eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › reklamacja - czy mogę zażądać zwrotu pieniędzy
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 21

  • 1. Data: 2008-01-28 12:15:03
    Temat: reklamacja - czy mogę zażądać zwrotu pieniędzy
    Od: Piotr <p...@b...pl>

    Witam,

    kupiłem 2 dni temu konsolę wideo, nie działa jak powinna, zawiesza się.
    Dzisiaj pakuje ją do pudełka (w praktycznie nienaruszonym stanie) i idę
    do sklepu ją zareklamować. Problem polega na tym że dowiedziałem się z
    różnych źródeł iż sklep wysyła produkt do serwisu, serwis do producenta
    (austria i anglia), może to potrwać ponad miesiąc...

    Tutaj pojawia się pytanie:
    czy mogę zażądać zwrotu pieniędzy? albo wymiany (na miejscu) na inny
    egzemplarz? Nie mogę znaleźć na UOKIK ustawy regulującej reklamację...
    Coś mi się obiło o uszy że mogę zażądać zwrotu pieniędzy do 7 dni po
    zakupie.

    Pozdrawiam
    Piotr


  • 2. Data: 2008-01-28 12:16:26
    Temat: Re: reklamacja - czy mogę zażądać zwrotu pieniędzy
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Piotr pisze:
    > Witam,
    >
    > kupiłem 2 dni temu konsolę wideo, nie działa jak powinna, zawiesza się.
    > Dzisiaj pakuje ją do pudełka (w praktycznie nienaruszonym stanie) i idę
    > do sklepu ją zareklamować. Problem polega na tym że dowiedziałem się z
    > różnych źródeł iż sklep wysyła produkt do serwisu, serwis do producenta
    > (austria i anglia), może to potrwać ponad miesiąc...

    Zareklamuj z tytułu niezgodności produktu z umową - sklep wtedy musi
    ustosunkować się do reklamacji w ciągu 14 dni.


    > Tutaj pojawia się pytanie:
    > czy mogę zażądać zwrotu pieniędzy? albo wymiany (na miejscu) na inny
    > egzemplarz? Nie mogę znaleźć na UOKIK ustawy regulującej reklamację...
    > Coś mi się obiło o uszy że mogę zażądać zwrotu pieniędzy do 7 dni po
    > zakupie.

    Możesz żądać wymiany na nowy egzemplarz, termin odpowiedzi sklepu to
    14 dni.



    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl
    Masz wierzytelność i chcesz ją sprzedać lub potrzebujesz pomocy w jej
    egzekucji => http://www.kwm.net.pl


  • 3. Data: 2008-01-28 12:26:19
    Temat: Re: reklamacja - czy mogę zażądać zwrotu pieniędzy
    Od: Piotr <p...@b...pl>

    > Zareklamuj z tytułu niezgodności produktu z umową - sklep wtedy musi
    > ustosunkować się do reklamacji w ciągu 14 dni.

    Czyli na piśmie, w formie podania?

    > Możesz żądać wymiany na nowy egzemplarz, termin odpowiedzi sklepu to
    > 14 dni.

    Powoływać się na jakieś ustawy jakby byli oporni?

    Pozdrawiam
    Piotr


  • 4. Data: 2008-01-28 12:27:41
    Temat: Re: reklamacja - czy mogę zażądać zwrotu pieniędzy
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Piotr pisze:
    >> Zareklamuj z tytułu niezgodności produktu z umową - sklep wtedy musi
    >> ustosunkować się do reklamacji w ciągu 14 dni.
    >
    > Czyli na piśmie, w formie podania?

    Najlepiej, i zażądać potwierdzenia przyjęcia.

    >
    >> Możesz żądać wymiany na nowy egzemplarz, termin odpowiedzi sklepu to
    >> 14 dni.
    >
    > Powoływać się na jakieś ustawy jakby byli oporni?


    Można. I przeczytaj, ustawa nie jest długa
    http://www.polskieustawy.com/act_index.php?logic=&dz
    ur=2002&dzup=1176&SearchExp=&SearchExp2=

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl
    Masz wierzytelność i chcesz ją sprzedać lub potrzebujesz pomocy w jej
    egzekucji => http://www.kwm.net.pl


  • 5. Data: 2008-01-28 12:37:15
    Temat: Re: reklamacja - czy mogę zażądać zwrotu pieniędzy
    Od: "go!" <g...@g...pl>

    Piotr wrote:
    > sklep wysyła produkt do serwisu, serwis do producenta
    > (austria i anglia), może to potrwać ponad miesiąc...
    >

    chyba nie moze..
    Do 14 dni a w szczegolnych przypadkach do 30
    Powiedzmy ze takie wysylki to "szczegolne przypadki"


    --
    go!


