  • 1. Data: 2008-02-29 14:12:59
    Temat: Fotoradar i wypadek
    Od: "Przemek M" <...@...a>

    Sytuacja wymyslona:

    Kierujacy autem w nocy przekracza dozwolona predkosc na tyle iz lapie sie na
    "fotke", fotoradar dosc zabytkowy robi fotke z mocnym flashem. Kierowca
    chwilowo oslepiony powoduje wypadek.

    Czy kierowca jest winny spowodowania wypadku ?
    Gdy np. przez chwilowe oslepienie pokierowal auto w row - a nie ma AC -
    naprawia auto z wlasnej kieszeni ? Czy jest szansa walczyc od "kogos"
    odszkodowanie ?

  • 2. Data: 2008-02-29 15:29:26
    Temat: Re: Fotoradar i wypadek
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Przemek M pisze:

> [...]
    > Gdy np. przez chwilowe oslepienie pokierowal auto w row - a nie ma AC -
    > naprawia auto z wlasnej kieszeni ? Czy jest szansa walczyc od "kogos"

    Gdzie stawiają fotoradary błyskające w świetle widzialnym??

  • 3. Data: 2008-02-29 15:41:41
    Od: "|<onrad" <k...@g...com>

    Andrzej Lawa pisze:

    > Gdzie stawiają fotoradary błyskające w świetle widzialnym??

    ?

    Jakies dwa lata temu o zmierzchu fotoradar blysnal mi swiatlem
    widzialnym. Na 100%, bo dostalem potem wydruk.

    --
    body {
    name: '|<onrad Karpieszu>|';

  • 4. Data: 2008-02-29 16:09:56
    Od: "axe" <a...@i...pl>

    czasami przenosny na DK7 w lasach w okolicy olsztynka

    jeden z wielu przypadkow

  • 5. Data: 2008-02-29 16:54:19
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

    > Gdzie stawiają fotoradary błyskające w świetle widzialnym??

    Myślę że wszędzie ;-). Wiem z autopsji, wspólnika kosztowała ta wiedza
    200... A flesz pieprznął z ok. 5 metrów tak, że się wystraszyłem, na dodatek
    w dzień, w centrum Szczecina. SM uwinęła się w tydzień z egzekucją ;-), mimo
    że auto w leasingu...
    Wtedy też nasunęła mi się myśl, że to może autentycznie zdezorientować
    kierowcę i wywołać niekontrolowany odruch kierownicą...

  • 6. Data: 2008-02-29 18:32:32
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert J. pisze:

> [...]
    > w dzień, w centrum Szczecina. SM uwinęła się w tydzień z egzekucją ;-), mimo

    Zawsze mi się wydawało (mój ulubiony pojazd jest zdaje się niewykrywalny
    dla fotoradarów ;) więc osobiście mi nic nie błyskało), że tego typu
    urządzenia błyskają w podczerwieni - nie tylko z powodu braku ryzyka
    oślepienia.

    Co za idiota montuje błyskające w świetle widzialnym?!

  • 7. Data: 2008-02-29 19:41:28
    Od: "Krzysztof" <o...@w...pl>

> [...]
    > oślepienia.
    >
    > Co za idiota montuje błyskające w świetle widzialnym?!
    Nie wiem , ale jadac dwa lata temu dosc mocno zdziwilem sie widzac mocny
    blysk 200 metrow dalej ... i mocno hamujac zaoszczedzilem na mandacie -
    zaplacil tylko wczesniejszy pojazd.

    K.

  • 8. Data: 2008-02-29 20:29:53
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemek M" <...@...a> napisał w wiadomości

    Z powodu możliwości oślepienia, żaden znany mi fotoradar nie używa flesza.
    jeśli coś tam błysnęło, to nie był to na pewno fotoradar. Zabrania tego
    art. 45.1 pkt 7 PoRD.

  • 9. Data: 2008-02-29 21:28:43
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 29 Feb 2008 21:29:53 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Z powodu możliwości oślepienia, żaden znany mi fotoradar nie używa flesza.

    Osobiście taki widziałem i błyskał normalną lampą. Policja ma chyba nie
    tylko fotorapidy z lampą na podczerwień...

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 10. Data: 2008-02-29 21:33:24
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Osobiście taki widziałem i błyskał normalną lampą. Policja ma chyba nie
    > tylko fotorapidy z lampą na podczerwień...

    Nie wierzę, bowiem to jest wykroczenie samo w sobie.