  • 11. Data: 2007-12-17 10:15:02
    Temat: Re: program płacowy w sieci
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela, 16 grudzień 2007 20:20
    (autor Anna
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <4...@n...onet.pl>):

    > Czy informatyk może miec dostęp do programu
    > płacowego ?

    A wiesz że on i tak ma albo może mieć wjazd wszędzie... I niestety musisz
    się z tym pogodzić. To tak jakbyś narzekała, że ginekolog Ci pod sukienkę
    zagląda. Nie wiem jak wyobrażasz sobie pracę bez zaufania dla serwisanta.

    --
    Tristan
    napisz tu: w...@g...biz.pl i...@k...com.pl

  • 12. Data: 2007-12-17 10:25:07
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek, 17 grudzień 2007 09:02
    (autor KsZZysiek
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <M...@n...task.gda.pl>):

    > Informatyk zawsze ma racje.

    Taaaaaaaaa.... Widziałem już różne przypadki, włącznie z takim, gdzie
    serwisant nie robił zupełnie kopii zapasowych bo mu się nie chciało. Kasę
    brał, a kopii nie robił. Pewnego dnia wszystko poszło w pizduuuuuuuuuu
    --
    Tristan
    napisz tu: w...@g...biz.pl i...@k...com.pl

  • 13. Data: 2007-12-17 10:52:38
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@...stopce.pl>

    Dnia Sun, 16 Dec 2007 21:34:42 +0100, Piotr [trzykoty] napisał(a):

    > "William" <n...@m...mnie.pl> wrote
    >
    > "Tajne" to akurat raczej nie są, bo to słowo oznacza tajemnicę państwową,
    > mogą co najwyżej być "tajemnicą przedsiębiorcy", ale czy pracownicy
    > podpisali zobowązania do nieujawniania tego...;)?

    Są poufne.
    Poufne może być wszystko, jeśli autor dokumentu, czy informacji sobie tego
    zazyczy. Tajne, czy ściśle tajne mogą być tylko okreslone informacje,
    wymienione w ustawie o ochronie informacji niejawnych.

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa/Ursynow
    kontakt: http://grupy2.3mam.net

  • 14. Data: 2007-12-17 10:53:17
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia 16 Dec 2007 20:46:30 +0100, a...@o...pl napisał(a):

    > NIe chciałabym, by coś wyciekło: płace sa tajne!!

    pracujesz w Pentagonie jakimś czy co? :P

  • 15. Data: 2007-12-17 11:00:23
    Od: "Steel" <d...@K...pl>

    > Mowił mi,że jak się zatrudniał to podpisywał oświadczenie ze dane w
    > sieci sa tajne itp. Ale to są płace!!!!
    > Każę emu podpisać nowe oświadczenie.

    Ze tak powiem, Ty mu nie mozesz nic kazac... nie ty go zatrudniasz...

    Poza tym juz podpisywal oswiadczenie o tajnosci danych.

    Troche wiecej zaufania... w koncu jak ci sie cos zepsuje to i tak do niego
    musisz isc.
    To jest jego praca. Tak jak twoja place, co by bylo jakby do ciebie
    pracownik przyszedl i powiedzial ze masz podpisac oswiadczenie ze jego dane
    osobowe sa tajne?

    Nie wiem o co sie spinasz... z reguly do programow placowo ksiegowych dostep
    jest i tak przez haslo a to jakie je masz to juz twoj problem.

    Steel

  • 16. Data: 2007-12-17 12:09:54
    Od: "Andy" <g...@d...de>

    "Tristan"
> [...]
    > zagląda. Nie wiem jak wyobrażasz sobie pracę bez zaufania dla serwisanta.

    Hehe, glowna ksiegoiwa i zaufanie ? Zartujesz sobie czy co ?

