  • 1. Data: 2010-06-30 13:55:04
    Temat: prawo pracy wypowiedzenie umowy a likwidacja zakładu
    Od: "BETON" <b...@m...pl>

    Witam
    Prosze o ocene sytuacji i radę.
    Jest sobie wychowawca w domu dziecka.
    Przepisy sie zmieniły, w związku z tym jego uprawnienia aktualne nie wystarczają
    do dalszej pracy, moze podjać szkolenia lub zostanie zwolniony.Wychowaca wybrał
    drugą opcje. W związku z tym pracodawca wypowiedział umowe o prace z dniem 30
    czerwca - z 3 mies okresem wypowiedzenia ( zgodnie z obowiązującymi przepisami)
    Jednak placówka-czyli miejsce pracy zostaje zlikwidowany z dniem 31
    sierpien.(za 2 miesiace) Czyli pracownik w związku z tym nie ma miejsca pracy w
    czasie ostatniego miesiąca wypowiedzenia. Czy urzad nadzorujący domu dziecka w
    tym wypadku urzad miasta moze skierować pracownika do innej placówki ? czy moze
    w związku z likwidacją nie musze przychodzić do pracy i należy mi sie
    odszkodowanie za ten jeden miesiac ? Czy ewentualnie dostanie je automatycznie
    czy musi sie jakoś o nie ubiegać.

  • 2. Data: 2010-06-30 16:42:48
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:i0fibn$gmc$1@inews.gazeta.pl BETON <b...@m...pl>
    pisze:

> [...]
    > do pracy i należy mi sie odszkodowanie za ten jeden miesiac ? Czy
    > ewentualnie dostanie je automatycznie czy musi sie jakoś o nie ubiegać.
    To może nie ma wielkiego znaczenia przy likwidacji polacówki ale - co jest
    podstawą zatrudnienia? KN czy KP?

    --
    Jotte

  • 3. Data: 2010-06-30 19:00:47
    Od: "BETON" <b...@m...pl>

    >W wiadomości news:i0fibn$gmc$1@inews.gazeta.pl BETON <b...@m...pl>

    > To może nie ma wielkiego znaczenia przy likwidacji polacówki ale - co jest
> [...]

    zwykła umowa o prace

  • 4. Data: 2010-06-30 19:26:43
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:i0g48u$2pv$1@inews.gazeta.pl BETON <b...@m...pl>
    pisze:

    > zwykła umowa o prace
    Wprawdzie nie o to pytałem, ale w tej sytuacji przyjmę zatrudnienie na
    podstawie KP.
    Zachodzi więc przypuszczalnie okoliczność przewidziana w art. 36^1 KP.
    Pracodawca powinien to jednak wyraźnie określić w treści wypowiedzenia i ja
    bym o to wystąpił.
    Nie ma możliwości "skierowania" pracownika na "dopracowanie" w innej
    placówce. Nie "urząd" jest pracodawcą, lecz dyrektor placówki. Dokonano już
    wypowiedzenia i nie jest to wypowiedzenie zmieniające.

    --
    Jotte