  • 1. Data: 2007-12-16 18:03:38
    Temat: sylwester sie zbliza
    Od: "|<onrad" <b...@j...bardziej.trendy>

    witam

    Pytam z czystej ciekawosci: czy w sylwestra tez obowiazuje przepis o
    ciszy nocnej? Tzn zalozmy ze jestem na domowce, a tu policja puka do
    drzwi i chce wlepic mandat za halasowanie

    Podejrzewam ze odstepstwa nie ma, ale wlasnie sie nad tym zastanawiam
    wiec postanowilem zapytac :)

    --
    body {
    name: '|<o?rad Karpieszu>|';

  • 2. Data: 2007-12-16 20:29:15
    Temat: Re: sylwester sie zbliza
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "|<onrad" <b...@j...bardziej.trendy> napisał

    > Pytam z czystej ciekawosci: czy w sylwestra tez obowiazuje przepis o
    > ciszy nocnej? Tzn zalozmy ze jestem na domowce, a tu policja puka do
    > drzwi i chce wlepic mandat za halasowanie
    >
    > Podejrzewam ze odstepstwa nie ma,

    A ja podejrzewam że jest, siedzi w art. 1 w słowach "czyn społecznie
    szkodliwy". Przyjętą przez społeczeństwo normą jest zakłócanie spokoju
    akurat tej nocy, trudno.
    A nawet jeśli się mylę co do podstawy prawnej to jest jeszcze praktyka,
    tej nocy policjant raczej nie wręczy mandatu za głośną zabawę.

  • 3. Data: 2007-12-16 22:13:37
    Od: "andrzej" <u...@o...eu>

    Użytkownik "|<onrad" <b...@j...bardziej.trendy> napisał w wiadomości

    > Pytam z czystej ciekawosci: czy w sylwestra tez obowiazuje przepis o
    > ciszy nocnej?

    Nie. Bo nie ma takiego przepisu.
    Jest za to przepis o niehałasowaniu.

    --
    andrzej

  • 4. Data: 2007-12-16 22:15:15
    Od: "|<onrad" <b...@j...bardziej.trendy>

    andrzej pisze:
    > Użytkownik "|<onrad" <b...@j...bardziej.trendy> napisał w wiadomości

    > Nie. Bo nie ma takiego przepisu.
    > Jest za to przepis o niehałasowaniu.

    akurat wiem. uzywam skrotow myslowych. dostalem juz z tego tytulu dwa
    mandaty wiec jestem tu praktykiem ;)

    sylwestra nie organizuje, ale tak wlasnie nasunęło mi się na myśl.
    kumpel nawet powiedział, że mogę być świnią i jesli sąsiedzi będą robić
    sylwestra to zadzwonic na policję ;)

  • 5. Data: 2007-12-17 02:17:20
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "|<onrad" <b...@j...bardziej.trendy> napisał w wiadomości

    Dzień, jak dzień i wyjątku nie ma. tylko poziom tolerowanego hałasu jest
    trochę większy, choć koło 2-3 nad ranem, to spokojnie można się załapać na
    jakiś mandat.

  • 6. Data: 2007-12-17 03:01:54
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 17.12.2007 Robert Tomasik <r...@g...pl> napisał/a:
    > U?ytkownik "|<onrad" <b...@j...bardziej.trendy> napisa? w wiadomo?ci
    > Dzie?, jak dzie? i wyj?tku nie ma. tylko poziom tolerowanego ha?asu jest
    > troch? wi?kszy, cho? ko?o 2-3 nad ranem, to spokojnie mo?na si? za?apa? na
    > jaki? mandat.

    A nie po prostu Art. 1. § 1 kw (Odpowiedzialności za wykroczenie podlega
    ten tylko, kto popełnia czyn społecznie szkodliwy)? Koło północy wiekszość
    się dobrze bawi i wręcz wygląda różnych fajerwerków, to jaka tu
    szkodliwość?

    Dałbym sobie tez paznkieć obciąć, że kiedyś widziałem w którymś kodeksów
    art. uzalezniający odpowiedzialność sprawcy od uwarunkowań kulturowych czy
    społecznych popełnionego czynu, ale przy pobieznym przeleceniu kw i kk
    czegoś takiego w klauzulach ogólnych nie widzę.

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2007-12-17 05:06:07
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Robert Tomasik pisze:
    > Dzień, jak dzień i wyjątku nie ma. tylko poziom tolerowanego hałasu jest
    > trochę większy, choć koło 2-3 nad ranem, to spokojnie można się załapać
    > na jakiś mandat.

    tyle że najczęściej trudno mówić o takim hałasowaniu, które ma charakter
    wybryku

    KG

  • 8. Data: 2007-12-17 17:29:15
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w
    wiadomości news:2e5h35-mfr.ln1@ziutka.router...

> [...]
    > wiekszość
    > się dobrze bawi i wręcz wygląda różnych fajerwerków, to jaka tu

    Wiesz. Nawet o północy można za zakłócenie ukarać faceta, który ni w pięć,
    ni w dziesięć zacznie walić sąsiadom po drzwiach albo wyć syreną. Po prostu
    kulturowa tolerancja zakłócenia spokoju w tę noc jest większa i tyle. Jak
    juz wiele razy tu pisano nie ma jakiegoś przepisu określającego sztywno
    ilość dopuszczalnych dB.

  • 9. Data: 2007-12-17 17:30:07
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "kam" <x#k...@w...pl#x> napisał w wiadomości
    > tyle że najczęściej trudno mówić o takim hałasowaniu, które ma charakter
    > wybryku

    Najczęściej tak, ale bywają tu wyjątki.

  • 10. Data: 2007-12-17 21:52:55
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

> [...]
    > ni w dziesięć zacznie walić sąsiadom po drzwiach albo wyć syreną. Po prostu

    Ale mówimy o takim co strzela z templetek i fajerwerków a nie o dowolnym
    hałasie.

    --
    Marcin