  • 1. Data: 2007-06-06 11:07:14
    Temat: wymiekam :-) jazda pod wplywem alkoholu na wozku inwalidzkim ..
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    "W Suwałkach policjanci zatrzymali 45-letniego inwalidę Karola B., w
    chwili gdy opuszczał knajpę na swoim wózku inwalidzkim. Twierdzili, że
    złamał przepisy, bo po pijanemu nie można jeździć wózkiem inwalidzkim -
    podobnie jak rowerem. Karol B. nie zgadzał się z taką interpretacją
    prawa. Tłumaczył, że wózek zastępuje mu nogi, a przecież każdy ma prawo
    pójść do knajpy. Niepełnosprawnego poparli przechodnie i policjanci
    zrezygnowali z interwencji."

    (z tygodnika NIE)

    Ciekawe czy zgodnie z wytycznymi Ziobry dotyczacymi rowerow mieli
    domagac sie zabrania prawka na okres 5 lat :)

    P.
    --
    "W dniu radosnym zmartwychwstania niechaj układ Cię osłania. Niech Cię
    czeka samo dobro, niech los strzeże Cię przed Ziobrą, niech Cię CBA nie

  • 2. Data: 2007-06-06 11:18:17
    Od: WS <L...@c...pl>

    > Ciekawe czy zgodnie z wytycznymi Ziobry dotyczacymi rowerow mieli
    > domagac sie zabrania prawka na okres 5 lat :)

    wg PoRD jest pieszym ;)

    DZIAŁ I Przepisy ogólne
    Art. 2. Użyte w ustawie określenia oznaczają:
    18. pieszy - osobę znajdującą się poza pojazdem na drodze i
    niewykonującą na niej robót lub czynności przewidzianych odrębnymi
    przepisami; za pieszego uważa się również osobę prowadzącą, ciągnącą
    lub pchającą rower, motorower, motocykl, wózek dziecięcy, podręczny
    lub inwalidzki, osobę poruszającą się w wózku inwalidzkim, a także
    osobę w wieku do 10 lat kierującą rowerem pod opieką osoby dorosłej;

    WS

  • 3. Data: 2007-06-06 11:22:51
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Sowiecki Agent"
    .pl> napisał w
    wiadomości news:f464gn$eaf$1@inews.gazeta.pl...

    > Ciekawe czy zgodnie z wytycznymi Ziobry dotyczacymi rowerow mieli
    > domagac sie zabrania prawka na okres 5 lat :)

    malo tego, jeszcze przepadek narzedzia zbrodni :)

  • 4. Data: 2007-06-06 11:35:10
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Sowiecki Agent"
    .pl> napisał w
    wiadomości news:f464gn$eaf$1@inews.gazeta.pl...

    Kodeks wykroczeń w art. 87 mówi o pojeździe. Zawarta w Prawie o Ruchu
    Drogowym definicja pojazdu jak najbardziej obejmuje wózki inwalidzkie
    wszelkiego rodzaju. To, że przepis nakazuje taki wózek z inwalidą traktować
    jak pieszego, a więc zezwala na jazdę chodnikiem, daje pierwszeństwo przed
    pojazdami na przejściach dla pieszych i w miejscach, gdzie wózki jeżdżą
    wraz z pojazdami zakazu ujętego w art. 87 kw nie zmienia i czy Ci się to
    podoba, czy nie kierowanie pod wpływem takim pojazdem jest wykroczeniem.
    Zastanawiam się, ale sprawa by się moim zdaniem zmieniła, gdyby po inwalidę
    przyszła jakaś trzeźwa osoba i ona pchała ten wózek. Wówczas ją by należało
    uznać za kierującego i stan inwalidy znaczenia by nie miał.

    Moim zdaniem spokojnie możesz na nowo "stwardnieć" :-)

  • 5. Data: 2007-06-06 11:52:01
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Wed, 6 Jun 2007 13:35:10 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Zastanawiam się, ale sprawa by się moim zdaniem zmieniła, gdyby po inwalidę
    > przyszła jakaś trzeźwa osoba i ona pchała ten wózek. Wówczas ją by należało
    > uznać za kierującego

    Pod wpływem??
    Ot co - po prostu - pijany pojazd.

    --
    Herald

    "Nigdy nie mów nigdy"

  • 6. Data: 2007-06-06 13:34:27
    Od: Papik <p...@a...net>

    Dnia Wed, 06 Jun 2007 13:07:14 +0200, Sowiecki Agent napisał/napisała:
> [...]
    >
    > Ciekawe czy zgodnie z wytycznymi Ziobry dotyczacymi rowerow mieli
    > domagac sie zabrania prawka na okres 5 lat :)

    Moj kolega smigal na elektrycznym wozku inwalidzki po 2 glebszych piwkach :)
    Wlaczyl awaryjne i bzium :)

    Wiec mnie juz niewiele zdziwi w tym zyciu...

    --
    * Foto freak: http://portfolio.pomorski.net, http://fotki.pomorski.net *
    GG: 70701

  • 7. Data: 2007-06-06 16:38:40
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    użytkownik *Sowiecki Agent* napisał(a):

    > Ciekawe czy zgodnie z wytycznymi Ziobry dotyczacymi rowerow mieli
    > domagac sie zabrania prawka na okres 5 lat :)

    Mogli mu wypuścić powietrze z kół i kazać pchać ten wózek, tak jak drzewiej
    MO robiła podobne numery niesfornym małoletnim (moto)rowerzystom :D

    --
    Big Jack
    //////

  • 8. Data: 2007-06-06 20:22:26
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > traktować jak pieszego, a więc zezwala na jazdę chodnikiem, daje
    > pierwszeństwo przed pojazdami na przejściach dla pieszych i w miejscach,

    Polemizowałbym. IMHO sam wózek inwalidzki owszem niby jest pojazdem, ale
    jeśli masz wózek inwalidzki z inwalidą "na pokładzie" to taki "zestaw"
    to taki jeden dość dziwny pieszy.

  • 9. Data: 2007-06-06 23:55:05
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:5lhjj4-1f2.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > Polemizowałbym. IMHO sam wózek inwalidzki owszem niby jest pojazdem, ale
    > jeśli masz wózek inwalidzki z inwalidą "na pokładzie" to taki "zestaw"
    > to taki jeden dość dziwny pieszy.

    Zestaw jest może i pieszym 9w uproszczeniu), ale pojazd jest pojazdem.

  • 10. Data: 2007-06-07 00:28:14
    Od: "Kamil \"czemu\" Bista" <t...@c...org>

    Big Jack pisze:
    > Mogli mu wypuścić powietrze z kół i kazać pchać ten wózek, tak jak
    > drzewiej MO robiła podobne numery niesfornym małoletnim
    > (moto)rowerzystom :D

    Problem w tym, że w większości wózków kół się nie pompuje :P

    I co teraz inwalida będzie miał? Wózek mu zabiorą na policyjny parking,
    a sam przed 24h sąd pójdzie? :D

    Powinien siedzieć w celi razem z tymi od napisów do filmów - trzeba tych
    najgroźniejszych trzymać w kupie.

    --
    k.