  • 11. Data: 2008-03-02 10:59:46
    Temat: Re: problem z granicami działki
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sun, 02 Mar 2008 07:06:46 +0100, Andrzej Lawa
    <a...@l...SPAM_PRECZ.com> wrote:

    >IMHO lepszy pomysł to bezpośrednia wymiana "towar za towar" - bo jak
    >spróbujesz sprzedawać za "symboliczną cenę", to się zaraz fiskus
    >przyp*.*li, że się go podatków pozbawia.
    A jak wymienisz towar za towar to sie nie czepi? Podatki wtedy trzeba
    chyba naliczyc dwukrotnie - jak za 2 sprzedaze.

    WAM
    --
    www.wakacje2008.info

  • 12. Data: 2008-03-02 14:18:26
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    WAM pisze:

    > A jak wymienisz towar za towar to sie nie czepi? Podatki wtedy trzeba
    > chyba naliczyc dwukrotnie - jak za 2 sprzedaze.

    Przy wymianie tylko raz - w końcu to tylko jedna transakcja.

  • 13. Data: 2008-03-03 18:37:35
    Od: Igor Kotlicki <t...@p...onet.pl>

    KS pisze:
    > Co zrobić w przypadku gdy geodeta robiac mapki do celów projektowych
    > stwierdza że jeden z płotów jest przesuniety o około 2 metrów na moja
    > korzyść w jednym końcu, a w drugim około 1 metra na korzyśc sasiada. Ogólnie
    > to ja powinienem oddac sasiadowi średnio około 1 metra.
    A przeszkadza Wam to ?

    > Działke kupilismy w jednym czasie (ponad 20 lat temu) od tego samego
    > własciciela, płot stawiał sasiad.
    > W czasie posiadania działki przeciwległa do opisanej granica działki również
    > uległa przesunieciu (na mapach) prawdopodobnie na skutek zasypania rowu i
    > nowych pomiarów.
    A to jest Twoja granica, czy sąsiada ? Jak Twoja to bez Twojej zgody nie
    może ulec zmianie.

    > Czyli w momencie kupna teren dawnego rowu był gminy a sporny obecnie płot
    > stał na tamten czas poprawnie.
    :o))))))))))))
    Granice to punkty na osnowie geodezyjnej o ona nie zależy od płotów,
    rzek, czy rowów.

    > Obecnie działka została jakby przesunięta, czyli rów (zasypana rura) jest
    > moja a z drugiej strony jestem "nie na swoim" średnio 1 m. Wszystko byłoby
    > ok działka jest niezabudowana więc moge się przesunąć tyle że w wyniku
    > przesuniecia działka nasuwa się na rurę (lub rura wchodzi w głab działki) a
    > rura ogranicza mozliwośc zabudowy.
    > Czy mogę zrobic cos aby uznać przebieg granicy zgodnie z obecnym połozeniem
    > płotu (postawionego ponad 20 lat temu).
    Oczywiście, ale musisz się zgodzić i Ty i sąsiad. Wygląda to tak:
    spotyacie się na polu we trzech: Ty, sąsiad i geodeta. Geodeta pisze
    protokół o położeniu granic, wy go podpisujecie i już.
    Musisz tylko złożyć w KW, ale to niekoniecznie. Geodeta zgłosi to do
    zasobu geoezyjnego w powiecie i będzie.

    > Nie wiem co powie na to sąsiad, może się nie zgodzić albo żądac zapłaty, ale
    > z drugiej strony to ja sie nie prosiłem przesuniecie mojej działki.
    Tu CI nie pomożemy. Możesz się z sąsiadem procesować etc. Jesli rura
    melioracyjna jest na Twoim terenie to też możesz Gminę ścigać etc.
    Najprościej dogadać się z jednym sąsiadem.

    BR
    Igus'