  • 1. Data: 2005-02-13 15:51:03
    Temat: sKŁADANIE FAŁSZYWYCH ZEZNAŃ NA SPRAWIE
    Od: "Jakub" <fatboy.xxl@wp..niespam.pl>

    WITAM!!
    Podczas sprawy alimentacyjnej(11 01 05) powodka skłamała ze nie jest
    prowadzona w tym samym czasie sprawa rozwodowa. Pozwany dostał dopiero
    zawiadomienie o sprawie rozwodoej dwa tygodnie po sprawie alimentacujnej
    data wpływu pozwu rozwodowego do sądu rodzinnego to 27 12 2004.
    moje pytania to:

    - czy data wpływu pozwu rowna sie z wszeciem sprawy
    - czy miało miejsce żłożenia fałszywych zeznan
    - czy jezeli miało mijsce złożenie fałszywych zeznan to wyrok z sprawy
    alimentacyjnej zostanie anulowany
    - gdzie mam złożyc doniesienie o fałszywych zeznaniach

    z gory dziekuje za odpowiedzi
    pozdrawiam
    Jakub

  • 2. Data: 2005-02-13 16:20:46
    Temat: Re: sKŁADANIE FAŁSZYWYCH ZEZNAŃ NA SPRAWIE
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Jakub napisał(a):

> [...]
    > alimentacyjnej zostanie anulowany
    > - gdzie mam złożyc doniesienie o fałszywych zeznaniach

    Jedne raz tak i trzy razy nie.

    --
    @ Johnson
    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 3. Data: 2005-02-13 18:40:31
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Jakub" <fatboy.xxl@wp..niespam.pl> napisał w wiadomości

    > - czy data wpływu pozwu rowna sie z wszeciem sprawy

    Ponieważ w postępowaniu cywilnym nie wydaje się postanowienia o wszczęciu
    postępowania, toteż trudno poda dokładną datę wszczęcia. Generalnie moim
    zdaniem należało by za tę datę uznać chwilę złożenia pozwu, bowiem z tą
    chwilą prawo wiąże wiele okoliczności (przerwanie przedawnienia na przykład)

    > - czy miało miejsce żłożenia fałszywych zeznan

    Po pierwsze pytanie, czy ona zeznawała po uprzedzeniu o odpowiedzialności
    karnej. Najprawdopodobniej sąd jej na tę okoliczność nie przesłuchiwał,
    toteż nie można mówić o fałszywych zeznaniach.

    > - czy jezeli miało mijsce złożenie fałszywych zeznan to wyrok z sprawy
    > alimentacyjnej zostanie anulowany

    Anulowany nie. Za to wprowadzenie w błąd sądu może być podstawą do apelacji
    moim zdaniem. Pytanie na ile ta informacja miała istotne znaczenie dla
    rozstrzygnięcia. Bo być może sąd się zapytał przy okazji. Nie widzę związku
    wysokości czy obowiązku zapłaty alimentów z wniesieniem lub nie pozwu o
    rozwód. Chociaż specjalistą w tym nie jestem i się upierać nie będę.

    > - gdzie mam złożyc doniesienie o fałszywych zeznaniach

    Generalnie zawiadomienie takie składa się w Prokuraturze, tym nie mniej w
    opisanym przez Ciebie przypadku raczej nie będziemy mieli do czynienia z
    przestępstwem.

  • 4. Data: 2005-02-13 18:58:37
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl>

    > Nie widzę związku
    > wysokości czy obowiązku zapłaty alimentów z wniesieniem lub nie pozwu o
    > rozwód. Chociaż specjalistą w tym nie jestem i się upierać nie będę.

    Jest zwiazek i to znaczny, albowiem jezeli wytoczyla powodztwo o rozwod, to
    sad rozponajacy sprawe o alimenty musi zawiesic z urzedu te sprawe w czesci
    dotyczacej alimentow po dniu wniesienia pozwu o rozwod. moze jedynie wydac
    wyrok czesciowy za zalegle alimenty sprzed dnia wytoczenia powodztwa o
    rozwod ( zwykle za 3 miesiace przed ).

    konrad

  • 5. Data: 2005-02-13 19:04:10
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:cuo82m$2v8$1@atlantis.news.tpi.pl...

> [...]
    > dotyczacej alimentow po dniu wniesienia pozwu o rozwod. moze jedynie wydac
    > wyrok czesciowy za zalegle alimenty sprzed dnia wytoczenia powodztwa o

    Jeśli tak, to wówczas jest podstawa do apelacji.

  • 6. Data: 2005-02-13 19:49:35
    Od: "Big Jack" <m...@h...fdfyez.aw>

    W wiadomości: news:cunuq3$fm9$1@atlantis.news.tpi.pl
    użytkownik *Johnson* napisał(a):

    > Jedne raz tak i trzy razy nie.

    Czy Ty przypadkiem nie jesteś jakimś źle skonfigurowanym botem? 16 lini
    cytatów i jedna odpowiedzi. Mało tego, jak się ma "odpwiedź" nie do
    ostatniego pytania?
    Big Jack

    --
    //////
    ( o o) GG: 660675

  • 7. Data: 2005-02-13 19:54:30
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Big Jack napisał(a):

    > Czy Ty przypadkiem nie jesteś jakimś źle skonfigurowanym botem? 16 lini
    > cytatów i jedna odpowiedzi. Mało tego, jak się ma "odpwiedź" nie do
    > ostatniego pytania?

    Bardzo prosto: nie ma przestępstwa nie ma zawiadomienia o jego popełnieniu.

  • 8. Data: 2005-02-13 20:33:19
    Od: "Jakub" <fatboy.xxl@wp..niespam.pl>

    > Po pierwsze pytanie, czy ona zeznawała po uprzedzeniu o odpowiedzialności
    > karnej. Najprawdopodobniej sąd jej na tę okoliczność nie przesłuchiwał,
    > toteż nie można mówić o fałszywych zeznaniach.

    Sad na wstepie zapytał si czy nie jest wniesina spraa o rozwod obie strony
    odpowiedziały ze nie
    Natomias nie została uprzedzona o odpowiedzialnosci karnej ale o ile dobrze
    pamietam to w Rzeczpospolitej byla mowa o zwolnieniu juz sedziow z
    zapoznawaniem o odpowiedzialnoci karnej itp tylko odrazu moga przejsc do
    sprawy

    Pozdrawiam
    Jakub

  • 9. Data: 2005-02-13 21:00:18
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > pamietam to w Rzeczpospolitej byla mowa o zwolnieniu juz sedziow z
    > zapoznawaniem o odpowiedzialnoci karnej itp tylko odrazu moga przejsc do

    Nie znam artykułu z Rzeczpospolitej, do którego się odnosisz, tym nie mniej
    warunkiem odpowiedzialności a fałszywe zeznania jest pouczenie o tym fakcie.