  • 1. Data: 2007-01-24 23:12:28
    Temat: posiadanie w dobrej wierze lub zlej - roznice?
    Od: "Joanna" <j...@w...pl>

    Witam,
    art. 172 i nast KC reguluje prawo zasiedzenia.
    Sa tam uzyte terminy posiadanie w zlej wierze i posiadacz samoistny.
    Aby nie popelnic bledu wole sie upewnic.
    Czy moja babcia, ktora od ponad 50 lat uzytkuje dzialke przylegajaca tuz do
    jej domu i nie miala swiadomosci, ze to nie jest jest ziemia stala sie
    posiadaczem w zlej wierze? czy tez jest posiadaczem samoistnym.
    Z gory dziekuje, J.

  • 2. Data: 2007-01-24 23:15:39
    Temat: Re: posiadanie w dobrej wierze lub zlej - roznice?
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Joanna napisał(a):

> [...]
    > jej domu i nie miala swiadomosci, ze to nie jest jest ziemia stala sie
    > posiadaczem w zlej wierze? czy tez jest posiadaczem samoistnym.

    Posiadacz samoistny to ten kto zachowuje się jak właściciel rzeczy (dla
    Kama: mniej więcej, upraszczając ;) )
    A zła lub dobra wiara to to innego: w dobrej wierze posiada ten kto ma
    uzasadnione obiektywnie przekonanie że prawo które wykonuje mu
    przysługuje (dla Kama: mniej więcej, upraszczając ;) )

    --
    @2007 Johnson

  • 3. Data: 2007-01-25 06:06:06
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Johnson napisał(a):
> [...]
    > uzasadnione obiektywnie przekonanie że prawo które wykonuje mu
    > przysługuje (dla Kama: mniej więcej, upraszczając ;) )

    a idź... ;)

    KG