  • 11. Data: 2005-01-19 10:45:20
    Temat: Re: rozliczanie ciepła z mocą wsteczną?
    Od: "scorpio" <s...@p...onet.pl>

    > Żadna umowa nie precyzuje jakia ma być metoda rozliczenia, w umowie najmu
    > jest tylko zapis, że za ciepło płaci najemca a opłatę nalicza wynajmujący.

    Racja, umowa nie prezycuje rozliczenia ciepła.
    Nie wiem jak jest w twoim przypadku, ale u mnie wydaje sie specyfikacje
    kosztów (okresowo - gdy dochodzi do zmiany wielkosci cen, ilosci zuzycia lub
    na żadanie - niezbędne np. do wniosku o dodatek mieszkaniowy). I tam jasno
    jest wykalkulowane, że np. opłata stała tyle a tyle wynosi, zaliczka za
    zużycie ciepła np. za 1 gigadzul lub wiecej tyle a tyle jest pobierana).
    Następnie jest rozliczenie ciepła (co kwartał) i znowu kolejne zestawienie
    kosztów : tyle a tyle zaliczkowo pobrano, tyle a tyle zuzyto i różnica
    nadpłaty/dopłaty ktora jest potrącana lub powiększana w kolejnym rachunku i
    juz jestesmy rozliczeni za poszczegolny okres.

    Nie wiem jak jest pod wzgledem prawnym, ale mam co do tego watpliwosci :
    1. Nie tylko masz wliczone oplaty za ciepło ale także opłaty za podgrzanie
    wody (chodzi o wode ciepla).
    Teraz pytanie czy TBS rowniez uwzglednil zwiekszenie dodatkowych oplat za
    podgrzanie wody wg indywidualnych wskazan licznika cieplej wody lub osob?
    2. Jak to sie ma teraz do dodaków mieszkaniowych ? Mniejsze koszty
    ponoszonych oplat mieszkaniowych wplywaly na decyzje przyznania lub
    odrzucenia dodatku, rownoczesnie mialy wplyw na wysokosc dodatku. Czy TBS
    bedzie w stanie uwzglednic zwrot pokrycia odmowy lub roznicy dodatku?
    3. Jak to sie ma do rozliczen kalendarzowych. Wszak TBS rozlicza sie z
    OPECem po sezonie grzewczym i wszystko bylo ok ? a tu nagle roznica z 3 lat
    ???
    4. Gdyby roznice wystepowaly po podsumowaniu indywidualnych licznikow a
    glownym licznikiem (tj. ogrzewanie piwnic, suszarni, klatek schod. itp.) to
    powinni zastosowac wariant procentowy np. laczne zuzycie wg indywidualnych
    licznikow 100, zuzycie wg glownego licznika 140. Roznica 40.
    Lokator A zuzyl 20 - doplata za 8
    Lokator B zuzyl 10 - doplata za 4
    Lokator C zuzyl 40 - doplata za 16
    Lokator D zuzyl 30 - doplata za 12
    lub inny wariant np. wg osob, metrażu (ale tylko te 40).

    pzdr
    scorpio

  • 12. Data: 2005-01-19 11:12:47
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    scorpio wrote:

    > 3

    > Ja od pol roku mieszkam w budynku TBSowskim i takze posiadam licznik ciepla.
    > Jest dla mnie to bardzo dogodna forma rozliczania, na dzien dzisiejszy
    > licznik wykazal mi zuzycie 0,5 gigadzula ciepla (okres grzewczy od
    > pazdziernika do dzis) co kosztuje mnie na dzien dzisiejszy 20,00 zeta oprocz
    > stalej oplaty :-)))

    Ile ?
    Mi wychodzi 2 GJ na miesiąc.
    Jak masz metraż mieszkania.

  • 13. Data: 2005-01-19 11:13:41
    Od: "AgaM" <a...@o...pl>

    > Napisalas "mam" (zaplacic)
    >
    > czyli ktos cie powiadomil.
    > na tym powiadomieniu jest napisane moze cos, co na momoze.
    >
    > Prawdopodobnie byla jakas uhwala czy cos podobnego......
    W piśmie z TBSu jest napisane tak:
    uwzględniając uwagi mieszkańców dotyczące rozliczenia ciepła za rok 2003
    Zarząd Towarzystwa Społecznego sp.o.o.w dniu 16.11.2004 podjął uchwałę
    nr52/2004 w sprawie rozliczenia kosztów centralnego ogrzewania za rok 2003 w
    oparciu o stawkę za 1m2 powierzchni użytkowej.Decyzja Zarządu w zakresie
    rozliczenia co.wg.stawki za 1m2 pow.uzyt.lokalu a nie w oparciu o wskazania
    ciepłomierzy podyktowana jest błędnym wskazaniem ciepłomierzy.Poprzednie
    rozliczenie centralnego ogrzewania zostaje anulowane. W dniu 07.01.2005
    przysłali kolejne pismo anulujące rozliczenia za rok 2001 i 2002.TBS
    stwierdził wadliwość liczników na podstawie cytuję: zbyt mało GJ w stosunku
    do zajmowanej powierzchni(za rok 2001 4GJ,2002 11GJ,2003 2GJ).Cena za 1GJ w
    roku 2001 była 30 zł, 2002 40zł,2003 115zł. Na moje pytanie jak będzie
    rozliczane ciepło w roku 2004 i 2005, osoba odpowiedzialna za rozliczenie w
    TBS powiedziała że jeszcze niewie.

