  • 1. Data: 2007-06-06 09:20:37
    Temat: Sprzedaż mieszkania bez podatku
    Od: " " <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam grupowiczów, w marcu tego roku zostałem właścicielem własnościowego
    mieszkania spółdzielczego. Prawa do lokalu nabyłem na drodze darowizny, a
    darczyńcą była moja siostra. W lipcu tego roku chciałbym sprzedać to
    mieszkanie. Czy biorąc pod uwagę fakt, że pod tym adresem jestem zameldowany
    już od 8 lat, będę musiał zapłacić jakiś podatek. Jeśli tak, to w jakiej
    wysokości i czy istnieje jakiś sposób, aby tego uniknąć, pozdrawiam, Tomek
    Jaworski

    P.S. Wiem, że to bardziej na p.s.p.podatki, ale tam nikt mi nie odpowiedział.

  • 2. Data: 2007-06-06 09:59:42
    Temat: Re: Sprzedaż mieszkania bez podatku
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik <j...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

    > Czy biorąc pod uwagę fakt, że pod tym adresem jestem zameldowany
    > już od 8 lat, będę musiał zapłacić jakiś podatek.

    fakt ile czasu tam mieszkasz nie ma zadnego znaczenia, wazne jest jaki
    czas jestes wlascicielem

    > Jeśli tak, to w jakiej
    > wysokości

    jesli sie nie myle to 19% wiec raczej szkoda kasy, chyba ze masz noz na
    gardle

    > i czy istnieje jakiś sposób, aby tego uniknąć,

    jest, musisz odczekac 5 lat od momentu kiedy sie stales formalnie
    wlascicielem, wtedy nie bedzie tego podatku

    pewnie byblyby inne sposoby, czyli jakies formy notarialnego przyzeczenia
    sprzedazy za te 5 lat, a kaska dzisiaj itd, pytanie tylko kto sie na to
    zgodzi

  • 3. Data: 2007-06-06 10:27:58
    Od: "Sylwia" <s...@a...pl>

    > pewnie byblyby inne sposoby, czyli jakies formy notarialnego przyzeczenia
    > sprzedazy za te 5 lat, a kaska dzisiaj itd, pytanie tylko kto sie na to
    > zgodzi
    Witam, ostatnio nabyłam mieszkanie i zostałam poinformowana że muszę byc rok
    zameldowana w moim mieszkaniu żeby nie płacic podatku (oczywiście jezeli
    jestem właścicielką owego mieszkania)
    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2007-06-06 10:44:35
    Od: " " <j...@W...gazeta.pl>

    Sylwia <s...@a...pl> napisał(a):

> [...]
    rok
    > zameldowana w moim mieszkaniu żeby nie płacic podatku (oczywiście jezeli

    Ja też słyszałem o roku, ale może tu chodzi o jakiś inny podatek, np.
    obrotowy, pozdrawiam, Tomek Jaworski

  • 5. Data: 2007-06-06 10:54:36
    Od: "Sylwia" <s...@a...pl>

    > Ja też słyszałem o roku, ale może tu chodzi o jakiś inny podatek, np.
    > obrotowy, pozdrawiam, Tomek Jaworski

    To napewno nie chodzi o inny podatek, dowiadywałam się dokładnie o co chodzi
    bo sama nie wykluczam że nie sprzedam tego mieszkania za rok, więc jeżeli
    jesteś właścicielem mieszkania w którym jesteś zameldowany rok....nie ma
    podatku

  • 6. Data: 2007-06-06 11:02:35
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Wed, 6 Jun 2007 11:59:42 +0200, szerszen napisał(a):

    > jest, musisz odczekac 5 lat od momentu kiedy sie stales formalnie
    > wlascicielem, wtedy nie bedzie tego podatku

    A skąd to wytrzasnąleś?
    Przecież nie "kupił od UM" mieszkania z bonifikatą, by był okres "karencji"
    że w określonym okresie nie można sprzedać mieszkania, ani zmienić jego
    charakteru - jeżeli to nastąpi to musi zrobić "zwrot bonifikaty uzyskanej
    przy kupnie".
    Napisał że mieszkanie otrzymał w formie _darowizny_ od swojej siostry.

    Co ty z tymi 5 latami stary?

    --
    Herald

    "Nigdy nie mów nigdy"

  • 7. Data: 2007-06-06 11:20:54
    Od: "Sylwia" <s...@a...pl>

    Użytkownik "Herald" <h...@o...eu> napisał w wiadomości

> [...]
    > przy kupnie".
    > Napisał że mieszkanie otrzymał w formie _darowizny_ od swojej siostry.

    Nie ważne czy dostał czy kupił, i tak przez rok nie może sprzedac jeżeli nie
    chce płacic. Jeszcze niedawno było 5 lat, wiem bo sama się na to załapałam,
    dostałam w darowiznie mieszkanie od babci i musiałam czekac te 5 lat

  • 8. Data: 2007-06-06 12:52:11
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Herald" <h...@o...eu> wrote in message

    > A skąd to wytrzasnąleś?

    Może czas najwyższy przeczytać ustawę po jej ostatniej nowelizacji.

  • 9. Data: 2007-06-06 15:17:31
    Od: "Robot" <n...@m...sorkiii>

    > Co ty z tymi 5 latami stary?

    http://bap-psp.lex.pl/serwis/podatki/akty/04.142.151
    4.htm

    Art. 16, ust. 5.

    Robot

  • 10. Data: 2007-06-06 15:18:16
    Od: "Robot" <n...@m...sorkiii>

> [...]
    rok
    > zameldowana w moim mieszkaniu żeby nie płacic podatku (oczywiście jezeli

    Będę bardzo wdzięczny za wskazanie ustawy wraz z numerem
    dziennika ustaw, w którym jest mowa o roku.

    Robot