    Andy

  • 17. Data: 2007-12-17 12:24:24
    Od: "P" <A...@v...pl>

    > Zażądałam, by przenieśc płaceo na komputer w płacach, bo sieć bezpieczna
    > nie
    > jest. Informatyk się upiera, ze program kadrowo-płacowy ma być w sieci, bo
    > oba
    > progrmay muszą współpracowac, a w sieci jest bezpieczniej. Dopiero na moje
    > wyraźne żadanie przeniósł ten progrma na komputer stojący w rachubie płac.

    Ja bym nie przeniósł.... Sieć jest bezpieczniejsza niż wolnostojąca stacja.
    Macierze w serwerach są backup-owane - napewno dostęp do programu płacowego
    zabezpieczony aby nikt tam nie mogł wejść.

    A nawet jak dane programu płacowego są przechowywane w plikach i ma ktoś
    niepowołany do nich dostep to w 99% przypadków te dane są szyfrowane ...
    Zanim ktoś się dodatnie do tych danych to musi przejsc hasło systemu
    operacyjnego .. potem do programu itd ...
    Taakkk najlepiej udupic biednego informatyka.

  • 18. Data: 2007-12-17 12:32:24
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek, 17 grudzień 2007 13:09
    (autor Andy
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <fk5oui$kfp$1@news01.versatel.de>):

    > "Tristan"
    > Hehe, glowna ksiegoiwa i zaufanie ? Zartujesz sobie czy co ?

    Moje mi ufają bezgranicznie. Jednej nawet kiedyś nieopatrznie wszystkie dane
    skasowałem, bo się pomyliłem, a mnie nadal lubi, choć przepisywała przez
    kilka miesięcy :D

    --
    Tristan
    napisz tu: w...@g...biz.pl i...@k...com.pl

  • 19. Data: 2007-12-17 18:24:29
    Od: Mikołaj Menke <m...@m...one.pl>

    Dnia 2007-12-16 20:20 użytkownik Anna napisał :
    > Jestem od niedawna nową główną księgową w pewnej firmie. Przyszedł informatyk,
    > pokazał jak wejść do sieci (Nowel),podał hasło, pokazał jak je co miesiąc
    > zmieniać. Pokazał jak mam wchodzić do poszczególnych programów.
    >
    > Poszukuję jakiś "paragrafów" na program do płac. Otóż w tej firmie informatyk
    > zainstalował place w sieci !!!!
    >
    > Zażądałam, by przenieśc płaceo na komputer w płacach, bo sieć bezpieczna nie
    > jest.

    Sieć nie jest bezpieczna, bo tak Ci się wydaje? Ale nie przejmuj się,
    pewnie informatyk już z Ciebie się pośmiał z kolegami (to nie jest
    złośliwość, takie są realia).

    --
    http://miki.menek.one.pl m...@m...one.pl
    Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846 IRC: `miki`

  • 20. Data: 2007-12-17 18:29:04
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@...stopce.pl> wrote
    > Są poufne.

    W znaczeniu ustawowym nie są.

    > Poufne może być wszystko, jeśli autor dokumentu, czy informacji sobie tego
    > zazyczy.

    Nie wszystko. Bo ustawa dotyczy tylko niektórych podmiotów, zwł.
    państwowych, a autor musi mieć poświadczenie bezpieczeństwa. Bez tego nie
    jest poufne. Oczywiście wszystko, zgadzam się, w tym sensie, że nie musi być
    z tego wykazu, ale jednak kryteria ogólne- ustawowe muszą być spełnione. Bez
    tego możemy mówić w kategoriach tajemnicy handlowej, przedsiębiorcy itp.
    Choć potocznie też mówi się "poufne", ale to nieprecyzyjne.

    >Tajne, czy ściśle tajne mogą być tylko okreslone informacje,
    > wymienione w ustawie o ochronie informacji niejawnych.

    zgadza się. Ale oprócz wykazania w załączniku do ustawy i tak muszą spełniać
    kryterium przedmiotowe (np. stwarzać zagrożenie dla bezpieczeństwa państwa
    itp)