  • 1. Data: 2002-11-12 19:38:16
    Temat: Windows OEM
    Od: "Przemysław Kapłon" <k...@w...de>

    Witam!

    Chciałbym zakupić system operacyjny, ale ponieważ w sklepach drogo, to
    rozejrzałem się w Allegro. Stwierdziłem jednak, że większość ofert, to
    wersje OEM. Wprawdzie sprzedawcy "dorzucają" do nich a to myszkę, a to
    moduł pamięci, a to zepsuty twardy dysk, ale zastanawiam się, czy kupując
    taki zestaw staję się jego legalnym użytkownikiem? Wydaje mi się, że tylko
    wtedy, gdy jest to ten sam sprzęt, z którym system zakupiono w sklepie.

    Proszę o informacje

    Przemek

  • 2. Data: 2002-11-12 19:46:00
    Temat: Re: Windows OEM
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    "Przemysław Kapłon" wrote:
    [..]

    Licencja OEM jest umową pomiędzy sprzedawcą wprowadzającym
    oprogramowanie do obrotu oraz jego twórcą.
    Klienta nic ona nie obchodzi.
    Natomiast obrót egzemplarzami utworu wprowadzonymi do obrotu
    jest całkowicie legalny i producent nie ma prawa go kontrolować.
    Mówi o tym wyraźnie art. 51 punkt 2.

    Są na tej grupie co prawda ludzie, którzy gadają coś o warunkach
    licencji, ale ich zdaniem nie ma się co przejmować - nie chcą na
    niego postawić nawet złamanego grosza.

    Odnosząc się do Twojego problemu - możesz kupić taki egzemplarz
    utworu i jeśli tylko nie jest to piracka kopia to jest absolutnie
    legalny.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700.htm

  • 3. Data: 2002-11-12 20:10:26
    Temat: Odp: Windows OEM
    Od: "pawel J" <p...@p...onet.pl>

    :
[...]
    A ja spotkałem kiedyś w jakiejś gazecie komputerowej zupełnie inną
    interpretację.
    Program OEM jest nierozerwalną częścią czegoś (dysku, monitora, zestawu) i
    bez niego jest to nadal nielegalne.Jeżeli produkt OEM dołączony był do
    całego zestawu to on ma być uzywany tylko na tym zestawie.
    Jeżeli jest dołączony np do dysku twardego to ten dysk musi być zamonotowany
    w komp a nie może leżeć np. w szafie.

    Tak więc zgodnie z tym co napisało to czasopismo, kupując OEM bez urządzenia
    nadal jesteś piratem:(
    Poza tym licencja OEM jest ważna tylko z dowodem zakupu. A na allegro taki
    dostaniesz?

    Paweł J

    :
    : --
    : http://www.sti.org.pl/0-700.htm

  • 4. Data: 2002-11-12 20:39:17
    Od: "kachna.pl" <k...@p...onet.pl>

    Przemysław Kapłon wrote:

> [...]
    >wtedy, gdy jest to ten sam sprzęt, z którym system zakupiono w sklepie.

    Słusznie Ci się wydaje.

    >Proszę o informacje

    http://www.balta.pl/programy/index.php3?show=pytania
    http://www.komputerswiat.pl/faq/faq73.asp

    Kasia :)
    <mailto: kathreen3@poczta.onet.pl>

    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 5. Data: 2002-11-12 20:45:39
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "pawel J" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > całego zestawu to on ma być uzywany tylko na tym zestawie.
    > Jeżeli jest dołączony np do dysku twardego to ten dysk musi być

    A co jeśli dysk nawali i będzie po gwarancji? Będę musiał oddać Windowsa?
    Cosik mi to absurdem śmierdzi.Warunkiem sprzedaży wersji OEM jest zakup
    łączony z zakupem np.dysku.Ale dalej to mogę go używać do woli.

    Leszek

  • 6. Data: 2002-11-12 23:54:59
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    Leszek wrote:
    > A co jeśli dysk nawali i będzie po gwarancji? Będę musiał oddać Windowsa?
    > Cosik mi to absurdem śmierdzi.Warunkiem sprzedaży wersji OEM jest zakup
    > łączony z zakupem np.dysku.Ale dalej to mogę go używać do woli.

    Święte słowa. Widzę, że niektórzy rozumieją o co chodzi.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700.htm

  • 7. Data: 2002-11-12 23:55:25
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    pawel J wrote:
    > A ja spotkałem kiedyś w jakiejś gazecie komputerowej zupełnie inną
    > interpretację.

    Dziennikarze różne bzdury piszą biorąc brednie jednej ze stron
    za rzeczywistość.

    > Program OEM jest nierozerwalną częścią czegoś (dysku, monitora, zestawu) i

    Nie jest. Mogę go skasować i używać dalej dysk czy inną część do woli.

    > bez niego jest to nadal nielegalne.Jeżeli produkt OEM dołączony był do
    > całego zestawu to on ma być uzywany tylko na tym zestawie.

    Bzdura wierutna. Jeszcze raz powtórzę, bo widzę, że niektórzy nie mogą
    tego zrozumieć:
    Umowa OEM pozwala *SPRZEDAWCY* wprowadzać do obrotu egzemplarze utworu
    - tutaj programu - na takich to a takich warunkach - tutaj: ze sprzętem.
    Klient nabywa taką wersję programu i może nią swobodnie dysponować,
    sprzedać, zniszczyć. Wygląda to tak:

    Twórca -- umowa OEM -- sprzedawca -- umowa kupna-sprzedaży -- użytkownik

    > Jeżeli jest dołączony np do dysku twardego to ten dysk musi być
    > zamonotowany w komp a nie może leżeć np. w szafie.

    Bzdura. Umowa OEM pozwala sprzedawcy sprzedać program z dyskiem i to wszystko.

    > Tak więc zgodnie z tym co napisało to czasopismo, kupując OEM bez urządzenia
    > nadal jesteś piratem:(

    Bzdura wierutna.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700.htm

  • 8. Data: 2002-11-13 05:56:57
    Od: januszek <k...@k...mowi.spamerom.nie.irc.pl>

    http://www.microsoft.com/poland/oem/

  • 9. Data: 2002-11-13 10:03:03
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    januszek wrote:
    > http://www.microsoft.com/poland/oem/

    Ale po co mi podajesz ten adres?? Jest ona przecież dla
    sprzedawców, nie dla klientów.

    "Witamy na polskich stronach poświęconych działalności Microsoft
    OEM w Polsce. Strona ta jest przeznaczona zarówno dla osób, które
    pragną się dowiedzieć więcej o tej formie sprzedaży i nawiązać z nami
    współpracę, jak również dla firm, które już zajmują się sprzedażą
    produktów w wersji OEM Chcę się dowiedzieć więcej."

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700.htm

  • 10. Data: 2002-11-13 10:29:41
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Uzytkownik "januszek" <k...@k...mowi.spamerom.nie.irc.pl> napisal w
    wiadomosci news:d8q3tu88dm75n17cak7cnskpmpgn3pttlr@4ax.com...
    > http://www.microsoft.com/poland/oem/

    Z uwagi na to ze ze sprzedawca nie podpisuje zadnej umowy,obowiazuje mnie
    tylko umowa z która sie zapoznaje podczas instalacji systemu.A w niej nic
    nie ma o obowiazku kasowania systemu w razie pozbycia sie towaru kupionego
    lacznie w ramach OEM.

    --
    Pozdrawia
    Leszek