  • 6. Data: 2008-01-28 13:11:57
    Temat: Re: reklamacja - czy mogę zażądać zwrotu pieniędzy
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 28.01.2008 go! <g...@g...pl> napisał/a:
    > Piotr wrote:
    >> sklep wysyła produkt do serwisu, serwis do producenta
    >> (austria i anglia), może to potrwać ponad miesiąc...
    > chyba nie moze..
    > Do 14 dni a w szczegolnych przypadkach do 30

    Skąd powyższe terminy?

    --
    Marcin


  • 7. Data: 2008-01-28 13:17:31
    Temat: Re: reklamacja - czy mogę zażądać zwrotu pieniędzy
    Od: <s...@a...pl>

    >> kupiłem 2 dni temu konsolę wideo, nie działa jak powinna, zawiesza się.
    >> Dzisiaj pakuje ją do pudełka (w praktycznie nienaruszonym stanie) i idę
    >> do sklepu ją zareklamować. Problem polega na tym że dowiedziałem się z
    >> różnych źródeł iż sklep wysyła produkt do serwisu, serwis do producenta
    >> (austria i anglia), może to potrwać ponad miesiąc...
    > Zareklamuj z tytułu niezgodności produktu z umową - sklep wtedy musi
    > ustosunkować się do reklamacji w ciągu 14 dni.
    >> Tutaj pojawia się pytanie:
    >> czy mogę zażądać zwrotu pieniędzy? albo wymiany (na miejscu) na inny
    >> egzemplarz? Nie mogę znaleźć na UOKIK ustawy regulującej reklamację...
    >> Coś mi się obiło o uszy że mogę zażądać zwrotu pieniędzy do 7 dni po
    >> zakupie.
    > Możesz żądać wymiany na nowy egzemplarz, termin odpowiedzi sklepu to 14
    > dni.

    Istotne:
    To nie znaczy ze sklep wymieni w ciagu 14 dni. Tyle ma na rozpatrzenie
    reklamacji.


  • 8. Data: 2008-01-28 13:18:42
    Temat: Re: reklamacja - czy mogę zażądać zwrotu pieniędzy
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    s...@a...pl pisze:

    >> Możesz żądać wymiany na nowy egzemplarz, termin odpowiedzi sklepu to
    >> 14 dni.
    >
    > Istotne:
    > To nie znaczy ze sklep wymieni w ciagu 14 dni. Tyle ma na rozpatrzenie
    > reklamacji.


    Wszak tak napisałem ;)

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl
    Masz wierzytelność i chcesz ją sprzedać lub potrzebujesz pomocy w jej
    egzekucji => http://www.kwm.net.pl


  • 9. Data: 2008-01-28 13:20:48
    Temat: Re: reklamacja - czy mogę zażądać zwrotu pieniędzy
    Od: <s...@a...pl>

    >>> Możesz żądać wymiany na nowy egzemplarz, termin odpowiedzi sklepu to 14
    >>> dni.

    >> Istotne:
    >> To nie znaczy ze sklep wymieni w ciagu 14 dni. Tyle ma na rozpatrzenie
    >> reklamacji.

    > Wszak tak napisałem ;)

    Tylko pytajacy mógłby to zrozumieć jak ja kiedyś i wiele osób z "życia",
    które coś słyszało o 14 dniach, a nie wie dokładnie co. Stąd to podkresliłem


  • 10. Data: 2008-01-28 14:42:04
    Temat: Re: reklamacja - czy mogę zażądać zwrotu pieniędzy
    Od: Piotr <p...@b...pl>

    go! napisał(a):
    > Piotr wrote:
    >> sklep wysyła produkt do serwisu, serwis do producenta (austria i
    >> anglia), może to potrwać ponad miesiąc...
    >>
    >
    > chyba nie moze..
    > Do 14 dni a w szczegolnych przypadkach do 30
    > Powiedzmy ze takie wysylki to "szczegolne przypadki"
    >
    >

    Właśnie tego się boję, i dlatego dzisiaj idę do sklepu ze spakowanym
    sprzętem, w stanie nienaruszonym, poproszę ładnie o zamianę na miejscu,
    a jak sie nie uda to ładnie poproszę o zwrot pieniędzy.

    Dla mnie reklamacja gwarancyjna (czyli to co będą mi wciskać) odnosi się
    do produktu który się zepsuł podczas używania. W tym przypadku sprzęt
    nie działał prawidłowo od pierwszego włączenia, czyli nie jest w stanie
    jakim powinien być, czyli niezgodność produktu z umową.

    Mam nadzieję że się dogadam, bo nie chce czekać miesiąca na to aż sprzęt
    wróci z podróży po Europie...

    Dziękuję wszystkim za informacje.

    Pozdrawiam
    Piotr

strony : [ 1 ] . 2 . 3


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1