  • 1. Data: 2005-06-03 09:28:03
    Temat: przerabianie mieszkania spol.-wlas.
    Od: newman <marcin_nomorespam!@mymanufactory.com>

    Witam!

    czy jako wlasciciel mieszkania spol-wlas. moge je sobie dowolnie
    przerobic? Chodzi mi o np. polaczenie dwoch pokoi w jeden?

    Marcin

  • 2. Data: 2005-06-03 09:43:20
    Temat: Re: przerabianie mieszkania spol.-wlas.
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    newman wrote:
    > czy jako wlasciciel mieszkania spol-wlas.
    Czy jesteś włascicielem mieszkania, czy masz tylko spółdzielcze
    własnościowe prawo do lokalu?
    > moge je sobie dowolnie
    > przerobic? Chodzi mi o np. polaczenie dwoch pokoi w jeden?
    Dowolnie - nie. Przeróbka musi być zgodna z przepisami budowlanymi. Nie
    możesz naruszyć konstrukcji budynku. Możesz mieć problem z rozliczeniem
    opłat za ogrzewanie jeśli są podzielniki kosztów. Zmieni się też pow.
    użytkowa lokalu - a co za tym idzie opłaty. Tak czy inaczej - najlepiej
    powiadom o przeróbce spółdzielnię i zapytaj, czy nie wnosi sprzeciwu.
    Piotr

  • 3. Data: 2005-06-03 09:57:52
    Od: newman <marcin_nomorespam!@mymanufactory.com>

    Piotr Fonon wrote:
    > Czy jesteś włascicielem mieszkania, czy masz tylko spółdzielcze
    > własnościowe prawo do lokalu?
    mam spol. wlasn. prawo do lokalu, wczesniej zle sprecyzowalem

> [...]
    > użytkowa lokalu - a co za tym idzie opłaty. Tak czy inaczej - najlepiej
    > powiadom o przeróbce spółdzielnię i zapytaj, czy nie wnosi sprzeciwu.

    przerobka bedzie zgodna z przepisami budowlanymi. sa podzielniki ciapla,
    ale tego akurat nie zamierzam ruszac :]

    M.

  • 4. Data: 2005-06-03 13:46:03
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    newman wrote:
    > Piotr Fonon wrote:

    > przerobka bedzie zgodna z przepisami budowlanymi. sa podzielniki ciapla,
    > ale tego akurat nie zamierzam ruszac :]

    Właśnie że ruszysz - zmienią się warunki. Podzielniki nic konkretnego
    nie mierzą, a system może uwzględniać różne współczynniki dla
    pomieszczeń o różnych gabarytach.
    Piotr

  • 5. Data: 2005-06-03 15:22:39
    Od: newman <marcin_nomorespam!@mymanufactory.com>

    Piotr Fonon wrote:

    > Właśnie że ruszysz - zmienią się warunki. Podzielniki nic konkretnego
    > nie mierzą, a system może uwzględniać różne współczynniki dla
    > pomieszczeń o różnych gabarytach.
    > Piotr

    faktycznie, o tym nie pomyslalem :/ to troche komplikuje

    m.