  • 21. Data: 2010-06-27 19:50:58
    Temat: Re: prawa autorskie
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 27-06-2010 20:30, RadoslawF pisze:
    > Na początek z racji twojego wieku, jak ze sklepu ukradnę ten sprzęt
    > RTV to w sklepie go zbraknie w odróżnieniu od lewej płytki Windowsa.
    > Więc i klasyfikacja czynu będzie inna.

    Kodeks karny:
    Art. 278. § 1. Kto zabiera w celu przywłaszczenia cudzą rzecz ruchomą,
    podlega karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5.
    § 2. Tej samej karze podlega, kto bez zgody osoby uprawnionej uzyskuje
    cudzy program komputerowy w celu osiągnięcia korzyści majątkowej.

    > Ja natomiast czytam takie teksty w stylu idź na p.s.teorie jeśli
    > argumenty kończą się młodym rozmówcom. :-)
    > Mam udowodnić że RIAA nie pozwała do sądu chomika ?
    > To może Ty łaskawcze udowodnij że pozwała i że nie jest on
    > taki bezkarny jak pisałem. :-)

    Ale to nie jest grupa pl.soc.procesy tylko pl.soc.prawo. Dyskutujemy
    (przynajmniej ja) o tym czy coś jest zgodne z prawem czy nie, a nie o
    tym czy ktoś wytoczył proces czy nie. Deptanie trawników też jest (chyba
    jeszcze przez niedługi czas) wykroczeniem, chociaż nie słyszałem by ktoś
    za to mandat dostał.

    --
    .B:artek.

  • 22. Data: 2010-06-27 20:24:45
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-06-27 21:50, Użytkownik .B:artek. napisał:

> [...]
    > § 2. Tej samej karze podlega, kto bez zgody osoby uprawnionej uzyskuje
    > cudzy program komputerowy w celu osiągnięcia korzyści majątkowej.

    1. Taka sama kara nie oznacza takiej samej klasyfikacji czynu.
    2. korzyść majątkowa następuje w chwili sprzedaży tego programu
    lub jego używania bez wniesienia stosownej opłaty, przechowywanie
    kopii takiego programu nie daje podstaw do karania z tego paragrafu.

> [...]
    > tym czy ktoś wytoczył proces czy nie. Deptanie trawników też jest (chyba
    > jeszcze przez niedługi czas) wykroczeniem, chociaż nie słyszałem by ktoś

    Wracając do tej płytki z lewym Windowsem to jej posiadanie jest
    niezgodne z prawem ? Jest przestępstwem czy wykroczeniem ?

    Pozdrawiam

  • 23. Data: 2010-06-27 22:00:27
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 27-06-2010 22:24, RadoslawF pisze:
> [...]
    >
    > Wracając do tej płytki z lewym Windowsem to jej posiadanie jest
    > niezgodne z prawem ? Jest przestępstwem czy wykroczeniem ?

    Art. 118 Prawa autorskiego:
    1. Kto w celu osiągnięcia korzyści majątkowej przedmiot będący nośnikiem
    utworu, artystycznego wykonania, fonogramu, wideogramu
    rozpowszechnianego lub zwielokrotnionego bez uprawnienia albo wbrew jego
    warunkom nabywa lub pomaga w jego zbyciu albo przedmiot ten przyjmuje
    lub pomaga w jego ukryciu,
    podlega karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5.

    "Przyjmowanie" przedmiotu + w celu osiągnięcia korzyści majątkowej. Nie
    każda sytuacja związana z posiadaniem "pirackiej" płyty może się
    kwalifikować na ten przepis, ale jeśli chodzi o przechowywanie treści z
    Chomika - o czym jest ten wątek - to jak najbardziej.

    --
    .B:artek.

  • 24. Data: 2010-06-27 22:10:30
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-06-28 00:00, Użytkownik .B:artek. napisał:

> [...]
    > lub pomaga w jego ukryciu,
    > podlega karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5.

