  • 1. Data: 2008-01-28 13:51:06
    Temat: odwołanie się i termin odpowiedzi...
    Od: "milo" <m...@...pl>

    Witam,

    Skradziono mi samochód, miałem AC.

    Niestety okazało się , ze nie mogłem znaleźć drugiego, oryginalnego kluczyka
    do samochodu. PZU, bo o nim mowa, zgodnie z OWU AC, "mogło" odmówić i
    odmówiło wypłaty odszkodowania.

    Napisałem odwołanie i zgodnie z tym OWU AC odpowiedź powinienem uzyskać w
    ciągu 30 dni. Odpowiedź przyszła do mnie po 59 dniach (listy polecone są od
    razu umieszczane u mnie w skrzynce) od mojego nadania. Licząc kilka dni na
    drogę listu, to odpowiedź na pewno przekroczyła deklarowane 30 dni.

    Czy można zakładać, że brak odpowiedzi terminie jest jednoznaczny z
    obowiązkiem wypłaty odszkodowania? Czy może jest jednoznaczny z brakiem
    zastosowania OWU AC, ale czy wtedy nie mam o co walczyć w Sądzie bo Sąd
    uzna, że dopuściłem się rażącego niedbalstwa.?

    Jestem gotów skorzystać z płatnej porady prawnej, ale najpierw na grupie
    chciałbym się upewnić czy warto wydawać te 200 zł na prawnika.

    Poinformowałem PZU o tym fakcie, ale odpwiedź uzyskałem wymijającą ,że PZU
    nie znalazło powodów aby zmieniać swoją decyzję - w ogóle nie odnoszac się
    do mojego argumentu.

    Pozdr.

  • 2. Data: 2008-01-28 18:34:46
    Temat: Re: odwołanie się i termin odpowiedzi...
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    milo pisze:
    > Czy można zakładać, że brak odpowiedzi terminie jest jednoznaczny z
    > obowiązkiem wypłaty odszkodowania?

    nie jest

    > Czy może jest jednoznaczny z brakiem
    > zastosowania OWU AC,

    nie jest

    KG

  • 3. Data: 2008-01-29 16:19:03
    Od: "milo" <m...@...pl>

    Użytkownik "kam" <x#k...@w...pl#x> napisał w wiadomości

    > nie jest

    > nie jest
    >
    > KG
    to jakie konsekwencje ponosi PZU za nieudzielenie odpowiedzi w terminie?
    bo wg OWU AC ja MUSZE mieć kluczyki, ja MUSZE się odwołać w teminiu 14 dni,a
    PZU nic nie musi? o OWU AC działa tylko w jedną stronę?

    Milo

  • 4. Data: 2008-01-29 16:22:44
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    milo pisze:

    > to jakie konsekwencje ponosi PZU za nieudzielenie odpowiedzi w terminie?
    > bo wg OWU AC ja MUSZE mieć kluczyki, ja MUSZE się odwołać w teminiu 14 dni,a
    > PZU nic nie musi? o OWU AC działa tylko w jedną stronę?

    Takie konsekwencje jak masz w umowie i OWU AC. "Widziały gały" co
    podpisywały, a przynajmniej powinny widzieć.

    A poza tym możesz zawsze wystąpić o odszkodowanie z polisy do sądu. A
    terminy mogą mieć znaczenie dla terminu od którego będą naliczane odsetki.

    --
    @2008 Johnson

    "Koniec świata się zbliża ..."