  • 1. Data: 2010-06-29 18:15:44
    Temat: właściciel spółki
    Od: "Pa pa5merf" <c...@w...pl>

    jak sprawdzić kto jest właścicielem/wspólnikiem spółki cywilnej, oraz jakim
    majątkiem dysponuje?
    oraz czy spółka taka takiej można wystawiać faktury, oraz je przyjmować,
    skoro ona sama nie dysponuje tytułem pszedsiębiorcy?

  • 2. Data: 2010-06-29 18:22:30
    Temat: Re: właściciel spółki
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Pa pa5merf pisze:
    > jak sprawdzić kto jest właścicielem/wspólnikiem spółki cywilnej, oraz jakim
    > majątkiem dysponuje?

    1. Poprosić o umowę spółki.
    2. Sprawdzić po NIPie na www.stat.gov.pl/regon jakie nazwiska są w nazwie

    Majątku nie sprawdzisz - tak samo jak osoby prywatnej, chyba że
    spytasz się zainteresowanego.

    > oraz czy spółka taka takiej można wystawiać faktury, oraz je przyjmować,

    Tak.

    > skoro ona sama nie dysponuje tytułem pszedsiębiorcy?

    Po coś własny NIP się jej nadaje ;)

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2010-06-30 17:02:11
    Od: "Pa pa5merf" <c...@w...pl>

    Órzytkownik "Liwiusz" napisał:

    > 1. Poprosić o umowę spółki.

    no właśnie trzeba będzie tak robić:O)

    > 2. Sprawdzić po NIPie na www.stat.gov.pl/regon jakie nazwiska są w nazwie

    dzięki, szukałem, szukałęm a na to nie wpadłem, ale czy nazwiska w nazwie to
    napewno wszystkie osoby w spółce?:O)

    > Majątku nie sprawdzisz - tak samo jak osoby prywatnej, chyba że spytasz
    > się zainteresowanego.

    rozumiem że spułka cywilna odpowiada majątkiem wszystkich wspulników, ale no
    właśnie nie wiadomo jakim:O)

    > Tak.

    jakie prawo to reguluje?:O)

    p.s. strasznie dziwnym tforem prawnym jest taka spółka, zresztą pewnie nie
    tylko ona:O)

  • 4. Data: 2010-06-30 17:17:14
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Pa pa5merf pisze:

    > dzięki, szukałem, szukałęm a na to nie wpadłem, ale czy nazwiska w
    > nazwie to
    > napewno wszystkie osoby w spółce?:O)

    W spółce cywilnej powinny być wszystkie, przynajmniej w dacie
    zgłaszania do GUS.

    > rozumiem że spułka cywilna odpowiada majątkiem wszystkich wspulników,
    > ale no
    > właśnie nie wiadomo jakim:O)

    Tak jak jednoosobowa działalność gospodarcza.

    > jakie prawo to reguluje?:O)

    Poszukaj na prawo.podatki :)

    > p.s. strasznie dziwnym tforem prawnym jest taka spółka, zresztą pewnie nie
    > tylko ona:O)

    Jest o wiele bardziej wiarygodna finansowo niż sp. z o.o.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2010-07-01 05:59:57
    Od: jedrus <j...@n...btx.pl>

    Liwiusz pisze:

    > 1. Poprosić o umowę spółki.

    Ze niby jak? Ot tak sobie dla zaspokojenia czyjejs ciekawosci?

    > 2. Sprawdzić po NIPie na www.stat.gov.pl/regon jakie nazwiska są w nazwie

    Ooooo, ciekawa strona tylko nie wiem na ile wiarygodna. Wyszukalem swoja
    firme i.....?!?!?!
    - Blad w nazwie firmy
    - Jakies bzdury w rubryce z rodzajem dzialalnosci gospodarczej. Wpisana
    jest cos z czyms od chwili zalozenia firmy (poprzednie tysiaclecie) nie
    mielismy, nie mamy i chyha nie bedziemy mieli nioc wspolnego.

    Najsmieszcniejsze jest to, ze na gorze podano: stan danych na dzień:
    2010-05-31 ;)

    --
    jedrus

    Kiedy leje a brak chmurki, to ktos z Tobą leci w kulki.
    http://lecawkulki.eu/ , a Mokotów jest tu: http://mokotow.btx.pl/

  • 6. Data: 2010-07-01 06:14:16
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    jedrus pisze:

    > Ze niby jak? Ot tak sobie dla zaspokojenia czyjejs ciekawosci?

    Z ciekawości to by mi się nie chciało sprawdzać.

    > Ooooo, ciekawa strona tylko nie wiem na ile wiarygodna. Wyszukalem swoja
    > firme i.....?!?!?!
    > - Blad w nazwie firmy

    To sprawdź jak wpisałeś we wniosku do GUSu, bo to stamtąd są dane.

    > - Jakies bzdury w rubryce z rodzajem dzialalnosci gospodarczej. Wpisana
    > jest cos z czyms od chwili zalozenia firmy (poprzednie tysiaclecie) nie
    > mielismy, nie mamy i chyha nie bedziemy mieli nioc wspolnego.

    Czy to moja wina, że nie aktualizujecie danych? Nikt tego za was nie
    zrobi.

    > Najsmieszcniejsze jest to, ze na gorze podano: stan danych na dzień:
    > 2010-05-31 ;)

    ;)

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2010-07-01 06:47:07
    Od: jedrus <j...@n...btx.pl>

    Liwiusz pisze:

    > Czy to moja wina, że nie aktualizujecie danych? Nikt tego za was nie
    > zrobi.

    Jestem ostatni ktory za taki stan rzeczy obwinia grupowicza. Po prostu,
    po odkryciu "rewelacji" dotyczacej wlasnej firmy dopisalem sie do posta
    by zwrocic uwage na to, ze dane zawarte w tym informatorze moga byc
    mocno nie aktyualne.
    Co do aktualizacji, to troche sie dziwie podejscia "jak sami nie
    zrobicie......"
    Tu rodzi sie pytanie, po co te wszystkie obiecanki z przeplywem
    informacji od organu rejestrujacego do GUSu, ZUSu, US....
    Miesiac-dwa temu zmienialem a raczej uzupelnialem numerki wpisow do
    dzialalnosci gospodarczej i wyraznie slyszalem od urzedniczki, ze dane
    te beda przesylane "dalej". Jak widac po GUS, ani tegoroczne zmiany, ani
    poprzednie ani pierwotne nie zostaly wprowadzone poprawnie ;)

    Czy nie masz wrazenia, ze na zwyklego smiertelnika naklada sie coraz
    wiecej wymagan dotyczacych znajomosci .......<wpisz dowolne>.....

    Gdzie sa ci, ktorzy za pierdzenie w krzeslo co miesiac pobieraja wyplaty
    z kieszeni podatnika?

  • 8. Data: 2010-07-01 08:03:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 1 Jul 2010, jedrus wrote:

> [...]
    > nie mamy i chyha nie bedziemy mieli nioc wspolnego.
    >
    > Najsmieszcniejsze jest to, ze na gorze podano: stan danych na dzień:

    Nie znasz się.
    Ty zwyczajnie nie wiesz, czym się Twoja firma zajmuje i że została
    przejęta przez kogoś kto nazwę zmienił, dzięki GUS zostałeś uświadomiony ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2010-07-01 09:14:51
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    jedrus pisze:

    > Gdzie sa ci, ktorzy za pierdzenie w krzeslo co miesiac pobieraja wyplaty
    > z kieszeni podatnika?

    Siedzą i pierdzą w krzesło, to chyba oczywiste? ;)

    --
    Liwiusz