  • 1. Data: 2002-11-12 20:06:58
    Temat: Re: prokuratura !!!
    Od: m...@i...pl

    Sprawa jest o tyle skomplikowana, że w świetle prawa karnego, nie można
    udzielić nie budzącej wątpliwości odpowiedzi, gdzie wcieło ten dysk?, czy na
    poczcie, czy, sorry, może po odbiorze przesyłki. Twierdzisz, że odebrano pustą
    paczkę, ale dlaczego nie zgłoszono tego, jeszcze na poczcie, skoro waga paczki
    jednoznacznie wskazywała na jakiś przekręt?, dlaczego właśnie to zeznania
    odbiorcy paczki mają być najwiarygodniejsze? Nie zrozum mnie źle, ale takie są
    realia prawnokarnej oceny tego czynu. Tego typu wątpliwości (w myśl żelaznej
    zasady kpk) nie mogą być podstawą do wskazania winnego (na tym etapie -
    podejrzanego), dlatego prokuratura musiała umorzyć postępowanie (enka - czyli
    sprawca niewykryty), a to niestety będzie podstawą ewentualnego orzeczenia w
    sprawie cywilnej.

  • 2. Data: 2002-11-13 08:54:44
    Od: "Joanna Bałuszek" <j...@b...pl>

    Witam,

    > Sprawa jest o tyle skomplikowana, że w świetle prawa karnego, nie można

    No wlasnie - dlaczego ZAJETO i ROZDYSPONOWANO pieniadze nadawcy skoro sa
    ewidentne dowody na to ze dysk wcielo na poczcie lub u odbiorcy???

    > odbiorcy paczki mają być najwiarygodniejsze? Nie zrozum mnie źle, ale
    takie są
    > realia prawnokarnej oceny tego czynu. Tego typu wątpliwości (w myśl
    żelaznej
    No wlasnie! Co powinien zrobic NADAWCA?

> [...]
    czyli
    > sprawca niewykryty), a to niestety będzie podstawą ewentualnego orzeczenia
    Czyli co? sprawa cywilna? przeciwko komu - prokuratura? odbiorca? poczta?

    Czy prokuratura nie "przedobrzyla" zapominajac poinformowac o wszystkim
    nadawce, rozpatrujac sprawe przez 1,5 roku i dysponujac pieniedzmi nadawcy??

    pzdr
    Joanna Bałuszek

  • 3. Data: 2002-11-13 19:26:06
    Od: "Marras" <m...@i...pl>

    > Czyli co? sprawa cywilna? przeciwko komu - prokuratura? odbiorca? poczta?

    Nie znam szczegółów sprawy, ale bazując jedynie na Twojej relacji, po prostu
    niewiadomo.

    > Czy prokuratura nie "przedobrzyla" zapominajac poinformowac o wszystkim
    > nadawce, rozpatrujac sprawe przez 1,5 roku i dysponujac pieniedzmi
> [...]

    Zgadzam się z Tobą całkowicie - "przedobrzyła".

    Pozdrwiam,
    Marras

  • 4. Data: 2002-11-28 08:15:52
    Od: "kongos" <k...@k...chip.pl>

    Witam
    wiec rozumiem przez to, ze jest mozliwosc bezkarnego oszukiwania? Tzn. moge
    zamawiac od ludzi rozne towary np dyski twarde odbiore je, zaplace wyjde
    sobie z poczty, PODMIENIE PACZKE, wroce stwierdze ze jest dziwnie lekka,
    zareklamuje ja, nastepnie pojde na policje i zglosze ze ktos mnie oszukal i
    kasa wroci do mnie???? Ludzie toz to panstwo bezprawia!
    Użytkownik <m...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:1...@n...onet.pl...