  • 11. Data: 2010-06-27 10:13:35
    Temat: Re: prawa autorskie
    Od: gadacz <g...@o...pl>

    W dniu 2010-06-27 11:48, RadoslawF pisze:
    > filmów czy muzyki nawet nie próbują coś z tym zrobić.
    > Kolejna ciekawostka to tępi się serwery umożliwiające darmową

    hmm,
    wczoraj czytalem, ze jakis gosc dostal wezwanie do zaplaty,
    za udostepnianie tresci chronionym prawem autorskim, poprzez kancelarie,
    z pelnomocnictwem.
    wlasciciel chomika napisal do poratalu, ze dostal takie pismo,
    wiec oni zablokowali te tresci i kazali nic nie robic - tak to wyglada
    jakby sprawa sie zakonczyla.

    ponizej zamieszczam jeszcze link do artykulu na temat chomika.

    http://dziennik.pl/wydarzenia/article633638/Bedzie_p
    ozew_przeciwko_portalowi_Chomikuj_pl.html

    Gadacz

  • 12. Data: 2010-06-27 10:44:45
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 27-06-2010 11:48, RadoslawF pisze:
    > Przechowywanie nie narusza, narusza udostępnianie innym.

    Aha... To piracki Windows jest 100% legalny, bo przecież ktoś go tylko
    przechowuje, a nie udostępnia innym. I jak Policja robi przeszukanie i
    napotyka na nośniki danych pełne ogólnie mówiąc "piratów", to też nic
    nie może zrobić, bo to tylko przechowywanie? Konsultowałeś takie
    stanowisko z ustawą Prawo autorskie?

    --> pl.soc.teorie-spiskowe

    --
    .B:artek.

  • 13. Data: 2010-06-27 11:33:54
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-06-27 12:13, Użytkownik gadacz napisał:

> [...]
    >
    > http://dziennik.pl/wydarzenia/article633638/Bedzie_p
    ozew_przeciwko_portalowi_Chomikuj_pl.html

    Czytałem artykuł, zauważ że mimo obecności filmów i plików MP3 żadna
    prężnie działająca organizacja tępiąca piractwo filmowe i muzyczne
    nie rusza chomika a robi to ktoś kto dotychczas z tym nie walczył.
    To daje do myślenia.

    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2010-06-27 11:37:23
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-06-27 12:44, Użytkownik .B:artek. napisał:

> [...]
    > napotyka na nośniki danych pełne ogólnie mówiąc "piratów", to też nic
    > nie może zrobić, bo to tylko przechowywanie? Konsultowałeś takie

    Jeśli trzymasz tą kopię w domu to pewnie można próbować coś udowadniać.
    Tyle że jeśli to będzie jeden egzemplarz lewej płytki to praktycznie
    tylko skonfiskują.

    > --> pl.soc.teorie-spiskowe

    Młody jesteś i o wielu sprawach pojęcia nie masz.

    Pozdrawiam

  • 15. Data: 2010-06-27 11:45:15
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 27-06-2010 13:37, RadoslawF pisze:
    > Jeśli trzymasz tą kopię w domu to pewnie można próbować coś udowadniać.

    Ale co udowodnisz? Przyjmiesz do siebie do domu kradziony sprzęt RTV i
    obrazy, jeśli ktoś Ci je da na przechowanie? Oczywiście nic nie będziesz
    udostępniał.

    > Tyle że jeśli to będzie jeden egzemplarz lewej płytki to praktycznie
    > tylko skonfiskują.

    Właściciel praw autorskich może też wystąpić o odszkodowanie.

    > Młody jesteś i o wielu sprawach pojęcia nie masz.

    Słyszę to ilekroć memu rozmówcy kończą się argumenty. Jak nie jesteś w
    stanie czegoś udowodnić, to jest to tylko teoria. Niekiedy można ją
    jeszcze określić mianem spiskowej. Udowodnij zatem to, co napisałeś w
    poprzednim poście, a co ja zakwestionowałem.

    --
    .B:artek.

  • 16. Data: 2010-06-27 13:57:56
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (27.06.2010 02:22), gadacz wrote:

    > tak tez intuicja mi podpowiadala...
    > ale jak wiadomo, nasze polskie prawo nie mowi nic o pobieraniu utworow
    > chronionych prawem autorskim, wiec pobieranie jest "legalne".

