  • 1. Data: 2010-06-26 21:19:04
    Temat: prawa autorskie
    Od: gadacz <g...@o...pl>

    witajcie,

    zastanawiam sie nad ta formulka - jakie to ma zastosowanie w praktyce?

    "/Zgodnie z polskim prawem ściągnięte pliki posiadające prawa autorskie
    można przechowywać na dysku przez 2

    4h. Administrator tego chomiczka nie odpowiada za znajdujące się tu
    pliki. Jeśli chcesz p

    obrać pliki musisz po 24h (od momentu pobrania ich na dysk) skasować je
    ze swojego komputera! Pliki są tu umieszczone w celach edukacyjnych i
    promocyjnych.

    Regulamin:

    1) Pliki można ściągać jeśli ma się ich oryginał i ściągnięty plik
    będzie służył jako kopia zapasowa...

    2) Możesz ściągać pliki nawet jeśli nie masz oryginału pod warunkiem że
    po 24 godzinach zostaną one usunięte

    3) Nie ponoszę żadnej odpowiedzialności za pliki i za ich niepożądane
    działanie/"

    za podpowiedz z gory dziekuje.

    pozdrawiam

    Gadacz

  • 2. Data: 2010-06-26 23:48:35
    Temat: Re: prawa autorskie
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 26-06-2010 23:19, gadacz pisze:
    > witajcie,
    >
    > zastanawiam sie nad ta formulka - jakie to ma zastosowanie w praktyce?

    Krótko - z tymi 24 h to urban legend. Tak samo prawdziwe jak to, że
    możesz zabrać komuś samochód i jeżeli zwrócisz go w ciągu 24 godzin, to
    nie będzie to traktowane jako kradzież.

    --
    .B:artek.

  • 3. Data: 2010-06-27 00:22:53
    Od: gadacz <g...@o...pl>

    W dniu 2010-06-27 01:48, .B:artek. pisze:

    > Krótko - z tymi 24 h to urban legend. Tak samo prawdziwe jak to, że
    > możesz zabrać komuś samochód i jeżeli zwrócisz go w ciągu 24 godzin, to
    > nie będzie to traktowane jako kradzież.

    tak tez intuicja mi podpowiadala...
    ale jak wiadomo, nasze polskie prawo nie mowi nic o pobieraniu utworow
    chronionych prawem autorskim, wiec pobieranie jest "legalne".

    niemniej jednak, zastanawiam sie, jak dlugo taki "chomik" pociagnie,
    skoro, wiara tam udostepnia setki terabajtow danych chronionych prawami
    autorskimi.
    baza ludzi i plikow jest tak potezna, ze nie jestem w stanie sobie tego
    wyobrazic wrecz.

    pozdr.

    Gadacz

  • 4. Data: 2010-06-27 07:38:51
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 27-06-2010 02:22, gadacz pisze:
    > tak tez intuicja mi podpowiadala...
    > ale jak wiadomo, nasze polskie prawo nie mowi nic o pobieraniu utworow
    > chronionych prawem autorskim, wiec pobieranie jest "legalne".

    Jak to nic nie mówi i jest to legalne?

> [...]
    > autorskimi.
    > baza ludzi i plikow jest tak potezna, ze nie jestem w stanie sobie tego

    Aż ktoś się za niego nie weźmie. Przechodzenie na czerwonym świetle
    przez ulicę też jest niezgodne z prawem. Można się o tym przekonać
    dopiero jak Policja wypisze mandat - do tego czasu można przejść wiele razy.

    --
    .B:artek.

  • 5. Data: 2010-06-27 08:18:59
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    .B:artek. napisal:
    > Aż ktoś się za niego nie weźmie. Przechodzenie na czerwonym świetle
    > przez ulicę też jest niezgodne z prawem. Można się o tym przekonać
    > dopiero jak Policja wypisze mandat - do tego czasu można przejść wiele razy.

    A GDZIE chommik jest fizycznie? Bo redirect witryny może
    i jest w Polsce, ale samo repozytorium plików?

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 6. Data: 2010-06-27 08:38:46
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    .B:artek. napisal:
    > A to nie jest pytanie do mnie. Jeżeli jest w cywilizowanym kraju, to
    > również narusza takie przechowywanie prawo.

    Chyba troszkę nadinterpretujesz.

    Określenie "cywilizowany kraj" nie jest tożsame
    z "kraj z amerykańskim modelem praw autorskich".
    Polska została ZMUSZONA do wprowadzenia tego modelu
    w roku 1993 pod groźbą sankcji gospodarczych.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 7. Data: 2010-06-27 08:40:13
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

  • 8. Data: 2010-06-27 09:04:24
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 27-06-2010 10:38, Jacek_P pisze:
    > Określenie "cywilizowany kraj" nie jest tożsame
    > z "kraj z amerykańskim modelem praw autorskich".
    > Polska została ZMUSZONA do wprowadzenia tego modelu
    > w roku 1993 pod groźbą sankcji gospodarczych.

    A zmienia coś to w meritum sprawy, że przechowywanie takich plików
    narusza prawo obowiązujące w Polsce? I tylko Polska i USA mają taki
    system? W Hiszpanii, Włoszech czy Szwecji takie coś by uszło, tak?

    --
    .B:artek.

  • 9. Data: 2010-06-27 09:48:09
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-06-27 11:04, Użytkownik .B:artek. napisał:

    > A zmienia coś to w meritum sprawy, że przechowywanie takich plików
    > narusza prawo obowiązujące w Polsce? I tylko Polska i USA mają taki
    > system? W Hiszpanii, Włoszech czy Szwecji takie coś by uszło, tak?

    Przechowywanie nie narusza, narusza udostępnianie innym.
    Tyle że jak ktoś nie ma układów politycznych to zamkną i serwer
    i właściciela. W przypadku chomika właściciel/właściciele mają
    jakąś ochronę i organizacje normalnie tępiące nastolatków za
    udostępnienie filmów czy muzyki nawet nie próbują coś z tym zrobić.
    Kolejna ciekawostka to tępi się serwery umożliwiające darmową
    wymianę/udostępnianie plików a płatnych (np. chomika) już
    jakby mniej.

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2010-06-27 10:00:22
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    RadoslawF napisal:
> [...]
    > jakąś ochronę i organizacje normalnie tępiące nastolatków za
    > udostępnienie filmów czy muzyki nawet nie próbują coś z tym zrobić.

    Ba! Mnie to od dawna zastanawia i dochodzę do teorii spiskowej,
    że serwer może być nadzorowany przez służby zbierające potencjalne
    haki na uploaderów. Odnotować można, trzymać w aktach, a w odpowiedniej
    chwili wyciągnąć jako argument nie do odrzucenia przy okazji propozycji
    współpracy. Tradycje SB nie zaginęły. Ot, tak sobie domniemuję.
    Paranoiczny trochę jestem, ale doświadczenie mnie tego nauczyło... ;)

    > Kolejna ciekawostka to tępi się serwery umożliwiające darmową
    > wymianę/udostępnianie plików a płatnych (np. chomika) już
    > jakby mniej.

    Pralnia? Lewa kasa na zadania specjalne? To też bogate tradycje,
    że wspomnę pierwszego kantorzystę III RP, aferę 'Żelazo' i FOZZ... ;)

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek