkom wspólnoty.
    Napisałam pismo do zarządcy, żeby przygotował taki projekt i wpisał
    jako jeden z punktów zebrania, zarządca mówi, że nie widzi takiej
    potrzeby. Co zrobić, żeby projekt trafił pod głosowanie na dorocznym
    zebraniu. Nie interesuje mnie zwoływanie dodatkowego zebrania (po
    zgromadzeniu 1/10 udziałów), chcę projekt umieścić na normalnym,
    "regulaminowym" zebraniu.

    TIA
    Renata

    --
    Cztery kontynenty - nasze wyprawy rowerowe http://acn.waw.pl/pawelp

  • 2. Data: 2009-11-19 22:21:24
    Temat: Re: Projekty uchwał we wspólnocie
    Od: ąćęłńóśżź <u...@w...eu>

    Ty przygotuj projekt uchwały właścicieli i zbierz tę 1/10 udziałów podpisanych pod
    projektem i wtedy zażądajcie dołączenia do
    porządku obrad zebrania.
    JaC

    -----

  • 3. Data: 2009-11-20 01:12:33
    Od: "Piotr Zawiły" <z...@o...eu>

    Użytkownik "Renata Golebiowska" <R...@b...pl> napisał w
    wiadomości news:slrnhgb8kr.23u.Renata.Golebiowska@195-mo6-2.acn
    .waw.pl...
    > Przejrzałam ustawę o własności lokali i nie znalazłam odpowiedzi.
    (...)
    > TIA
    > Renata
    Udaj się do Zarządu Wspólnoty Mieszkaniowej i przedstaw im swój wniosek. Oni
    powinni powiadomić Zarządcę, że taki wniosek wpłynął, a Zarządca powinien
    uwzględnić go w regulaminie zebrania. Lub, w trakcie zebrania, w jego końcowej
    fazie, zazwyczaj rozpatruje się wnioski zgłoszone przez właścicieli lokali. Po
    prostu wstań i powiedz, że masz wniosek, który chcesz poddać pod głosowanie.
    Nakreślisz, pokrótce sprawę i poddasz wniosek pod głosowanie. Jeżeli wniosek
    uzyska aprobatę wspólnoty, to Zarządca musi uwzględnić to jako uchwałę
    większości właścicieli lokali.
    Piotr Zawiły

  • 4. Data: 2009-11-20 09:28:19
    Od: ąćęłńóśżź <u...@w...eu>

    Strasznie zawile napisałeś receptę na to, jak nigdy niczego nie załatwić.
    JaC

  • 5. Data: 2009-11-20 10:38:54
    Od: Renata Golebiowska <R...@b...pl>

    Dnia 20.11.2009 Piotr Zawiły <z...@o...eu> napisał/a:

    > Użytkownik "Renata Golebiowska" <R...@b...pl> napisał w

    > Udaj się do Zarządu Wspólnoty Mieszkaniowej i przedstaw im swój wniosek. Oni

    Mam wrażenie, nie wiem, czy słuszne, że my nie mamy Zarządu, albo
    Zarząd jest tożsamy z Zarządcą, jeśli to w ogóle możliwe. Na pewno nie
    ma żadnego ciała wyodrębnionego spośród mieszkańców.

    > powinni powiadomić Zarządcę, że taki wniosek wpłynął, a Zarządca powinien
    > uwzględnić go w regulaminie zebrania.

    Czy moje bezpośrednie zgłoszenie projektu do Zarządcy nie obliguje go
    do wpisania go do programu zebrania?

    >Lub, w trakcie zebrania, w jego końcowej
    > fazie, zazwyczaj rozpatruje się wnioski zgłoszone przez właścicieli
    > lokali. Po prostu wstań i powiedz, że masz wniosek, który chcesz
    > poddać pod głosowanie.

    Tak się nie da, bo na zebraniu nie można głosować nad uchwałą, której
    nie było w programie zebrania. I słusznie, bo być może ktoś
    zrezygnował z zebrania, bo w planie było tylko udzielenie zbsolutorium
    i zatwierdzenie planu na przyszły rok. Jeśli nie ma żadnych uwag, to
    nie pofatyguje się na zebranie i taki ktoś nie może być zaskakiwany
    później informacją, że było głosowane coś, co jest dla niego ważne i
    nie miał okazji przedstawić wspólnocie swoich argumentów.

    Co do poprzedniej odpowiedzi, żeby zebrać 1/10 - nie chce mi się
    biegać po mieszkaniach i zbierać podpisów, bo z ustawy nie wynika, że
    jest to jedyny sposób na wprowadzenie projektu do programu zebrania.

    R.

    --
    Cztery kontynenty - nasze wyprawy rowerowe http://acn.waw.pl/pawelp

  • 6. Data: 2009-11-20 12:33:14
    Od: ąćęłńóśżź <u...@w...eu>

    Jak widać nikomu się niczego nie chce.

    A tak najbardziej nie będzie się chciało właścicielom płacić za Twoje pomysły, ani
    emerytom słuchać "wrzasku bachorów pod oknem".

    Innymi słowy z takim podejściem daruj sobie zawracanie głowy.

    I im, i nam ;-)
    JaC

    -----

  • 7. Data: 2009-11-20 15:01:52
    Od: Renata Golebiowska <R...@b...pl>

    Dnia 20.11.2009 ąćęłńóśżź <u...@w...eu> napisał/a:
    > Jak widać nikomu się niczego nie chce.

    Czego nie rozumiesz z tego fragmentu zdania: "bo z ustawy nie wynika,

  • 8. Data: 2009-11-20 15:25:08
    Od: ąćęłńóśżź <u...@w...eu>

    To Ty najwyraźniej nie rozumiesz, że ten ma rację, czyj jest przewodniczący zebrania
    i protokolant (sekretarz) - przy czym jest to
    uwaga uniwersalna.
    JaC

    -----