  • 1. Data: 2004-02-28 01:38:35
    Temat: prawo.hoga.pl
    Od: "NoMad" <n...@n...pl>

    Czy to dobre miejsce do wyszukiwania porad/informacji prawnych ?
    Jakie sa oceny Grupowiczow ?

    W trakcie przegladania znalem tam to:
    http://prawo.hoga.pl/policja/pytanie1.asp
    co delikatnie odbiega od zdania wiekszosci Grupowiczow.

    --
    Pozdrawiam,
    NoMad

  • 2. Data: 2004-02-28 01:39:56
    Temat: Re: prawo.hoga.pl
    Od: "Psychik" <p...@Z...pl>

    Użytkownik "NoMad" <n...@n...pl> napisał:

    > Czy to dobre miejsce do wyszukiwania porad/informacji prawnych ?
    > Jakie sa oceny Grupowiczow ?

    jest tam dzial w ktorym udzielaja porad. zadalem pytanie i czekalem
    *miesiac* na odpowiedz. pod tym wzgledem - "bida z nedza" :-(

    --
    Psychik
    howuser&userid=360448

  • 3. Data: 2004-02-28 08:33:12
    Od: "Pingu" <l...@a...net.pl>

    Użytkownik "Psychik" <p...@Z...pl> napisał w wiadomości

    > jest tam dzial w ktorym udzielaja porad. zadalem pytanie i czekalem
    > *miesiac* na odpowiedz. pod tym wzgledem - "bida z nedza" :-(

    zgadzam się, podobnie jest też na innych:
    http://mforum.biz/
    http://forum.pomocprawna.info/
    http://www.prawo.lex.pl/
    http://www.poradaprawna.pl/

    najczęściej nie będzie odpowiedzi wcale ...

  • 4. Data: 2004-02-28 09:17:35
    Od: "Falkenstein" <r...@g...pl>

    Użytkownik "NoMad" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > W trakcie przegladania znalem tam to:
    > http://prawo.hoga.pl/policja/pytanie1.asp
    > co delikatnie odbiega od zdania wiekszosci Grupowiczow.

    Jakbym tak odpowiedział na egzaminie to sędzia ryknąłby śmiechem az szyby by
    zadźwięczały.
    a ja dostałbym 2 i rekomendację do pracy w Policji bo tam się tylko nadaję.

    1. Żaden zapis w regulaminie sklepu nie może nadawać ochronie uprawnień
    policyjnych
    2. kpk ma zastosowanie tylko do przestępstw. Kradzież rzeczy o wartosci
    poniżej 250 zł stanowi wykroczenie i należałoby powołać tutaj art 45 kpw,
    który dopiero odsyła do 243 kpk
    3. zatrzymanie może nastapić tylko w warunkach ujęcia na goracym uczynku -
    gdy zadzwoniła bramka, zauwazono ukrywanie przedmiotów itd. To znaczy, że
    winni najpierw powiedzieć dlaczego zatrzymują i o co im wogóle chodzi. Moim
    zdaniem samo stwierdzenie że "podejrzanie się zachowywał" gdy bramka nie
    zadzwoniła to za mało.
    4. "Zażądać" pokazania plecaka może policja - a ochroniarz może grzecznie
    poprosić. Jak się nie zgodzę niech wzywa policję. I powinien się wytłumaczyć
    co wzbudziło jego podejrzenia.

    ============

    A na przykład to (wiem, Pierwszy Kanar RP zaraz na mnie za to wsiądzie)

    http://prawo.hoga.pl/policja/pytanie5.asp

    1. Przejazd bez ważnego biletu NIE JEST WYKROCZENIEM. Wykroczenie jest
    wtedy, gdy dwukrotnie w ciągu roku nie zapłaciło się kary za jazdę na gapę i
    jedzie się po raz trzeci. Kontroler nie ma mozliwości tego stwierdzić (no,
    chyba, że ma listę takich co nie zapłacili kar) dlatego podejrzenia, że
    pasażer bez biletu popełnia wykroczenie są bezpodstwane i nie uzasadniają
    zatrzymania.
    2. I co to za wybór? Kara umowna PKP albo wniosek do sadu grodzkiego? Komuś
    pomyliła się opłata karna z mandatem karnym. Czyli co, jeżeli ktoś zapłaci
    karę pkp to znaczy, że nie popełnił wykroczenia i do SG nie pójdzie?

    Cała ta porada to jeden wielki bełkot.

    ==========

    http://prawo.hoga.pl/policja/pytanie3.asp

    Ta "porada" przypomina mi anegdotę o mec. Salomonie Ettingerze (słyszałem ją
    także w innych wariantach, z innymi osobami).

    Do mecenasa Ettingera podchodzi młody adwokat, referuje mu bardzo
    skomplikowana sprawę i na końcu pyta:
    - Panie kolego, co ja mam poradzić mojemu klientowi?
    Na to mecenas Ettinger spokojnie odpowiada:
    - pan mu poradzi, żeby wziął sobie dobrego adwokata!

  • 5. Data: 2004-02-28 12:20:31
    Temat: Odp: prawo.hoga.pl
    Od: "bubu" <j...@o...pl>

> [...]
    > chyba, że ma listę takich co nie zapłacili kar) dlatego podejrzenia, że
    > pasażer bez biletu popełnia wykroczenie są bezpodstwane i nie

    Czyj to jest płód , jeśli można ??????????

  • 6. Data: 2004-02-29 02:21:03
    Od: poreba <d...@p...com>

    "Falkenstein" <r...@g...pl> niebacznie
    popelnil news:c1pmc2$h6u$1@inews.gazeta.pl:

    > A na przykład to (wiem, Pierwszy Kanar RP zaraz na mnie za to
    > wsiądzie)
    Przesadzasz, ON jest z Tych Ostatnich...

    --
    pozdro
    poreba

  • 7. Data: 2004-03-01 21:26:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 28 Feb 2004, Falkenstein wrote:
    [...]
> [...]
    >+
    >+ Jakbym tak odpowiedział na egzaminie to sędzia ryknąłby śmiechem az szyby by

    Hm... ale autorom należy się uznanie.
    Za odwagę mianowicie. Że się podpisali :) Szkoda że bez cytatów
    z owych "przepisów" ;)

    [...]
    >+ - Panie kolego, co ja mam poradzić mojemu klientowi?
    >+ Na to mecenas Ettinger spokojnie odpowiada:
    >+ - pan mu poradzi, żeby wziął sobie dobrego adwokata!

    ROTFL !

    pozdrowienia, Gotfryd