    Nic takiego nie wiadomo. Np. Art. 17 UoOPAiPP mówi "Jeżeli ustawa nie
    stanowi inaczej, twórcy przysługuje wyłączne prawo do korzystania z
    utworu i rozporządzania nim na wszystkich polach eksploatacji oraz do
    wynagrodzenia za korzystanie z utworu.".

    Jak dla mnie jest to także o pobieraniu.

    > niemniej jednak, zastanawiam sie, jak dlugo taki "chomik" pociagnie,
    > skoro, wiara tam udostepnia setki terabajtow danych chronionych prawami
    > autorskimi.
    > baza ludzi i plikow jest tak potezna, ze nie jestem w stanie sobie tego
    > wyobrazic wrecz.

    Jeżeli "organa" będą postępować zgodnie z prawem, to pociągnie długo. Bo
    zainteresowani muszą zgłosić chomikowi że ten i ten plik narusza ich
    prawo, chomik ten plik usuwa i jest w porządku.

    Ale "organa" mogą lekko prawo nagiąć i zrobić tak jak z "odsiebie".

    p. m.

  • 17. Data: 2010-06-27 17:08:17
    Od: Agaton <g...@w...pl>

    W dniu 27-06-2010 15:57, mvoicem pisze:

> [...]
    > wynagrodzenia za korzystanie z utworu.".
    >
    > Jak dla mnie jest to także o pobieraniu.

    "Oddział 3
    Dozwolony użytek chronionych utworów
    Art. 23.
    1. Bez zezwolenia twórcy wolno nieodpłatnie korzystać z już
    rozpowszechnionego utworu w zakresie własnego użytku osobistego. Przepis
    ten nie upoważnia do budowania według cudzego utworu architektonicznego
    i architektonicznourbanistycznego oraz do korzystania z elektronicznych
    baz danych spełniających cechy utworu, chyba że dotyczy to własnego
    użytku naukowego niezwiązanego z celem zarobkowym.
    2. Zakres własnego użytku osobistego obejmuje korzystanie z pojedynczych
    egzemplarzy utworów przez krąg osób pozostających w związku osobistym, w
    szczególności pokrewieństwa, powinowactwa lub stosunku towarzyskiego."

    Użytek własny nie obejmuje programów komputerowych.

  • 18. Data: 2010-06-27 18:29:05
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (27.06.2010 19:08), Agaton wrote:

> [...]
    > egzemplarzy utworów przez krąg osób pozostających w związku osobistym, w
    > szczególności pokrewieństwa, powinowactwa lub stosunku towarzyskiego."

    Czyli tym bardziej widać że prawo polskie jednek *coś mówi* o pobieraniu
    utworów chronionych prawem autorskim.

    > Użytek własny nie obejmuje programów komputerowych.

    A to apropos czego?

    p. m.

  • 19. Data: 2010-06-27 18:30:23
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-06-27 13:45, Użytkownik .B:artek. napisał:

    > Ale co udowodnisz? Przyjmiesz do siebie do domu kradziony sprzęt RTV i
    > obrazy, jeśli ktoś Ci je da na przechowanie? Oczywiście nic nie będziesz
    > udostępniał.

    Na początek z racji twojego wieku, jak ze sklepu ukradnę ten sprzęt
    RTV to w sklepie go zbraknie w odróżnieniu od lewej płytki Windowsa.
    Więc i klasyfikacja czynu będzie inna.

    > Właściciel praw autorskich może też wystąpić o odszkodowanie.

    Jak najbardziej może, tyle że słyszałeś aby wystąpił od o takie
    wobec osoby prywatnej nie używającej tego systemu na komputerze
    a tylko posiadającym lewą płytkę z nim ?
    Nie wygrał by takiego procesu.

> [...]
    > jeszcze określić mianem spiskowej. Udowodnij zatem to, co napisałeś w
    > poprzednim poście, a co ja zakwestionowałem.

    Ja natomiast czytam takie teksty w stylu idź na p.s.teorie jeśli
    argumenty kończą się młodym rozmówcom. :-)
    Mam udowodnić że RIAA nie pozwała do sądu chomika ?
    To może Ty łaskawcze udowodnij że pozwała i że nie jest on
    taki bezkarny jak pisałem. :-)

    Pozdrawiam

  • 20. Data: 2010-06-27 19:03:08
    Od: Agaton <g...@w...pl>