    Pozdrawiam
    AgaM

  • 14. Data: 2005-01-19 11:34:32
    Od: bo <a...@a...edu.pl>

    AgaM wrote:

> [...]
    > Zarząd Towarzystwa Społecznego sp.o.o.w dniu 16.11.2004 podjął uchwałę
    > nr52/2004 w sprawie rozliczenia kosztów centralnego ogrzewania za rok 2003

    Jesli nikt Ci nie pomoze to postaram sie poszukac,
    bo o TBS ach wiem niewiele.
    Z tego co sie orjentuje to jestes pokatorem i przysluguja Ci prawa lokatora.

    Tak wstepnie - moze koledzy poprawia..

    Decyzje w sprawie oplat musza byc zgodne zprawem wiecniemoga dzialac wstecz,
    w takiej sytuacji uchwala mozeo CIEBIE obowiazywac dobiero za okres PO jej
    uchwaleniu..

    Boguslaw

  • 15. Data: 2005-01-19 12:01:41
    Od: "AgaM" <a...@o...pl>

    Użytkownik "bo" <a...@a...edu.pl> napisał w wiadomości
    > Decyzje w sprawie oplat musza byc zgodne zprawem wiecniemoga dzialac
    wstecz,
    > w takiej sytuacji uchwala mozeo CIEBIE obowiazywac dobiero za okres PO jej
    > uchwaleniu..

    Tylko w naszym TBS nigdy nie wiadomo ile będzie kosztowało ciepło w danym
    roku kiedy się go używa, zawsze jest z prawie rocznym opóźnieniem.A teraz
    doszło jeszcze to że niewiemy czy będziemy rozliczani według liczników czy
    za 1m2.Na moje stwierdzenie że teraz nie muszę oszczędzać ciepła i mogę
    grzać ile chcę. Poinformowano mnie że jeszcze niewiadomo czy ciepło będzie
    rozliczane według liczników czy za 1m2, bo to będzie zależało od zużycia w
    całym bloku.

    Pozdrawiam
    AgaM

  • 16. Data: 2005-01-19 12:07:04
    Od: "scorpio" <s...@p...onet.pl>

    > Ile ?
    > Mi wychodzi 2 GJ na miesiąc.
    > Jak masz metraż mieszkania.

    49,50 m2

  • 17. Data: 2005-01-19 12:17:11
    Od: bo <a...@a...edu.pl>

    AgaM wrote:

> [...]
    >
    > Tylko w naszym TBS nigdy nie wiadomo ile będzie kosztowało ciepło w danym
    > roku kiedy się go używa, zawsze jest z prawie rocznym opóźnieniem.

    nie szkodzi. Nie wiadomo ile kto zuzyje, ale wiadomo,
    WG JAKICH ZASAD. Jestes LOKATOREM (tak ?)
    Jako okatora poinformowano Cie, wg jakich zasad BEDZIE rozliczane cieplo..

> [...]
    > rozliczane według liczników czy za 1m2, bo to będzie zależało od zużycia w

    No to ichj poinformuj na pismie, ze jako lokator masz prawo
    do WCZESNIEJSZEJ znajomosci zasad naliczania oplat.

    > Pozdrawiam
    > AgaM

    Boguslaw

  • 18. Data: 2005-01-19 13:22:29
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    scorpio wrote:

    > 49,50 m2

    To coś wam faktycznie kiepsko te liczniki ciepła działały.
    Nie może wyjść tak mało.

  • 19. Data: 2005-01-19 17:00:20
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "AgaM" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    3
    > tysiące PLN. Dodam, że mieszkańców wpływowych w pewnych ważnych kręgach

    Co do zasadności samego sposobu rozliczenia, już wiele razy o tym pisałem na
    tym forum. Nie ma możliwości rzetelnego zrobienia tego. Każdy sposób jest
    jedynie przybliżeniem. Sposób rozliczenia z metra jest o tyle prostszy, ze
    nie wymaga ponoszenia dodatkowych opłat ani nie ma konieczności montażu
    urządzeń. Skoro TBS uznał dokonał już rozliczenia, to moim zdaniem chcąc to
    zrobić na nowo powinien dowieść, ze nowy sposób jest rzetelniejszy od
    poprzedniego. A to moim zdaniem niewykonalne.

    Tak więc na ich wezwania do wyrównania rozliczenia do tyłu po prostu bym
    odpowiadał, że uregulowałem już należność obliczoną w sposób jaki sam
    ustalili. Dopłatę uzależniam od wykazania, że nowy sposób jest
    rzetelniejszy.

  • 20. Data: 2005-01-19 19:31:19
    Od: "AgaM" <a...@o...pl>

> [...]
    > zrobić na nowo powinien dowieść, ze nowy sposób jest rzetelniejszy od
    > poprzedniego. A to moim zdaniem niewykonalne.

    Ich zdaniem ten sposób jest rzetelniejszy bo na 86 mieszkań, 74 mieszkania
    miały nadpłatę ( według liczników gdzie jeden GJ kosztował 115 zł) a
    pozostałe mieszkania miały dopłacić(kwoty od 300zł do 3000zł).A teraz kiedy
    rozliczyli od 1m2 każdy musi dopłacić po ok.200zł bez względu czy oszczędzał
    czy nie.Dzięki ich rozliczeniu nie muszą nic zwracać a my musimy ponieść
    koszty tych którzy mieli duże dopłaty.

> [...]
    > odpowiadał, że uregulowałem już należność obliczoną w sposób jaki sam
    > ustalili. Dopłatę uzależniam od wykazania, że nowy sposób jest

    Tyle tylko że oni mogą sobie wyrównać mój dług wobec nich z kaucji jaką
    wpłacałam przy odbieraniu mieszkania(kaucja wynosi 12 czynszów).Dlatego
    jeśli nie chcę stracić tych pieniędzy muszę udowodnić że zrobili to
    niezgodnie z prawem.

    Pozdrawiam
    AgaM