  • 71. Data: 2019-05-27 19:17:55
    Temat: Re: prawa dwa
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Z drugiej strony, jak masz firmę i w statucie jest, że przy umowach na
    > kwoty powyżej jakiejśtam musi być aprobata co najmniej 2 członków
    > zarządu (albo coś w ten deseń), tak samo jest prawne, że w imieniu
    > firmy, umowę związaną z wyższymi kwotami musi zatwierdzić ileś tam osób
    > i jeśli tego nie uczynią, to umowa może być nieważna... Jakby
    > potraktować instytucję kościelną, jako firmę, w której statutem jest
    > prawo kościelne, to chyba sędziowie w orzecznictwie mieliby rację...

    Tak - jak już przyznałem brzmi rozsądnie. Tylko właśnie dlatego prosiłem
    o uzasadnienie tego wyroku, bo sentencja "że sądy respektują prawo
    kanoniczne" jest jednak w tym przypadku trochę... jak nie nadużyciem to
    mało precyzyjne.

    Shrek

  • 72. Data: 2019-05-27 19:23:47
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > I tu się z Tobą zgodzę, zwłaszcza w tej części o naiwności :-) Jeśli
    > pokrzywdzony / a nie złożą zeznań,m bo nie chcą ścigania, to jak sobie
    > wyobrażasz skazanie kogoś?

    Tak jak w każdym innym przypadku przestępstwa ściganego z urzędu. Na
    przykład ofiary zabójstw na ogół nie składają zażaleń u proków, a jednak
    ci jakoś się z urzędu włączają.

    Shrek

  • 73. Data: 2019-05-27 19:56:12
    Od: n...@o...pl

    w <5ceb1047$0$535$65785112@news.neostrada.pl>, Robert Tomasik
    <r...@g...pl> napisał(-a):

    > Po pierwsze, to jeśli pracownik zabije klienta, to ne będzie to
    > samooskarżenie firmy, bo nie ona zabiła

    A jak ksiądz zgwałci ministranta, to już to byłoby samooskarżenie firmy, bo to
    firma zgwałciła? Czy co chcesz powiedzieć?

  • 74. Data: 2019-05-27 20:23:25
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    > Zwłaszcza, gdy ma podstawy sądzić, że pokrzywdzeni o sobie nawzajem nie
    > wiedzą, gdyż przenosił duchownego w różne miejsca. Tu się zgodzę i chyba
    > o to obecnie Stolicy Apostolskiej chodzi.

    No to się z grubsza zgodziliśmy co do _obowiązków_ prawnych.
    Tyle że sędziami nie jesteśmy :-)

    IMHO przez najbliższe kilka+ lat KRK na zdrowie wyjdzie "nadgorliwość"
    w powiadamianiu _na piśmie_ policji/prokuratury o tym czego się
    dowiedziało. IMHO Dla KRK wskazane będzie super staranne obijanie sobie
    dupy blachą jako zabezpieczenie przed pozwami cywilnymi i w trosce o
    wizerunek/PR.

    Jak planują długofalowo to za paręnaście lat przyda się dobrze
    udokumentowany zestaw pomówień o pedofilię gromadzony już dziś.
    Pomówienia też muszą być, tyle że _obecnie_ to (wizerunkowo) mało ważne
    przy ilości potwierdzonych zarzutów.

    --
    A. Filip

  • 75. Data: 2019-05-27 21:31:04
    Od: n...@o...pl

    w <5cebb213$0$17346$65785112@news.neostrada.pl>, jureq <j...@n...no>
    napisał(-a):

    > A słyszałeś kiedyś o czymś takim jak "przestępstwa wnioskowe" i
    > "przestępstwa prywatnoskargowe"? To są te, których ściganie odbywa się
    > wyłącznie na wniosek poszkodowanego. Jeśli nie jesteś poszkodowanym, to
    > powiadomienie organów nie odniesie żadnego skutku.

    Pedofilia jest ścigana z urzędu.

  • 76. Data: 2019-05-28 02:23:23
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-05-27, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > No i jest - pracownik zle pralke zmontowal, i prad zabil klienta.

    Całkiem mozliwe, ale jeśli specjalnie tak zmontował aby zabić, bo go
    konkubina rano wk.. a kierownik nie dał podwyżki, to juz raczej nie.

    > Z tym, ze jakby mowimy o o tym, ze szpital/fabryka powinni prokuratora
    > zawiadomic, jesli odkryja, ze to przez błąd pracownika ...

    MZ powinni, a już na pewno jeśli dostaną klarowne zgłoszenie. A czy
    powinni jeśli wyjdzie podczas spowiedzi? (tak, stary problem)

    > Takie rzeczy to tylko w bankach ?
    > https://businessinsider.com.pl/wiadomosci/byly-preze
    s-idea-banku-zatrzymany-w-zwiazku-z-afera-getback/t6
    xys5g
    > https://www.wprost.pl/kraj/10194469/byli-czlonkowie-
    zarzadu-idea-banku-popelnili-przestepstwo-sa-pierwsz
    e-zatrzymania.html

    Że powiadomiono?

    --
    Marcin

  • 77. Data: 2019-05-28 11:47:16
    Od: ń <...@...n>

    Tego podstawionego przez SB?

    -----

  • 78. Data: 2019-05-28 17:06:36
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27.05.2019 o 19:56, n...@o...pl pisze:

    > A jak ksiądz zgwałci ministranta, to już to byłoby samooskarżenie firmy, bo to
    > firma zgwałciła? Czy co chcesz powiedzieć?

    A jak policjant zgwałci policjanta, to zgwałcił policjant, czy Policja?

  • 79. Data: 2019-05-28 17:25:08
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > A jak policjant zgwałci policjanta, to zgwałcił policjant, czy Policja?

    I czy zgwałcił policjanta czy policję?

    Zgwałcił niewątpliwie policjant. Czy odpowiada za to policja, to
    zupełnie inna i wbrew pozorom wcale nie oczywista sprawa. Instytucje
    czasem w dość dużym zakresie odpowiadają za poczynania pracowników.

    Shrek

  • 80. Data: 2019-05-28 17:39:50
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 28.05.2019 o 17:25, Shrek pisze:

> [...]
    > zupełnie inna i wbrew pozorom wcale nie oczywista sprawa. Instytucje
    > czasem w dość dużym zakresie odpowiadają za poczynania pracowników.

    e tam Szrek codziennie siebie gwałci i nie dochodzi roszczeń:)

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"