  • 1. Data: 2007-01-24 21:32:14
    Temat: Potrącenie pieszego
    Od: zagloba <n...@p...ci>

    Witam,

    Kilka dni temu potrąciłem pieszego na pasach. Okoliczności zdarzenia
    były takie: obfite opady deszczu, słaba widoczność, zimowe opony, a
    temperatura 8 stopni na plusie, teren zabudowany, prędkość ok. 50 km/h.
    Widok na pieszego przesłonił mi samochód dostawczy wyjeżdżający z
    uliczki przed przejściem. Gdy ten samochód odsłonił widok, okazało się,
    że na środku ulicy jest już pieszy. Gwałtowne hamowanie i próba
    zrobienia uniku, niestety auto wpadło w poślizg i pieszy otarł się o
    moje auto, łokciem uderzył w przednią szybę - stłukła się. Wstał o
    własnych siłach, przyjechała karetka i wzięli go do szpitala na
    profilaktyczne badania, bo sanitariusz powiedział, że facet może mieć
    wstrząśnienie mózgu. Przyjechała policja, spisała wszystko, pomierzyli
    ślady hamowania itd, zrobili kilka zdjęć i pojechali. Świadka niestety
    nie mam, bo wszyscy się rozbiegli jak poprosiłem o świadczenie.
    Ja na drugi dzień pojechałem do gościa do szpitala i okazało się, że
    właśnie już wyszedł i że czuje się dobrze. Udało mi się namierzyć go z
    książki telefonicznej i umówiłem się na odwiedziny. Na miejscu okazało
    się, że gość miał podejrzenie wstrząsu mózgu, ale czuje się dobrze i
    jest tylko trochę poobijany. Dzwoniłem do gościa jeszcze dzisiaj,
    potwierdził że czuje się dobrze i nic mu nie dolega.

    I teraz pytanie: na jakiej podstawie orzeka się, czy obrażenia ciała są
    "do 7 dni" czy powyżej? Jak sprawa będzie wyglądała w moim przypadku,
    kiedy gość wyszedł do szpitala po dniu i czuje się dobrze? Jakie
    konsekwencje mi grożą? Czy może powinienem jakoś dopilnować sprawy tych
    7 dni? Dodam, że potrącenie nastąpiło w zeszły czwartek, 18 stycznia -
    jutro będzie więc tydzień.

    Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam

    Zagłoba

  • 2. Data: 2007-01-24 21:35:02
    Temat: Re: Potrącenie pieszego
    Od: Kolan <...@w...pl>

    Wacpan po pijaku na rumaka wsiadał ?

  • 3. Data: 2007-01-24 21:36:10
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    zagloba napisał(a):

    > I teraz pytanie: na jakiej podstawie orzeka się, czy obrażenia ciała są
    > "do 7 dni" czy powyżej?

    Opinia lekarza.
    Jeśli nie będzie tych obrażeń, to pewnie będziesz odpowiadał za wykroczenie.

    --
    @2007 Johnson

  • 4. Data: 2007-01-24 21:37:07
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "zagloba" <n...@p...ci> napisał w wiadomości

    Z tego co piszesz, to obrażenia nie przekroczą 7-miu dni. Co do zasady powołuje
    się w takim wypadku biegłego.

  • 5. Data: 2007-01-24 21:37:24
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Kolan napisał(a):

    > Wacpan po pijaku na rumaka wsiadał ?

    Apel do wszystkich: nie kupować dzieciom komputerów, bo jak dostaną to
    trollują.

    --
    @2007 Johnson

  • 6. Data: 2007-01-24 21:39:17
    Od: Kolan <...@w...pl>

    Johnson napisał(a):

    > Opinia lekarza.
    > Jeśli nie będzie tych obrażeń, to pewnie będziesz odpowiadał za
    > wykroczenie.

    Zalezy czy ofiara wystąpi na drodze cywilnej o odszkodowanie
    ;),swietny sps na zarobienie kasiory

  • 7. Data: 2007-01-24 21:41:41
    Od: zagloba <n...@p...ci>

    Johnson napisał(a):
    > zagloba napisał(a):

    > Opinia lekarza.
    > Jeśli nie będzie tych obrażeń, to pewnie będziesz odpowiadał za
    > wykroczenie.

    Czy chodzi o opinię lekarza ze szpitala, w którym przebywał
    poszkodowany? Czy istnieje prawdopodobieństwo, że lekarz wpisał "na
    wyrost" ilość dni w orzeczeniu? Czy ja będę mógł to jakoś
    zakwestionować? Miałem przecież kontakt osobisty z poszkodowanym i
    widziałem w jakim jest stanie - zresztą sam potwierdził że czuje się
    dobrze i nic mu nie jest.

  • 8. Data: 2007-01-24 21:42:52
    Od: zagloba <n...@p...ci>

    Robert Tomasik napisał(a):

    > Z tego co piszesz, to obrażenia nie przekroczą 7-miu dni. Co do zasady
    > powołuje się w takim wypadku biegłego.

    Na jakim etapie sprawy można powołać takiego biegłego? Jutro będzie 7-my
    dzień od zdarzenia.

  • 9. Data: 2007-01-24 21:47:28
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    zagloba napisał(a):

> [...]
    > zakwestionować? Miałem przecież kontakt osobisty z poszkodowanym i
    > widziałem w jakim jest stanie - zresztą sam potwierdził że czuje się

    Bez większego znaczenia jest to jak długo ktoś leży w szpitalu, czy też
    na jak długo dostał zwolnienie lekarskie.
    Policja o ile sama nie uzna że nie warto dopuści dowód z opinii biegłego
    lekarza, który oceni obrażenia.
    Ale myślę że jak przesłuchają pokrzywdzonego to nie będą sobie robić
    takiego problemu.

    --
    @2007 Johnson

  • 10. Data: 2007-01-24 22:13:19
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Na jakim etapie sprawy można powołać takiego biegłego? Jutro będzie 7-my dzień
    > od zdarzenia.

    Po wszczęciu postępowania.