    Trzymanie jednej kopii w lewego windowsa nie jest rozpowszechnianiem
    ani zwielokrotnianiem, pomijam już że windows nie jest utworem,
    artystycznym, wykonaniem, fonogramem ani wideogramem.
    To że trzymanie w domu płytki z tym windowsem nie jest jednoznaczne
    z osiąganiem korzyści majątkowej też już wyjaśniałem.

> [...]
    > kwalifikować na ten przepis, ale jeśli chodzi o przechowywanie treści z
    > Chomika - o czym jest ten wątek - to jak najbardziej.

    To dlaczego odpowiednie służby chomika nie zamkną ?
    pomijając oczywiście moje teorie spiskowe. :-)
    I w dalszym ciągu czekam na wyjaśnienie czy przechowywanie w
    domu pirackiej kopii windowsa jest przestępstwem, wykroczeniem
    czy może jednak niczym podobnym ?

    Pozdrawiam

  • 25. Data: 2010-06-28 06:18:09
    Od: Agaton <g...@w...pl>

    W dniu 27-06-2010 22:24, RadoslawF pisze:

    > Wracając do tej płytki z lewym Windowsem to jej posiadanie jest
    > niezgodne z prawem ? Jest przestępstwem czy wykroczeniem ?

    Posiadanie płytki z lewym Windowsem nie jest zgodne z prawem.
    Jest przestępstwem.
    Proponuję przeczytać:

    Dz.U. 1994 Nr 24 poz. 83
    USTAWA z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych

  • 26. Data: 2010-06-28 06:25:40
    Od: Agaton <g...@w...pl>

    W dniu 28-06-2010 00:10, RadoslawF pisze:

> [...]

    Dz.U. 1994 Nr 24 poz. 83
    USTAWA z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych

    Rozdział 7
    Przepisy szczególne dotyczące programów komputerowych

  • 27. Data: 2010-06-28 06:39:49
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    RadoslawF napisał(a):

> [...]
    > To że trzymanie w domu płytki z tym windowsem nie jest jednoznaczne
    > z osiąganiem korzyści majątkowej też już wyjaśniałem.

    Sprecyzuj czy masz na mysli nosnik lub kopie nosnika instalacyjnego
    systemu Windows czy klucz?

    j.

    --
    bing jest fajny ale nie widać z niego do Apteki na Solnym...

  • 28. Data: 2010-06-28 06:40:23
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Agaton napisał(a):

    > Posiadanie płytki z lewym Windowsem nie jest zgodne z prawem.
    > Jest przestępstwem.

    A jak z takiej plytki zainstaluje system uzywajac legalnego klucza to
    co?

    j.

    --
    bing jest fajny ale nie widać z niego do Apteki na Solnym...

  • 29. Data: 2010-06-28 07:01:42
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

> [...]
    > ani zwielokrotnianiem, pomijam już że windows nie jest utworem,
    > artystycznym, wykonaniem, fonogramem ani wideogramem.

    Jest utworem.

    > To że trzymanie w domu płytki z tym windowsem nie jest jednoznaczne
    > z osiąganiem korzyści majątkowej też już wyjaśniałem.

    Nie zawsze musi być. Ale my o Chomiku tutaj bardziej.

    > To dlaczego odpowiednie służby chomika nie zamkną ?

    Pewnie z tego samego powodu, dla którego mój sąsiad łamiący codziennie
    przepisy ruchu drogowego dostaje (tylko) 1-2 mandaty na rok. Nie każde
    złamanie prawa w rzeczywistości spotyka się od razu z reakcją organów
    wymiaru sprawiedliwości.

  • 30. Data: 2010-06-28 07:06:48
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 28 Jun 2010 00:00:27 +0200, .B:artek. napisał(a):

> [...]
    > kwalifikować na ten przepis, ale jeśli chodzi o przechowywanie treści z
    > Chomika - o czym jest ten wątek - to jak najbardziej

    Ale Chomik jest tylko usługodawcą, którego chroni art. 14 ust. 1 ustawy o
    świadczeniu usług drogą elektroniczną.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    pstryczki ==> http://www.flickr.com/photos/olgierd/