    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: sKŁADANIE FAŁSZYWYCH ZEZNAŃ NA SPRAWIE
    Date: Sun, 13 Feb 2005 19:40:31 +0100

    Użytkownik "Jakub" <fatboy.xxl@wp..niespam.pl> napisał w wiadomości
    news:cunt35$7up$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > - czy data wpływu pozwu rowna sie z wszeciem sprawy

    Ponieważ w postępowaniu cywilnym nie wydaje się postanowienia o wszczęciu
    postępowania, toteż trudno poda dokładną datę wszczęcia. Generalnie moim
    zdaniem należało by za tę datę uznać chwilę złożenia pozwu, bowiem z tą
    chwilą prawo wiąże wiele okoliczności (przerwanie przedawnienia na przykład)

    > - czy miało miejsce żłożenia fałszywych zeznan

    Po pierwsze pytanie, czy ona zeznawała po uprzedzeniu o odpowiedzialności
    karnej. Najprawdopodobniej sąd jej na tę okoliczność nie przesłuchiwał,
    toteż nie można mówić o fałszywych zeznaniach.

    > - czy jezeli miało mijsce złożenie fałszywych zeznan to wyrok z sprawy
    > alimentacyjnej zostanie anulowany

    Anulowany nie. Za to wprowadzenie w błąd sądu może być podstawą do apelacji
    moim zdaniem. Pytanie na ile ta informacja miała istotne znaczenie dla
    rozstrzygnięcia. Bo być może sąd się zapytał przy okazji. Nie widzę związku
    wysokości czy obowiązku zapłaty alimentów z wniesieniem lub nie pozwu o
    rozwód. Chociaż specjalistą w tym nie jestem i się upierać nie będę.

    > - gdzie mam złożyc doniesienie o fałszywych zeznaniach

    Generalnie zawiadomienie takie składa się w Prokuraturze, tym nie mniej w
    opisanym przez Ciebie przypadku raczej nie będziemy mieli do czynienia z
    przestępstwem.