  • 1. Data: 2008-01-28 11:39:57
    Temat: zaplata za czesniowo wykonaną usług
    Od: "grawerowane.pl" <r...@n...pl>

    Witam.
    mam problem z klientem.
    Sprawa wyglada nastepujaco:
    klient zamówił wykonanie reklamy na budynku.zaakceptowal projekty.
    nie posiadam umowy w formie pisemnej. umowielem sie z klientem ze reklama
    zawisnie np w czwartek w czwartek zamontawana zostala reklama ale ze
    wzgledow pogodowych nie zostal tam doklejeny jedn malo istotny element.
    klient z tego powodu rezygnuje z zamowienia ( ktore juz czesiowo jest
    wykonane). reklama wisi do tej pory.
    jak rozmawiac z klientem zeby otrzymac zaplate za wykonana prace? w piatek
    rano chcielismy dokleic owy element , klient nie pozwolil ekipie.

    co zrobic z tym fantem?

  • 2. Data: 2008-01-28 11:54:59
    Temat: Re: zaplata za czesniowo wykonaną usług
    Od: "Kaiser Souza" <k...@N...gazeta.pl>

    > co zrobic z tym fantem?

    umowa ustna mówisz. A masz jakichś świadków czy tylko Ty, on i ustne
    ustalenia?
    Masz chociaż wspólpracowników, z którymi realizowałeś ten projekt? Oni sa
    Twoim źródełm dowodowym na to, że zrobiliście tablicę.
    Jeśli gość nie chce słyszeć o zapłacie możesz wezwać go na piśmie (poleconym)
    do zapłaty umówionej sumy (albo odpowiednio pomniejszonej jeśli czegoś tam
    nie dokleiliście). JEśli Cię oleje, no to cóż....trza pozew pisać

    pzdr
    mk

  • 3. Data: 2008-01-28 11:59:57
    Od: "Kaiser Souza" <k...@N...gazeta.pl>

    że zrobiliście tablicę
    (reklamę) :D

    pzdr
    mk

  • 4. Data: 2008-01-28 12:01:55
    Od: "grawerowane.pl" <r...@n...pl>

> [...]
    > do zapłaty umówionej sumy (albo odpowiednio pomniejszonej jeśli czegoś tam
    > nie dokleiliście). JEśli Cię oleje, no to cóż....trza pozew pisać

    witam.
    mam swiadkow wrod pracownikow i osob trzecich. oraz fotografie wiszacej
    tablicy.

  • 5. Data: 2008-01-28 12:13:44
    Od: "go!" <g...@g...pl>

    grawerowane.pl wrote:
    .
    > Sprawa wyglada nastepujaco:
    > klient zamówił wykonanie reklamy na budynku.[...]
    > rezygnuje z zamowienia ( ktore juz czesiowo jest
    > wykonane).

    Umowa umowa, ale zaliczka przy reklamach to praktycznie codziennosc
    (chyba ze klient staly, sprawdzony)
    Branza ma to do siebie, ze zakupionych materialow nie jestes w stanie
    wykorzystac powtornie lub jest to b. trudne.. Wszystko na miare i pod
    konkretne zamowienie..
    Niech pokryje koszty materialow, montazu, demontazu i go od niej uwolnij..

    --
    go!

  • 6. Data: 2008-01-28 12:34:11
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On Jan 28, 12:39 pm, "grawerowane.pl" <r...@n...pl>
    wrote:
> [...]
    > jak rozmawiac z klientem zeby otrzymac zaplate za wykonana prace? w piatek
    > rano chcielismy dokleic owy element , klient nie pozwolil ekipie.

    Nie ma umowy czyli teoretycznie nie ma punktu mowiacego o tym ze
    klient moze zrezygnowac "bo tak". Istnieje natomiast reklama czyli
    usluga zostala wykonana. Teraz najlepiej zrobic zdjecia wiszacej
    reklamy i miejsca na brakujacy element. Wyslac natepnie pismo z
    potwierdzeinem odbioru wzywajace do zaplaty za wykonanie czesciowo
    uslugi (chocby w 99%) montaz itp. jak sie nie zgodzi i powie zeby ja
    zabrac to zdemontowac i poslac kolejne pismo tym razem z doliczonym
    kosztem demontazu. A potem ewentualnie do sadu. I on ma bardziej
    przechlapane bo na sile i wbrew jego woli tej reklamy tam nie
    wieszaliscie.

  • 7. Data: 2008-01-28 12:44:13
    Od: "grawerowane.pl" <r...@n...pl>

    Użytkownik "SzalonyKapelusznik" <s...@g...com> napisał w
    wiadomości
    .googlegroups.com...
    wrote:
> [...]

    >kosztem demontazu. A potem ewentualnie do sadu. I on ma bardziej
    >przechlapane bo na sile i wbrew jego woli tej reklamy tam nie

    dodam jeszcze ze w firmie lezy dla tego pana jeszcze jedna reklama nie
    zamontowana ze wzgledu ze zamaiajacy nie uzyskal zgody na zamotowanie. (
    ztej terz chce zrezygnowac)

    w KC znalazlem cos takiego:
    Art. 639. Zamawiający nie może odmówić zapłaty wynagrodzenia mimo
    niewykonania dzieła, jeżeli przyjmujący zamówienie był gotów je wykonać,
    lecz doznał przeszkody z przyczyn dotyczących zamawiającego. Jednakże w
    wypadku takim zamawiający może odliczyć to, co przyjmujący zamówienie
    oszczędził z powodu niewykonania dzieła.

    § 2. Jeżeli dzieło ma być oddawane częściami, a wynagrodzenie zostało
    obliczone za każdą część z osobna, wynagrodzenie należy się z chwilą
    spełnienia każdego ze świadczeń częściowych.

  • 8. Data: 2008-01-29 12:14:27
    Od: "grawerowane.pl" <r...@n...pl>

> [...]
    > obliczone za każdą część z osobna, wynagrodzenie należy się z chwilą
    > spełnienia każdego ze świadczeń częściowych.

    pozostalo mi pisac pismo.
    byl dzis klient z zoną. Zostałem tylko zwyzywany przez pania nawet nie
    wysłuchali moich propozycji rozwiazania problemu i wyszli.
    ma ktos moze jakies pisemko z ładnym wezwaniem do zapłaty? prosze na maila.

    pozdrawiam