  • 131. Data: 2020-03-31 13:32:20
    Temat: Re: prawda was wyzwoli od pracy
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 31 Mar 2020 12:30:38 +0200, J.F. napisał(a):

    > no i obiecal 500+ i dal - Morawiecki lepszym ekonomistą niz Rostowski
    > ?

    Chavez też obiecał i dał. Przed nim był Peron i legion innych, z których -
    według takich kryteriów - każdy był lepszy od Rostowskiego.

    > Ciekawe, ze faktycznie PiS tego nie rusza

    Trudno ruszyć coś, czego nie ma. W Niepołomicach oskarżyli burmistrza pod
    wziętymi z dupy zarzutami, żeby wsadzić na komisarza 27-letniego misiewicza
    z Wojnicza, więc gdyby coś rzeczywistego się trafiło, nie sposób byłoby nie
    usłyszeć.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Różańca"
    Matka Boża do s. Łucji

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 132. Data: 2020-03-31 14:31:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" napisał w wiadomości grup
    W dniu 31-03-2020 o 12:30, J.F. pisze:

    >Raczej nie, bo Keynes, na którego Morawiecki się powoływał twierdził,
    >że takie pobudzanie rozsądne jest w czasie dekoniunktury, a nie w
    >czasie koniunktury - powód prosty - nie ma nic darmo, trzeba za takie
    >coś zapłacić. O ile za stymulacje w czasie koniunktury z dużym
    >p-stwem przyjdzie płacić w czasie dekoniunktury, to jeśli stymulacja
    >jest w

    nie bedzie Keyness plul nam w twarz :-)

    Ale ja nie o tym - jakos lepiej policzyli na co budzet bedzie stac, i
    to w perspektywie kilku miesiecy ...

    J.

  • 133. Data: 2020-03-31 14:54:10
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 31-03-2020 o 14:31, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Tomasz Kaczanowski"  napisał w wiadomości grup

    > nie bedzie Keyness plul nam w twarz :-)
    >
    > Ale ja nie o tym - jakos lepiej policzyli na co budzet bedzie stac, i to
    > w perspektywie kilku miesiecy ...

    Nie nie stać, co weryfikowane jest obecnie. Na szczęście dla rządzących
    jest epidemia, na którą pewnie zrzucą winę, ale okres zapłaty za tą
    stymulację właśnie nadchodził, stąd właśnie szybko rosnąca inflacja w
    zeszłym roku.

    Patrzenie na co nas stać, jeśli przejemy pieniądze ze wszystkich
    możliwych zabezpieczeń w czasie koniunktury, gdy wtedy powinniśmy
    odkładać właśnie pieniądze na dekoniunkturę, by mieć poduszkę finansową,
    to jedno z głupszych posunięć.

    --
    http://kaczus.ppa.pl

  • 134. Data: 2020-03-31 15:07:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >rządzących jest epidemia, na którą pewnie zrzucą winę, ale okres
    >zapłaty za tą stymulację właśnie nadchodził, stąd właśnie szybko

    Inflacja ich nie obchodzi. Ba - jest im na reke - bedzie sie mozna
    szczycic wzrostem gospodarczym, podwyzkami placy minimalnej, emerytur,
    albo 600+ :-)

    Chyba ze ... wzrosnie oprocentowanie obligacji.
    Ale na razie nie wzrosnie, bo NBP kupi :-)

> [...]
    >odkładać właśnie pieniądze na dekoniunkturę, by mieć poduszkę
    >finansową, to jedno z głupszych posunięć.

    A o to, to niech sie kolejny rzad martwi :-)
    A dzieki temu latwiej wygramy kolejne wybory, bo ludzie beda pamietac
    ze PiS dal, a PO zabrala :-)

    Jakby tak jeszcze ta pandemia polowe emerytow wybila ... :-)

    J.

  • 135. Data: 2020-03-31 15:49:25
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 31 Mar 2020 15:07:08 +0200, J.F. napisał(a):

> [...]
    > albo 600+ :-)
    >
    > Chyba ze ... wzrosnie oprocentowanie obligacji.

    Część obligacji jest indeksowana inflacją, więc automagicznie trzeba będzie
    więcej wydać z budżetu.

