  • 1. Data: 2008-01-28 06:44:22
    Temat: [crosspost] Czy trzeba przerejestrowywac auto po zakupie ?
    Od: "mk" <n...@o...pl>

    Czy po zakupie uzywanego auta musze go przerejestrowywac ? Jezeli tak, to
    czy ktos obeznany w temacie moglby wskazac podstawe prawna nakazujaca
    przerejestrowanie ?

    Pozdrawiam !

  • 2. Data: 2008-01-28 06:46:44
    Od: "Scyzoryk" <g...@i...pl>

    > Czy po zakupie uzywanego auta musze go przerejestrowywac ?

    nie

    Jezeli tak, to
    > czy ktos obeznany w temacie moglby wskazac podstawe prawna nakazujaca
    > przerejestrowanie ?

    musisz oplacic podatek w US i uregulowac sprawe ubezpieczenia OC.
    Przrejestrowac powinienes w terminie 30 dni ale nie musisz.

    --
    Pozdr
    Scyzoryk

  • 3. Data: 2008-01-28 06:48:57
    Od: Alex81 <a...@g...com>

    In article <fnju42$3te$1@nemesis.news.tpi.pl>,
    g...@i...pl says...
    > Jezeli tak, to
    >
    > musisz oplacic podatek w US i uregulowac sprawe ubezpieczenia OC.
    > Przrejestrowac powinienes w terminie 30 dni ale nie musisz.

    Ale w terminie 30 dni musisz powiadomić starostę o nabyciu/zbyciu
    pojazdu lub zmianie stanu faktycznego wymagającej zmiany danych
    zamieszczonych w dowodzie rejestracyjnym - art. 78 PoRD.

    --
    GG #1667593

  • 4. Data: 2008-01-28 07:05:32
    Od: "Scyzoryk" <g...@i...pl>

    > Ale w terminie 30 dni musisz powiadomić starostę o nabyciu/zbyciu
    > pojazdu lub zmianie stanu faktycznego wymagającej zmiany danych
    > zamieszczonych w dowodzie rejestracyjnym - art. 78 PoRD.

    o ile dobrze pamietam teoretycznie musisz ale nie ma przewidzianej zadnej
    kary jesli tego nie zrobisz wiec praktycznie nie musisz :)

    --
    Pozdr
    Scyzoryk

  • 5. Data: 2008-01-28 08:29:10
    Temat: Re: Czy trzeba przerejestrowywac auto po zakupie ?
    Od: seba <s...@g...com>

    On 28 Sty, 07:44, "mk" <n...@o...pl> wrote:
    > Czy po zakupie uzywanego auta musze go przerejestrowywac ? Jezeli tak, to
    > czy ktos obeznany w temacie moglby wskazac podstawe prawna nakazujaca
    > przerejestrowanie ?

    Trzeci rok jezdze na dowodzie poprzedniego wlasciciela.
    Jeden policjant: panie to jakas lipa, pan powinien to auto
    przerejestrowac w ciagu 30 dni. Ja: no wiem, a co jak nie? Policjant:
    no nic. Szerokiej drogi.
    Drugi nawet okiem nie mrugnal jak dalem mu umowe sprzed 3 lat jak
    uzupelnienie DR.

  • 6. Data: 2008-01-28 08:30:56
    Od: "mk" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Scyzoryk" <g...@i...pl> napisał w wiadomości
    > musisz oplacic podatek w US i uregulowac sprawe ubezpieczenia OC.

    No wlasnie, podatek zaplacilem a co do OC to sprzedajacy dzwonil do swojego
    agenta z ubezpieczalni, powiadomil, ze sprzedaje auto i tyle. Czy ma to byc
    zalatwione jakos formalnie ?

    > Przrejestrowac powinienes w terminie 30 dni ale nie musisz.

    Ok, dzieki !

  • 7. Data: 2008-01-28 08:40:48
    Od: Kuba <k...@j...com>

    On Jan 28, 9:29 am, seba <s...@g...com> wrote:

> [...]
    > no nic. Szerokiej drogi.
    > Drugi nawet okiem nie mrugnal jak dalem mu umowe sprzed 3 lat jak

    Jeździłem 5 lat samochodem zarejestrowanym w moim poprzednim miejscu
    zamieszkania - prawdo i dowód miałem wypisane nowe, DR stary z innego
    miasta.
    Na x kontroli drogowych które mi się przytrafiły mili panowie w
    niebieskich mundurach 3 (słownie trzy) razy zwrócili uwagę na
    rozbieżność grzecznie i uprzejmie informując, że w zasadzie powinni mi
    zabrać DR i ze ich zdaniem powinienem coś zrobić bo jak trafię na
    jakiegoś mniej uprzejmego to DR stracę.

    Historię zakończyłem kilka miesięcy temu sprzedając auto. Okazało się,
    że kupujący miał problem z rejestracją (ze względu na ową
    rozbieżność). Musiałem napisać oświadczenie tłumaczące skąd inny adres
    na umowie a inny w dowodzie.

    Pozdrawiam,

    Kuba

  • 8. Data: 2008-01-28 08:48:45
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "mk" <n...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Czy po zakupie uzywanego auta musze go przerejestrowywac ? Jezeli tak, to
    > czy ktos obeznany w temacie moglby wskazac podstawe prawna nakazujaca
    > przerejestrowanie ?

    Auto powinieneś przerejestrować w ciągu 30 dni - taką masz nawet adnotacje w
    dowodze. Ale nie ma za to kary.

  • 9. Data: 2008-01-28 09:15:58
    Od: "mk" <n...@o...pl>

    wiadomości news:479d970b$0$14637$f69f905@mamut2.aster.pl...
    > Auto powinieneś przerejestrować w ciągu 30 dni - taką masz nawet adnotacje
    > w dowodze. Ale nie ma za to kary.

    No tak, a jak zapatruje sie na to policja podczas kontroli ? Robia jakies
    problemy ?

    Pozdrawiam.

  • 10. Data: 2008-01-28 09:26:31
    Od: "Scyzoryk" <g...@i...pl>

    > No wlasnie, podatek zaplacilem a co do OC to sprzedajacy dzwonil do
    > swojego
    > agenta z ubezpieczalni, powiadomil, ze sprzedaje auto i tyle. Czy ma to
    > byc zalatwione jakos formalnie ?

    jesli firma w ktorej jest wykupione pasuje to nie musisz nic robic. Jesli
    chcialbys zmienic ubezpieczyciela to masz 30dni.

    --
    Pozdr
    Scyzoryk