  • 21. Data: 2005-01-19 23:48:24
    Temat: Re: rozliczanie ciepła z mocą wsteczną?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "AgaM" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:csmear$7g4$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Ich zdaniem ten sposób jest rzetelniejszy bo na 86 mieszkań, 74 mieszkania
    > miały nadpłatę ( według liczników gdzie jeden GJ kosztował 115 zł) a
    > pozostałe mieszkania miały dopłacić(kwoty od 300zł do 3000zł).A teraz
    kiedy
    > rozliczyli od 1m2 każdy musi dopłacić po ok.200zł bez względu czy
    oszczędzał
    > czy nie.Dzięki ich rozliczeniu nie muszą nic zwracać a my musimy ponieść
    > koszty tych którzy mieli duże dopłaty.

    no to conajmniej głupie uzasadnienie. Po równo, wcale nie oznacza
    sprawiedliwie.

    > Tyle tylko że oni mogą sobie wyrównać mój dług wobec nich z kaucji jaką
    > wpłacałam przy odbieraniu mieszkania(kaucja wynosi 12 czynszów).Dlatego
    > jeśli nie chcę stracić tych pieniędzy muszę udowodnić że zrobili to
    > niezgodnie z prawem.

    No nie za bardzo moim zdaniem mogą. Nie wiem jak wygląda ta umowa, ale nie
    wierzę, by mogli potrącać sporne należności. W razie odmowy zapłaty moim
    zdaniem im zostaje sąd. Potrącenie tego z Waszej kaucji w sytuacji, gdy
    należność jest mocno sporna zaczyna dość poważnie zahaczać o przywłaszczenie
    tej kaucji. To nie jest tak, że oni sobie mogą wystawiać faktury, jak tylko
    chcą. Ale rozumiem niebezpieczeństwo.

    Analizując cały wątek, to ja bym po pierwsze wyjaśnił im, że wszelkie
    roszczenia się przedawniają. W ich wypadku po dwóch latach. Tak więc w ogóle
    można rozważać ciepło za lata 2003 i 2004.

    Po drugie możesz uderzyć z zupełnie innej flanki i złożyć zawiadomienie o
    oszustwie popełnionym przez instalatorów ciepłomierzy, którzy sprzedali
    STPS-owi system dający niewiarygodne wskazania. Wiesz, to jednak kilka
    złotych kosztowało. W konsekwencji wmiesza się w to z jednej strony ten
    wykonawca systemu, bo poczuje się zagrożony, a i zarząd może się zastanowi,
    czy aby na pewno wskazania tych urządzeń są wadliwe.

    Kluczowe tutaj znaczenie ma kto płacił za ciepłomierze. Bo jak STBS, to jako
    zawiadamiający nie będziesz stroną postępowania. Ale jeśli lokatorzy
    (również i Ty), to już jesteś pokrzywdzonym. Możesz się na umorzenie żalić.
    No i wskazywać na współsprawstwo zarządu i instalatorów. Wszak jest dowód na
    to, że sprzedali kijowy system, skoro zarząd uznał, ze wskazania są
    niewiarygodne.

  • 22. Data: 2005-01-20 02:10:01
    Od: "AgaM" <a...@o...pl>

> [...]
    przywłaszczenie
    > tej kaucji. To nie jest tak, że oni sobie mogą wystawiać faktury, jak

    W umowie jest że jeśli zalegamy za czynsz to mają prawo pobrać sobie
    pieniądze z kaucji.

> [...]
    ogóle
    > można rozważać ciepło za lata 2003 i 2004.

    Powołują się na k.c.artykuł 118(to daje im 10lat)

> [...]
    na
    > to, że sprzedali kijowy system, skoro zarząd uznał, ze wskazania są

    Nasze budynki zostały oddane w 2001 roku.Mieszkania były wykończone i
    wyposażone w liczniki na wodę(zimna i ciepła) i centralne ogrzewanie.Przy
    budowie mieszkań było powiedziane że będą tanie w eksploatacji bo są
    liczniki,nowe ocieplone ściany i własna kotłownia(wpełni skomputeryzowana na
    gaz).Po pierwszym roku można się było z nimi zgodzić mieszkania
    szczelne,ciepłe i mało trzeba było grzać.Problem powstał dopiero pod koniec
    2004, przy rozliczeniu roku 2003 1GJ podrożał 300%.I tu pojawił się kłopot
    jeśli ktoś w roku ubiegłym zapłacił 1000zł, to w tym musiał 3000zł bo o tyle
    podrożało ciepło(mimo że gaz nie podrożał).Wniosek jest tylko jeden TBS na
    ogrzewaniu chce na nas więcej zarobić(według wyliczeń spółdzielni zużyliśmy
    gazu na kwotę 60000zł,a jeśli zapłacimy od m2 to wpłacimy do ich kasy
    120000zł).
    Bardzo dziękuję Szanownym Grupowiczom za pomoc.

    Pozdrawiam
    AgaM

  • 23. Data: 2005-01-20 22:23:04
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > W umowie jest że jeśli zalegamy za czynsz to mają prawo pobrać sobie
    > pieniądze z kaucji.

    Ale Wy nei zalegacie z czynszem. To administator "ni z gruszki, ni z
    pietruszki" wystawia jakieś wstecznie korygujące faktury. To zupełnie inna
    sprawa.

    > ogóle
    >
    > Powołują się na k.c.artykuł 118(to daje im 10lat)

    Przywołany przez Ciebie przepis brzmi: "Jeżeli przepis szczególny nie
    stanowi inaczej, termin przedawnienia wynosi lat dziesięć, a dla roszczeń o
    świadczenia okresowe oraz roszczeń związanych z prowadzeniem działalności
    gospodarczej - trzy lata." W moim mniemaniu STBS prowadzi działalność
    gospodarczą, a więc trzy lata (wiem, napisałem dwa, bo mi się pomyrdało :-)
> [...]
    zużyliśmy
    > gazu na kwotę 60000zł,a jeśli zapłacimy od m2 to wpłacimy do ich kasy

    No nie za bardzo mogą sobie to tak zmieniać. Proponuję lekturę USTAWY z dnia
    10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne. tam jest o sposobie ustalania
    stawek. Ja bym napisał pismo do Urzędu Regulacji Energetyki z prośbą o
    sprawdzenie, czy aby na pewno dostawca ciepła w tym wypadku nie naruszył
    prawa. To nic nie kosztuje, a po lekturze tej ustawy mam spore wątpliwości.