    From: MiK^ <m...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: prosze o pomoc - komornik
    Date: Wed, 06 Jun 2007 05:06:16 -0700

    Witam serdecznie,
    prosze o pomoc w zaistnialej sytuacji:

    zostalem ukarany o udzial w bojce, dostalem wyrok + grzywne o ktorej
    wspomnial policjant, podczas telefonicznego ustalania kary z
    prokuratorem. sprawa ostatecznie zostala potwierdzona pismem w grudniu
    2006r. od tamtego tez czasu nie otrzymalem jakiejkolwiek informacji na
    temat grzywny i kosztow- co z tymi pieniedzmi zrobic, jaka to kwota,
    na jakie konto przelac etc. Wiadomo- nie bede upominal sie, i
    dopytywal komu i w jaki sposob oddac pieniadze ;) No i sie
    przejechalem... w dniu wczorajszym do drzwi zapukal mi komornik,
    zarzadal kwoty grzywny+kosztow +250zl egzekucja komornicza w skutek
    czego z 700zl mam juz 1100. Jak mnie poinformowal zablokowal mi
    wszystkie konta bankowe, i ustala mi czas 10dni na splate zadluzenia
    pod rygorem 50dniowego aresztu. Jak tez oswiadczyl jesli do dnia 15.06
    wplata nie zostanie dokonana, wpisuje mnie on na liste dluznikow.

    I teraz pytanie z mojej strony:
    -czy sad powinien poinformowac mnie o kwocie grzywny, dacie splaty
    zadluzenia, sposob zadluzenia?
    -czy sad przed egzekucja powinien mnie o niej poinformowac?! [przyklad
    ZUS]
    -czy komornik ma prawo 'odrazu' zablokowac konta? [nie daje mi przecie
    mozliwosci jakiejkolwiek egzystencji np poprzez zakup zywnosci]
    -czy komornik ma prawo ustalic 10dniowy okres splaty? [gdzie 14dniowy
    termin?]
    -czy komornik moze odrzucic wniosek o splate zadluzenia poprzez raty?
    [oczywiscie z odsetkami]
    -czy w momecie mojego odwolania sie od pisma [datowany na 4czer o
    zajeciu konta i rozpoczeciu egzekucji] komornik moze wpisac mnie do
    listy dluznikow? dokladniej: z tego co mi wiadomo zawsze mam 14dniowy
    termin odwolania sie od decyzji. komornik daje mi 10dni na splate, ja
    sie odwoluje poprzez prosbe o rozlozenie na raty etc. skladam prosbe
    9dnia miesiaca czerwca -czy wiec 10dnia moze wpisac mnie na liste?
    Moim skromnym zdaniem mam prawo odwolac sie od kazdej decyzji, jednak
    korzystajac z 14dniowego czasu odwolania przed uplywem ow terminu
    komornik moze zrobic cokolwiek? chcial bym zaoszczedzic na czasie,
    wiem ze to splace jednak nie dam rady w 10dni uzbierac takiej kwoty,
    stad chcial bym grac na zwloke.

    z gory wielkie thx, -Michal