  • 1. Data: 2007-12-16 18:35:37
    Temat: Wlamanie do domu
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    Jest sobie dom. W domu starszy czlowiek mieszka. Czasami wychodzi do sklepu,
    zakupy i takie tam.

    Podczas jego nieobecnosci wlamywacz wylamuje zamek w drzwiach wejsciowych do
    domu. Wchodzi do srodka a tam sprytnie przygotowana zasadzka, klamka w
    drzwiach do stolowego pokoju podpieta pod 220V. Starszy Pan o tym wie i jak
    wchodzi to wylacza to felerne zasilanie. Jednak wlamywacz o tym nie wie i go
    poraza. Dostaje trwalego uszczerbku na zdrowiu.

    Pytanie: kto czy wogole ktos ponosi odpowiedzialnosc karna za powstanie
    uszczerbku ?? Co by sie stalo gdyby wlamywacz umarl ?

    Albo np. gwozdzie ukryte w siedzeniu samochodu. Zglodziej wlamuje sie,
    wsiada i dostaje gwozdziem w odbyt. Czy to legalne ?

    Zalozenie jest takie, ze zadne z powyzszych nie jest sterowane i w okolicy
    nie ma z wyjatkiem wlamywacza zadnej osoby.

    Icek

  • 2. Data: 2007-12-16 18:54:53
    Temat: Re: Wlamanie do domu
    Od: "|<onrad" <b...@j...bardziej.trendy>

    Icek pisze:
    > Albo np. gwozdzie ukryte w siedzeniu samochodu. Zglodziej wlamuje sie,
    > wsiada i dostaje gwozdziem w odbyt. Czy to legalne ?

    przepisu Ci nie podam, ale w Polsce nie mozna legalnie zabic czlowieka,
    tym bardziej z premedytacja (pulapka zostala przygotowana swiadomie)

    --
    body {
    name: '|<o?rad Karpieszu>|';

  • 3. Data: 2007-12-16 19:00:15
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Ruscy zostawiali kiedys zatruta wóde na stole !
    > Czy to legalne ?

    no wiesz, jezeli to dla gosci to sie rozumie. Ja mowie o swiadomym
    przelamaniu fizycznych zabezpieczen w celu wiadomym

    Ani gwozdzie w siedzeniu ani klamka pod napieciem nie jest dostepna dla
    kogokolwiek chyba ze sie wlamie. Dlatego pytam.

    Celem oczywiscie jest ochrona mienia a nie zabicie czy ranienie kogokolwiek.

    Icek

  • 4. Data: 2007-12-16 19:00:51
    Od: "Szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "|<onrad" <b...@j...bardziej.trendy> napisał w wiadomości

    > przepisu Ci nie podam, ale w Polsce nie mozna legalnie zabic czlowieka,
    > tym bardziej z premedytacja (pulapka zostala przygotowana swiadomie)

    choc niestety poniekad jest to prawda, to jednak bardziej bym to okreslil jako
    nieswiadome samobojstwo :) niz zabojstwo
    zaklakladanego tutaj zlodzieja nie powinno tam byc, wlazla na cudzy teren i na
    wlasna prosbe zrobil sobie krzywde

  • 5. Data: 2007-12-16 19:53:53
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Icek wrote:
> [...]
    > wchodzi to wylacza to felerne zasilanie. Jednak wlamywacz o tym nie wie i go
    > poraza. Dostaje trwalego uszczerbku na zdrowiu.

    No i dziadek idzie siedzieć.

  • 6. Data: 2007-12-16 19:56:19
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    witek pisze:

    > No i dziadek idzie siedzieć.

    Ja stawiam na to że przy takie pułapce, dziadek prędzej czy później
    zapomina ją wyłączyć i problem dziadka nie istnieje :)

    --
    @2007 Johnson

    "Mądrość jest córką doświadczenia"

  • 7. Data: 2007-12-16 20:06:56
    Od: "|<onrad" <b...@j...bardziej.trendy>

    Johnson pisze:
    > Ja stawiam na to że przy takie pułapce, dziadek prędzej czy później
    > zapomina ją wyłączyć i problem dziadka nie istnieje :)

    akurat pamietam taki przypadek sprzed ponad 10 lat w bialymstoku lub
    okolicach (czytane w lokalnej prasie) :) jakis facet mial w drzwi
    wycelowana strzelbe ktora odpalala jak ktos wchodzil i wczesniej
    czegostam nie przestawil. i raz w koncu wypalila jak facet wrocil do domu

  • 8. Data: 2007-12-17 01:26:41
    Od: "Przemek Lipski" <d...@e...WYTNIJ.pl>

    > Icek wrote:
    >
    > No i dziadek idzie siedzieć.

    Dlaczego??? We własnym zabezpieczonym domu, własną prywatną klamkę podłacza pod
    napięcie. Nikogo nie zachęca do jej dotykania, ma taki kaprys żeby klamkę pod
    prądem miec w zamkniętym pomieszczeniu. Za co ma siedziec ??

    POzdraiwam Przemek

  • 9. Data: 2007-12-17 02:15:04
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemek Lipski" <d...@e...WYTNIJ.pl> napisał w
    wiadomości news:fk4ice$u9i$1@news.vectranet.pl...

> [...]
    > podłącza pod napięcie. Nikogo nie zachęca do jej dotykania, ma taki
    > kaprys żeby klamkę pod prądem miec w zamkniętym pomieszczeniu. Za co ma

    Za spowodowanie śmierci, czy jakiegoś tam innego uszkodzenia
    ciała.Podłączając klamkę co najmniej sie godził, ze ktoś zostanie porażony
    prądem.

  • 10. Data: 2007-12-17 03:21:02
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Przemek Lipski wrote:

> [...]
    > podłacza pod napięcie. Nikogo nie zachęca do jej dotykania, ma taki
    > kaprys żeby klamkę pod prądem miec w zamkniętym pomieszczeniu. Za co ma

    Bo takie jest prawo.