  • 1. Data: 2005-02-13 13:30:09
    Temat: umowa na wewnatrzwspolnotowe swiadczenie uslug
    Od: Michal Wojciechowicz <m...@n...pl>

    Planuje uruchomienie europejskiego sklepu internetowego. Moim rynkiem
    bedzie Wielka Brytania, a firma polska z VAT UE. Przewiduje przedplaty
    za towar ale w 50%, druga polowe dostane dopiero po wyslaniu towaru.
    Zgromadzilem zbior dyrektych brytyjskich okreslajacych zasady ehandlu:
    http://www.tradingstandards.gov.uk/cgi-bin/bglitem.c
    gi?file=BADV065-1111.txt

    Moje pytania:
    - na podstawie jakich przepisow sformuowac umowe zawierana na stronie
    internetowej (forma internetowych umow jest wiazaca w WB, ale nie jestem
    pewien czy w UE takze, a na marginesie jak to rozwiazuje Polska??)
    - czy powolywac sie jedynie na prawo brytyjskie i tam rozstrzygac
    ewentualne spory (czy ktos mial doswiadczenia z podobnymi sprawami)

    Moim celem jest mozliwie najbardziej zabezpieczyc sie w transakcjach
    zagranicznych realizowanych przez internet (umowy pisemne raczej
    odpadaja ze wzgledu na czas ich zawierania), bo mam juz kontrahenta z WB
    ktory mi zalega od kilku miesiecy.

    Pozdrawiam
    Michal Wojciechowicz