  • 1. Data: 2004-02-28 01:21:19
    Temat: Umowa ustna ?
    Od: "NoMad" <n...@n...pl>

    Witam,

    Czy umowa ustna jest tak samo wazna jak umowa pisemna ?

    Co w przypadku umow zawartych ustnie miedzy członkami rodziny - czy to
    ma znaczenia przy ważności umow ustnych ?

    Gdzie mozna znalezc jaka konkretnie czynnosc prawna wymaga umowy
    pisemnej, a jaka dopuszcza ustna ?

    --
    Pozdrawiam,
    NoMad

  • 2. Data: 2004-02-28 01:56:57
    Temat: Re: Umowa ustna ?
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    NoMad wrote:
    > Czy umowa ustna jest tak samo wazna jak umowa pisemna ?

    co do zasady tak (chyba że wymagana jest forma szczególna), ale są
    ograniczenia dowodowe przed sądem

    > Co w przypadku umow zawartych ustnie miedzy członkami rodziny - czy to
    > ma znaczenia przy ważności umow ustnych ?

    nie

    > Gdzie mozna znalezc jaka konkretnie czynnosc prawna wymaga umowy
    > pisemnej, a jaka dopuszcza ustna ?

    w przepisach je regulujących

    KG

  • 3. Data: 2004-02-28 23:46:38
    Od: Dan <l...@p...fm>

    In article <c1os25$c3u$1@inews.gazeta.pl>, X#k...@p...onet.pl.#X
    says...

    > nie

    Posrednio ma istotne znaczenia. Stosunek bliskosci miedzy czlonkami
    rodziny stanowi szczegolna okolicznosc, ktora wplywa na dopuszczenie
    dowodu z przesluchania swiadkow/stron na okolicznosc jej zawarcia.

    Dan.

  • 4. Data: 2004-02-29 00:50:23
    Od: "NoMad" <n...@n...pl>

    "Dan" <l...@p...fm> wrote in message
[...]

    Moglbys napisac cos wiecej ew. odeslac mnie do materialow ?
    Zalozmy np. ze pozyczam cos komus - w rodzinie normalne jest ze nawet
    znaczna kwote pozycza sie na umowe ustna (badz jak kto woli "na gebe"
    :) )

    --
    Pozdrawiam,
    NoMad

  • 5. Data: 2004-02-29 08:01:22
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    Dan wrote:
    > Posrednio ma istotne znaczenia. Stosunek bliskosci miedzy czlonkami
    > rodziny stanowi szczegolna okolicznosc, ktora wplywa na dopuszczenie
    > dowodu z przesluchania swiadkow/stron na okolicznosc jej zawarcia.

    w jaki sposób?

    KG