  • 1. Data: 2010-06-26 22:47:47
    Temat: Przywiezienie niemowlaka z zagranicy
    Od: bim-bom <j...@g...pl>

    Kobieta wyjeżdża za granicę (do kraju, gdzie jest potrzebny paszport na
    granicy). Znajduje tam sobie bezdomnego niemowlaka. No i przy wracaniu
    do kraju, na granicy mówi, że właśnie go tam urodziła, i dlatego nie ma
    jego papierów. Co by było w takiej sytuacji? Czy by ją przepuścili, czy
    by zażądali jakichś testów genetycznych?

  • 2. Data: 2010-06-26 23:14:59
    Temat: Re: Przywiezienie niemowlaka z zagranicy
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "bim-bom" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > kraju, na granicy mówi, że właśnie go tam urodziła, i dlatego nie ma jego
    > papierów. Co by było w takiej sytuacji? Czy by ją przepuścili, czy by

    Powinni zażądać paszportu dziecka. To nie rzecz, że własność porzuconej
    nabywa się poprzez zabranie.

  • 3. Data: 2010-06-27 00:16:06
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    bim-bom wrote:
> [...]
    > granicy). Znajduje tam sobie bezdomnego niemowlaka. No i przy wracaniu
    > do kraju, na granicy mówi, że właśnie go tam urodziła, i dlatego nie ma

    I dalej by już nie ujechała nawet centymetra.
    Na 100% skonczy sie oskarzeniem o porwanie.

  • 4. Data: 2010-06-27 00:17:33
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Robert Tomasik wrote:

    > Użytkownik "bim-bom" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Powinni zażądać paszportu dziecka. To nie rzecz, że własność porzuconej
    > nabywa się poprzez zabranie.

    dla nieswojego dziecka to można co najwyzej zacząc procedure adopcji, a
    nie starac sie o paszport.

  • 5. Data: 2010-06-27 00:25:36
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > dla nieswojego dziecka to można co najwyzej zacząc procedure adopcji, a
    > nie starac sie o paszport.

    Wiem. Ale zanim paszportu mieć nie będzie, to granicy przekroczyć nie
    może - legalnie.

  • 6. Data: 2010-06-27 08:26:36
    Od: Rafal <n...@g...pl>

    On 27.06.2010 00:47, bim-bom wrote:
> [...]
    > jego papierów. Co by było w takiej sytuacji? Czy by ją przepuścili, czy
    > by zażądali jakichś testów genetycznych?

    Wyprzedzając kolejne pytanie - żeby odebrać/wyrobić paszport w pl muszą
    się pofatygować oboje rodziców z dzieckiem "do wglądu". Nie ma dziecka -
    nie ma paszportu.

  • 7. Data: 2010-06-27 09:40:31
    Od: bim-bom <j...@g...pl>

    W dniu 2010-06-27 10:26, Rafal pisze:

    > Wyprzedzając kolejne pytanie - żeby odebrać/wyrobić paszport w pl muszą
    > się pofatygować oboje rodziców z dzieckiem "do wglądu". Nie ma dziecka -
    > nie ma paszportu.

    No dobra, to co w sytuacji, gdyby kobieta rzeczywiście za granicą
    urodziła dziecko poza szpitalem? Jak może wrócić z nim do Polski?

  • 8. Data: 2010-06-27 10:48:15
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl>

    On 2010-06-27 11:40, bim-bom wrote:

    > No dobra, to co w sytuacji, gdyby kobieta rzeczywiście za granicą
    > urodziła dziecko poza szpitalem? Jak może wrócić z nim do Polski?

    Lokalne przepisy o ewidencji nowonarodzonych dzieci plus kontakt z
    konsulem i powinno byc OK

    Pozdro

    Maseł

  • 9. Data: 2010-06-27 14:07:26
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    bim-bom wrote:

    > No dobra, to co w sytuacji, gdyby kobieta rzeczywiście za granicą
    > urodziła dziecko poza szpitalem? Jak może wrócić z nim do Polski?

    na miejscu postarac sie o dostanie lokalnego aktu urodzenia dziecka.
    wszystko zalezy od lokalnie przyjetych zwyczajow.
    tego to ci nawet wrozka nie podpowie, bo nawet nie napisales o jaki kraj
    chodzi.

    potem w zaleznosci od prawa danego kraju dziecko dostaje obwyatelstwo
    tamtego kraju lub nie

    jak tak, to postarac sie o paszport tametego kraju.

    jak nie to do polskiego konsulatu po polski paszport.
    trzeba miec przynajmniej swoj paszport, zeby wykazac sie obywtelstwem
    polskim,
    konsulat zalatwia polski akt urodzenia i pesel i na tej podstawie wyda
    polski paszport.
    Kilka miesiecy to zajmie.
    Czy jest jakas szybsza drogra, nie wiem. Nie sadze.

  • 10. Data: 2010-06-27 15:06:03
    Od: "m4rkiz" <a...@b...cpl>

    "bim-bom" <j...@g...pl> wrote in message news:i076ag$hee$1@news.onet.pl...
    >W dniu 2010-06-27 10:26, Rafal pisze:
    > No dobra, to co w sytuacji, gdyby kobieta rzeczywiście za granicą urodziła
    > dziecko poza szpitalem? Jak może wrócić z nim do Polski?

    ogolnie to szpital pozostaje w kontakcie z miejscowym urzedem zajmujacym
    sie ewidencja ludnosci (narodziny\zgony) i przesyla im stosowne informacje

    po urodzeniu nalezy sie pofatygowac do owego urzedu i na podstawie tego
    info dostac stosowny akt urodzenia

    z owymi papierkami w rece nalezy sie skontaktowac z konsulem\ambasada
    w celu zdobycia aktu urodzenia oraz paszportu

    szczegoly moga sie roznic w zaleznosci od kraju, taka procedura w irlandii
    to okolo dwa miesiace