  • 1. Data: 2020-03-23 14:39:50
    Temat: Gmach sądu w Katowicach zostanie zdezynfekowany
    Od: u2 <u...@o...pl>

    https://niezalezna.pl/318164-pani-sedzia-ma-koronawi
    rusa

    POLSKA / WIADOMOŚĆ / 23.03.2020, godz. 13:05
    Pani sędzia zarażona koronawirusem. Gmach sądu w Katowicach zostanie
    zdezynfekowany

    Zamknięty został budynek Sądu Rejonowego Katowice-Wschód po tym, jak u
    pracującej w tym gmachu sędzi potwierdzono zakażanie koronawirusem.
    Zaplanowane rozprawy zostały odwołane, a osoby, z którymi kontaktowała
    się sędzia, są poddanie kwarantannie.

    Informację o wykryciu koronawirusa u sędzi oraz o podjętych w związku z
    tym decyzjach przekazało w poniedziałek Biuro Komunikacji i Promocji
    Ministerstwa Sprawiedliwości. W związku z potwierdzeniem zakażania
    budynek sądu przy ul. Francuskiej w Katowicach został zamknięty. Decyzją
    sanepidu kwarantanną zostały objęte osoby, które miały bezpośredni
    kontakt z sędzią - poinformował resort.

    Pani sędzia 17 marca orzekała w trakcie rozprawy aresztowej,
    zaliczającej się do spraw pilnych. 18 marca zgłosiła Prezesowi Sądu
    Rejonowego Katowice-Wschód w Katowicach złe samopoczucie. Władze sądu
    niezwłocznie poinformowały o tym fakcie Państwową Inspekcję Sanitarną
    oraz wszystkich uczestników rozprawy, a także pracowników, którzy mogli
    mieć kontakt sędzią. Inspektor Sanitarny podjął stosowne procedury
    związane z zagrożeniem epidemiologicznym

    - podało ministerstwo.

    O zamknięciu gmachu przy ul. Francuskiej - także dla pracowników -
    zdecydowali prezes i dyrektor sądu. Wynajęto firmę, która ma
    zdezynfekować wszystkie pomieszczenia. Pozostałe czynności uzależnione
    są od decyzji inspekcji sanitarnej - podaje MS.

    Zaplanowane rozprawy zostały odwołane i nie będą przeniesione do
    drugiego budynku Sądu Rejonowego Katowice-Wschód, który znajduje się
    przy ul. Lompy. Podjęto taką decyzję, aby nie narażać znajdujących się
    tam osób na ewentualny kontakt z osobą potencjalnie zakażoną Władze sądu
    są w stałym kontakcie z Ministerstwem Sprawiedliwości oraz Inspekcją
    Sanitarną

    - informuje MS.

    Ministerstwo Sprawiedliwości dziękuje Prezesowi i Dyrektorowi Sądu
    Rejonowego Katowice-Wschód w Katowicach, Prezesowi i Dyrektorowi Sądu
    Okręgowego w Katowicach oraz Prezesowi i Dyrektorowi Sądu Apelacyjnego w
    Katowicach za szybką i profesjonalną reakcję, w tym podjęcie niezbędnych
    czynności mających na celu ochronę zdrowia i życia obywateli

    - napisano w komunikacie.

    Resort podkreśla, że w ubiegłym tygodniu do prezesów sądów apelacyjnych
    przekazano wykaz jednostek penitencjarnych wyposażonych w profesjonalny
    sprzęt do przesłuchań na odległość. Może on być wykorzystany do rozpraw
    aresztowych. Dotychczas był stosowany przy czynnościach procesowych
    prowadzonych przez sądy okręgowe z udziałem niebezpiecznych sprawców.
    Ponadto w każdym zakładzie karnym znajduje się sprzęt do wideokonferencji.

  • 2. Data: 2020-03-23 15:12:11
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 23.03.2020 o 14:39, u2 pisze:

> [...]
    > prowadzonych przez sądy okręgowe z udziałem niebezpiecznych sprawców.
    > Ponadto w każdym zakładzie karnym znajduje się sprzęt do wideokonferencji.

    Tylko, że rozprawy z udziałem tymczasowo aresztowanych, to niewielki
    odsetek, a w dodatku oskarżony jest jeden, a na sali rozpraw i
    korytarzach miesza się wielu ludzi.

    --
    Robert Tomasik

  • 3. Data: 2020-03-23 15:32:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Tylko, że rozprawy z udziałem tymczasowo aresztowanych, to niewielki
    >odsetek, a w dodatku oskarżony jest jeden, a na sali rozpraw i
    >korytarzach miesza się wielu ludzi.

    Rozprawy zawieslili/ograniczyli.
    Teraz glownie sie te aresztowe odbywaja.

    J.

  • 4. Data: 2020-03-25 18:53:01
    Od: m...@g...com

    P sedzina byla na nartach? Wlochy czy Austria? ;)