  • 1. Data: 2008-01-28 00:20:43
    Temat: wynajem pokoju - oplaty
    Od: "Rad" <r...@n...op.pl>

    jak widziany w kwestii prawa jest taki uklad - wynajmuje kumplowi pokoj w
    moim mieszkaniu, za co on oplaca wszelkie rachunki (czynsz, itd). De facto,
    do mojej kieszeni nie trafia nic - czy sie myle, czy moze nalezy jakis
    podatek placic?

    czy w takim razie mozliwe jest "formalna sytuacja" ze mieszka za darmo, po
    znajomosci?

    jestem ciekaw jak to widzicie :)

    pozdrawiam
    rad

  • 2. Data: 2008-01-28 11:13:17
    Temat: Re: wynajem pokoju - oplaty
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <s...@i...pl>

    Użytkownik "Rad" <r...@n...op.pl> napisał w wiadomości
    > jak widziany w kwestii prawa jest taki uklad - wynajmuje kumplowi pokoj w
    > moim mieszkaniu, za co on oplaca wszelkie rachunki (czynsz, itd). De
    > facto, do mojej kieszeni nie trafia nic -

    Oprocz tych pieniedzy ktore ci zostaja z faktu ze ty nie placisz wszelkich
    rachunkow [czynszu itd]:) Sadzisz ze dzieki temu nie zyskujesz?

    HaNkA

  • 3. Data: 2008-01-28 12:20:21
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "HaNkA ReDhUnTeR" <s...@i...pl> napisał
    > Oprocz tych pieniedzy ktore ci zostaja z faktu ze ty nie placisz wszelkich
    > rachunkow [czynszu itd]:) Sadzisz ze dzieki temu nie zyskujesz?

    Ale przecież on nie zużywałby tej drugiej połowy opłat licznikowych. Czemu
    miałby zyskiwać? Gdyby drugiego gościa nie było to liczniki by wskazywały
    mniej.
    Pozostaje kwestia opłat stałych-typu czynsz, abonament itd, bo tu faktycznie
    wynajmując zyskuje, bo dzieli na dwóch. Ale przecież ten drugi korzysta też,
    więc czemu niby pierwszy ma zyskiwać, po prostu drugi opłaca swój udział w
    korzystaniu z tych urządzeń. Nie wiem jak czynsz.

  • 4. Data: 2008-01-28 13:42:44
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <s...@i...pl>

    Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:fnkhb3$301$1@z-news.pwr.wroc.pl...

> [...]
    > Pozostaje kwestia opłat stałych-typu czynsz, abonament itd, bo tu
    > faktycznie wynajmując zyskuje, bo dzieli na dwóch.

    Ale w sumie on nie powiedzial ze dzieli na pol. Napisal o oplatach wiec
    zrozumialam ze koles nie placi mu za najem ale placi calosc oplat.
    Zakladajac ze dziela sie oplatami licznikowymi 50/50 to oplata czynszowa
    jest stala bez wzgledu czy mieszka 1 osoba czy 5 wiec tu na pewno jest zysk

    HaNkA

  • 5. Data: 2008-01-28 15:49:09
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "HaNkA ReDhUnTeR" <s...@i...pl> wrote
    > oplata czynszowa jest stala bez wzgledu czy mieszka 1 osoba czy 5 wiec tu
    > na pewno jest zysk

    na pewno? Przecież ten drugi też mieszka, korzysta z nieruchomości, czyż
    więc nie powinien partycypować w czynszu? I po prostu uznać to jako wspólne
    zamieszkiwanie, gdzie wszystkim się dzielą, kosztami ekspoloatacji
    mieszkania, a nie że ktoś komuś stwarza zysk? Przecież jak sobie dwóch gości
    wynajmie mieszkanie, to nie ma problemu dzielą się opłatami i jest ok.

    Ale ja bym się zastanowił czy można w ogóle wynając ten pokój, jaki to typ
    mieszkania (najem komunalny czy komercyjny)?

  • 6. Data: 2008-01-29 13:26:18
    Od: "Rad" <r...@n...op.pl>

    "Piotr [trzykoty]"

    > Ale ja bym się zastanowił czy można w ogóle wynając ten pokój, jaki to typ
    > mieszkania (najem komunalny czy komercyjny)?

    blok, typowy dla duzych miast - wlasnosciowe.

  • 7. Data: 2008-01-29 13:27:31
    Od: "Rad" <r...@n...op.pl>

    "HaNkA ReDhUnTeR" <
> [...]
    > Zakladajac ze dziela sie oplatami licznikowymi 50/50 to oplata czynszowa
    > jest stala bez wzgledu czy mieszka 1 osoba czy 5 wiec tu na pewno jest

    w takim razie jak do tego podejsc formalnie? czy moze funkcjonowac oficjalna
    wersja, ze druga osoba jest zameldowana, ale nie pobieram z tego tytulu
    oplat?

    jak wiekszosc osob sobie radzi z tym problemem?

  • 8. Data: 2008-01-29 17:48:53
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Tue, 29 Jan 2008 14:27:31 +0100, "Rad" <r...@n...op.pl> wrote:

    >czy moze funkcjonowac oficjalna
    >wersja, ze druga osoba jest zameldowana, ale nie pobieram z tego tytulu
    >oplat?

    Art. 11. 1. Przychodami, [...] są [...] oraz wartość otrzymanych
    świadczeń w naturze i innych *nieodpłatnych świadczeń*.
    [...]
    2a. Wartość pieniężną innych nieodpłatnych świadczeń ustala się:
    [...]
    3) jeżeli przedmiotem świadczeń jest udostępnienie lokalu lub budynku
    - według równowartości czynszu, jaki przysługiwałby w razie zawarcia
    umowy najmu tego lokalu lub budynku

    WAM
    --
    www.wakacje2008.info

  • 9. Data: 2008-01-29 23:34:01
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <s...@i...pl>

    > jak wiekszosc osob sobie radzi z tym problemem?

    Albo jedzie na legalu albo tajniaczy i sra po nogach za kazdym razem kiedy
    listonosz przynosi polecony

    HaNkA

  • 10. Data: 2008-01-30 08:07:43
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Rad" <r...@n...op.pl> napisał
    > blok, typowy dla duzych miast - wlasnosciowe.

    wlasnościowe czy spoldzielcze?
    I płacisz tam czynsz czy tylko opłaty za administrowanie?