  • 1. Data: 2007-06-06 12:06:16
    Temat: prosze o pomoc - komornik
    Od: MiK^ <m...@t...pl>

    Witam serdecznie,
    prosze o pomoc w zaistnialej sytuacji:

    zostalem ukarany o udzial w bojce, dostalem wyrok + grzywne o ktorej
    wspomnial policjant, podczas telefonicznego ustalania kary z
    prokuratorem. sprawa ostatecznie zostala potwierdzona pismem w grudniu
    2006r. od tamtego tez czasu nie otrzymalem jakiejkolwiek informacji na
    temat grzywny i kosztow- co z tymi pieniedzmi zrobic, jaka to kwota,
    na jakie konto przelac etc. Wiadomo- nie bede upominal sie, i
    dopytywal komu i w jaki sposob oddac pieniadze ;) No i sie
    przejechalem... w dniu wczorajszym do drzwi zapukal mi komornik,
    zarzadal kwoty grzywny+kosztow +250zl egzekucja komornicza w skutek
    czego z 700zl mam juz 1100. Jak mnie poinformowal zablokowal mi
    wszystkie konta bankowe, i ustala mi czas 10dni na splate zadluzenia
    pod rygorem 50dniowego aresztu. Jak tez oswiadczyl jesli do dnia 15.06
    wplata nie zostanie dokonana, wpisuje mnie on na liste dluznikow.

    I teraz pytanie z mojej strony:
    -czy sad powinien poinformowac mnie o kwocie grzywny, dacie splaty
    zadluzenia, sposob zadluzenia?
    -czy sad przed egzekucja powinien mnie o niej poinformowac?! [przyklad
    ZUS]
    -czy komornik ma prawo 'odrazu' zablokowac konta? [nie daje mi przecie
    mozliwosci jakiejkolwiek egzystencji np poprzez zakup zywnosci]
    -czy komornik ma prawo ustalic 10dniowy okres splaty? [gdzie 14dniowy
    termin?]
    -czy komornik moze odrzucic wniosek o splate zadluzenia poprzez raty?
    [oczywiscie z odsetkami]
    -czy w momecie mojego odwolania sie od pisma [datowany na 4czer o
    zajeciu konta i rozpoczeciu egzekucji] komornik moze wpisac mnie do
    listy dluznikow? dokladniej: z tego co mi wiadomo zawsze mam 14dniowy
    termin odwolania sie od decyzji. komornik daje mi 10dni na splate, ja
    sie odwoluje poprzez prosbe o rozlozenie na raty etc. skladam prosbe
    9dnia miesiaca czerwca -czy wiec 10dnia moze wpisac mnie na liste?
    Moim skromnym zdaniem mam prawo odwolac sie od kazdej decyzji, jednak
    korzystajac z 14dniowego czasu odwolania przed uplywem ow terminu
    komornik moze zrobic cokolwiek? chcial bym zaoszczedzic na czasie,
    wiem ze to splace jednak nie dam rady w 10dni uzbierac takiej kwoty,
    stad chcial bym grac na zwloke.

    z gory wielkie thx, -Michal

  • 2. Data: 2007-06-06 14:26:22
    Temat: Re: prosze o pomoc - komornik
    Od: "Robot" <n...@m...sorkiii>

    Witam,

    Ja bym proponował udać się do jakiejś kancelarii
    prawniczej. Naprawdę, nie licz, że ktoś ci tu odpowie...
    a jeśli już, nie masz nigdy pewności, że ta odpowiedź
    będzie miała cokolwiek wspólnego z rzeczywistością :)

    Robot

  • 3. Data: 2007-06-06 15:39:34
    Od: MiK^ <m...@t...pl>

    On 6 Cze, 16:26, "Robot" <n...@m...sorkiii> wrote:
    > Naprawd , nie licz, e kto ci tu odpowie...

    Jestem dobrej mysli ;)

  • 4. Data: 2007-06-06 20:08:06
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@[wytnij]o2.pl>

    Dogadaj i jeszcze raz dogadaj się z "komornikiem", wykaż chęci, uzgodnij
    sposób spłaty, spłacaj po trochę.

  • 5. Data: 2007-06-07 05:00:33
    Od: "K. M" <d...@o...pl>

    MiK^ napisał(a):
> [...]
    >
    > I teraz pytanie z mojej strony:
    > -czy sad powinien poinformowac mnie o kwocie grzywny, dacie splaty

    Grzywna powinna być wpisana w wyrok ( komornik wszczyna postępowanie na
    podstawie wyroku z klauzula wykonalnosci )

    > -czy sad przed egzekucja powinien mnie o niej poinformowac?! [przyklad
    > ZUS]

    nie musi

    > -czy komornik ma prawo 'odrazu' zablokowac konta? [nie daje mi przecie
    > mozliwosci jakiejkolwiek egzystencji np poprzez zakup zywnosci]

    tak

    > -czy komornik ma prawo ustalic 10dniowy okres splaty? [gdzie 14dniowy
    > termin?]

    tak ale zawsze mozna sie dogdac

    > -czy komornik moze odrzucic wniosek o splate zadluzenia poprzez raty?
    > [oczywiscie z odsetkami]

    teoretycznie moze, ale jak nie ma innej drogi do sciagniecia to sie
    powinien zgodzic ( grzywny sa bez odsetek )

  • 6. Data: 2007-06-07 09:06:08
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    MiK^ napisał(a):
> [...]
    > wspomnial policjant, podczas telefonicznego ustalania kary z
    > prokuratorem. sprawa ostatecznie zostala potwierdzona pismem w grudniu

    jakim pismem?

> [...]
    > pod rygorem 50dniowego aresztu. Jak tez oswiadczyl jesli do dnia 15.06
    > wplata nie zostanie dokonana, wpisuje mnie on na liste dluznikow.

    to na pewno był komornik?

    > I teraz pytanie z mojej strony:
    > -czy sad powinien poinformowac mnie o kwocie grzywny, dacie splaty
    > zadluzenia, sposob zadluzenia?

    powinien
    na pewno ktoś z domowników nie odebrał wezwania?

    > -czy sad przed egzekucja powinien mnie o niej poinformowac?! [przyklad
    > ZUS]

    przed egzekucją nie, ale powinien wezwać do zapłaty grzywny

    intrygujące co to za lista...

    KG