    > Jakby tak jeszcze ta pandemia polowe emerytow wybila ... :-)

    To PiS straci najpewniejszą część elektoratu:
    "Największe poparcie PiS zdobyło wśród osób w wieku 60 lat i więcej, gdzie
    na tę partię zagłosowało 55,6 proc. wyborców, KO uzyskała w tej grupie
    25,3- proc. poparcie, SLD - 10-proc., PSL - 7,4-proc., natomiast
    Konfederacja - 1,1- proc."

    https://RMF24.pl/raporty/raport-wybory-parlamentarne
    -2019-fakty/najnowsze/news-wyniki-wyborow-jak-glosy-
    rozkladaly-sie-wedlug-wieku-plci-wy,nId,3276136#utm_
    source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=chrome

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Nikołaj Gogol

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 136. Data: 2020-03-31 15:54:06
    Od: Kubuś Puchatek <k...@k...org>

    W dniu 31.03.2020 o 09:42 Olin <k...@a...w.stopce> pisze:

> [...]
    > sześć razy więcej testów niż my. To ich ogromna przewaga w walce z
    > koronawirusem i widać jej efekty w postaci stosunkowo niskiej liczby
    > zgonów.
    >
    > Norwegia robi w przeliczeniu na milion mieszkańców cztery razy więcej
    > testów niż Niemcy i ma jeszcze mniejszy odsetek zgonów. To znaczy, że ta
    > strategia się opłaca, bo dzięki testom wyłapują wielu bezobjawowych
    > nosicieli i mogą ich izolować."
    >
    > Należy jednak zaznaczyć, że Sośnierz z wykształcenia jest lekarzem, więc
    > pewnością nie zna się na rzeczy tak dobrze jak fachowcy od wszystkiego po

    10/10
    Obecna walka z koronawirusem jest bardziej szkodliwa niż sam wirus.
    Kamil

  • 137. Data: 2020-03-31 16:59:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kubuś Puchatek k...@k...org ...

    > 10/10
    > Obecna walka z koronawirusem jest bardziej szkodliwa niż sam wirus.

    Co proponujesz?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jeżeli wydaje się, że wszystko działa dobrze,

  • 138. Data: 2020-03-31 18:48:02
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Mial szczescie, i znow trafil w koniunkture ... no ale koniunktura
    > zaczela sie troche wczesniej,

    Bo pis nie tyle ma szczęście, co dochodzi do władzy właśnie przez
    obietnice rodzdawnictwa w prosperity.

    > no i obiecal 500+ i dal - Morawiecki lepszym ekonomistą niz Rostowski ?

    Rostowski był w kryzysie globalnym (i trzeba przyznać, że polska go
    świetnie przeszła) a pinokio na górce. Pinokia ocenimy za 10 lat -
    zobaczymy jak teraz sobie poradzi, choć startował ze znacznie lepszej
    pozycji startowej. Ale obawiam się, że wincent był o klasę lepszy.

    > No, byly tam jeszcze inne zarzuty, ale to dla PSL, jak to sie
    > szarogesili po instytucjach.

    Akurat szarogęsili się wszyscy po kolei. Natomiast najbardziej AWS (TKM)
    i potem pisiory.

    > Ciekawe, ze faktycznie PiS tego nie rusza ... czeka na wlasiciwy moment,
    > czy nawet te plotki byly nieprawdziwe ?

    Przecież oni zrobili tam najazd hunów. A to co się tam działo wcześniej
    - powiem ci, że nic chwalebnego, ale też żadna gruba afera, zwłaszcza w
    porównaniu z obajtkami, glonajadami i glapińskiego, misiewiczami itp.

    --
    Shrek

  • 139. Data: 2020-03-31 18:54:42
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 31.03.2020 o 14:31, J.F. pisze:

    > Ale ja nie o tym - jakos lepiej policzyli na co budzet bedzie stac, i to
    > w perspektywie kilku miesiecy ...

    Powiedzmy, że pół roku temu usiadłem, policzyłem, wziąłem kredyt pod
    korek, wynająłem długoterminowo apartament w centrum, jakiś drogi
    samochód w leasing, resztę wydałem na dziwki i koks.

    Czy byłbym lepszym, księgowym niż alternatywny ja, który jeżdzę starym
    volvo i mam kilkadziesiąt tysi oszczędności?

    --
    Shrek

  • 140. Data: 2020-03-31 19:22:02
    Od: Kubuś Puchatek <k...@k...org>

    W dniu 31.03.2020 o 16:59 Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    pisze:

    > Użytkownik Kubuś Puchatek k...@k...org ...

    > Co proponujesz?

    Przy tak nieodpowiedzialnym społeczeństwie jakie mamy?
    Nic.
    Pozatym to wszystko co było w poście Olina.
    Kamil