  • 1. Data: 2005-01-18 17:20:07
    Temat: 435 kpk ...mozna stosowac odpowiednio ?
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl>

    Witam!

    Male pytanie do fachowcow wydaje mi sie :)

    Otoz, czy jezeli jeden z, dajmy na to 10., pokrzywdzonych wniosl zazalenie
    na postanowienie prokuratora o umorzeniu sledztwa i po tym jak prokurator
    nadrzedny nie przychylil sie do zazalenia, zazalenie trafilo do sadu, to czy
    sad rozpoznajac takie zazalenie i uchylajac postanowienie prokuratora o
    umorzeniu sledztwa moze zastosowac odpowiednio art. 435 kpk jezeli
    uwzglednia wspolna dla wszystkich pokrzywdzonych podstawe, tj. blad w
    ustaleniach faktycznych przyjetych za podstawe orzeczenia ( zbyt "swobodna"
    ocena dowodow) czy tez obraza przepisow prawa materialnego i uchylic
    postanowienie w calosci ? Oczywiscie pytam sie, bo 435 mowi o
    wspoloskarzonych, ale skoro przepis jest w czesci ogolnej przepisow o sr.
    odwolawczych, to moze jednak mozna stosowac w podanej wyzej sytuacji ?

    Prosze o jakies opinie :)

    KOnrad

  • 2. Data: 2005-01-18 20:06:33
    Temat: Re: 435 kpk ...mozna stosowac odpowiednio ?
    Od: Johnson <J...@n...pl>

    Konrad vel Legislator napisał(a):

> [...]
    > wspoloskarzonych, ale skoro przepis jest w czesci ogolnej przepisow o sr.
    > odwolawczych, to moze jednak mozna stosowac w podanej wyzej sytuacji ?

    Nie można, ale i tak nie miałby to większego znaczenia, gdyż co do zasady umorzenie
    postępowania
    przez prokuratora nie ma skutków powagi osądzonej. Prokurator może ponownie prowadzić
    postępowanie i
    to w zasadzie niezależnie czy było to postępowanie ad rem czy ad personam. Tak wiec
    ewentualne
    orzeczenie sądu może być rozważone przez Prokuratora.

    --
    :) Johnson

  • 3. Data: 2005-01-18 20:38:01
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    Tak wiec ewentualne
    > orzeczenie sądu może być rozważone przez Prokuratora.

    Dobra, dobra, ale musialby wtedy wznowic p-ko osobie, a zadne nowe dowody
    czy fakty sie nie pojawily. Po drugie skoro umorzyl, to chyba nie ma zamiaru
    rozwazac wznowienia

    Ale w kazdym razie dzieki za opinie.

    Konrad