  • 1. Data: 2003-04-26 13:46:14
    Temat: Re: pomocy - bardzo pilne...
    Od: "Michał Ickiewicz" <icek(_@!-jak-chcesz-napisac-usun-co-niepotrzebne-poziostawiajac-do-pl-jako-domene-regexp@do_DOT.pl>

    > 600 złotych, więc nie majątek, ale mnie troszkę wkurza, że się odezwali po
    > tylu latach i od razu "z ryjem".
    > mogę ich olać, czy wziąć to na poważnie? rzecz się przedawniła, czy
    jeszcze
    > nie?

    mi się wydaje że dokładna analiza umowy powinna nastąpić najpierw.

    Icek

  • 2. Data: 2003-04-26 13:49:33
    Temat: pomocy - bardzo pilne...
    Od: "paollo" <p...@i...pl>

    witam serdecznie
    mam problem
    od marca do września 1999 roku pracowałem w pewnym funduszu emerytalnym.
    wtedy się zaczął obowiązek należenie do któregoś z nich. kokosów nie
    zarobiłem, ale wówczas byłem na początku studiów, więc taki zastrzyk był dla
    mnie ważny. od września miałem już poważniejszą pracę, więc bez obustronnych
    żali rozstałem się z tą firmą.
    a teraz dostałem poleconym list, w którym domagają się (powołując na umowę o
    pracę ze mną) zwrotu jakiejś części wypłaconych mi prowizji od umów, z
    których oni nie dostali składek. straszą mnie, że jak nie zapłacę w ciągu
    siedmiu dni to idą do sądu i obciążą mnie kosztami. chodzi w sumie o około
    co zrobić?

    pozdrawiam
    paollo

    --
    ------ ------
    słowa: http://www.skutecki.fr.pl

  • 3. Data: 2003-04-26 14:42:03
    Od: "madzia" <m...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "paollo" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > tylu latach i od razu "z ryjem".
    > mogę ich olać, czy wziąć to na poważnie? rzecz się przedawniła, czy

    nic Ci nie moga zrobic, sami Ci wyplacili. Na etacie,jak pracownikowi
    omylkowo wyplaca cokolwiek,to nic nie musi oddawac.Oczywiscie uczciwosc
    wymaga itd...ale to nie przymus.Chyba,ze umowa o prace przewiduje jakies
    takie dziwne rozliczenia.
    magda

  • 4. Data: 2003-04-26 15:31:43
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    madzia wrote:
    > nic Ci nie moga zrobic, sami Ci wyplacili. Na etacie,jak pracownikowi
    > omylkowo wyplaca cokolwiek,to nic nie musi oddawac.

    a bezpodstawne wzbogacenie?

    > Oczywiscie uczciwosc
    > wymaga itd...ale to nie przymus.Chyba,ze umowa o prace przewiduje jakies
    > takie dziwne rozliczenia.

    tylko że to pewnie nie była umowa o pracę

    KG

  • 5. Data: 2003-04-26 15:37:42
    Od: "Michał Ickiewicz" <icek(_@!-jak-chcesz-napisac-usun-co-niepotrzebne-poziostawiajac-do-pl-jako-domene-regexp@do_DOT.pl>

    Użytkownik "Kamil Gołaszewski" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > a bezpodstawne wzbogacenie?

    a to zależy już od świadomości otrzymującego kasę chyba

    Icek

  • 6. Data: 2003-04-26 16:26:14
    Od: "paollo" <p...@i...pl>

    juz dodaje
    umowa była normalną umową o pracę, pełen etat, na czas określony
    (wynagrodzenie stałe plus prowizyjne)

    punkty dotyczące wynagrodzenia prowizyjnego brzmiały

    4.5 Pracownik nabywa prawo do wynagrodzenia prowizyjnego (jednorazowo za
    każdą zawartą umowę) określonego w pkt. 4.4 za każdy miesiąc, nie wcześniej
    jednak niż w ostatnim dniu miesiąca w którym OFE otrzymał z ZUS składkę
    pieniężną, o ile przelanie składek nastąpi w ciągu 6-ciu miesięcy od
    zawarcia umowy.

    4.6 Pracownik traci prawo do wynagrodzenia prowizyjnego określonego w pkt
    4.4 w momencie:
    1. odrzucenia przez PTE lub inny organ państwowy awartej umowy o członkostwo
    w OFE
    2. za zawarcie umowy ubezpieczenia emerytalnego z pracownikami PTE oraz
    innych PTE

    4.9 W przypadku gdy Pracownik nie nabędzie prawa do wynagrodzenia
    prowizyjnego stosownie do postanowień pkt 4.4 i 4.5 Pracownik zobowiązuje
    się do zwrotu na rzecz Pracodawcy pobranej zaliczki i niniejszym, stosownie
    do art. 91 Kodeksu Pracy upoważnia Pracodawcę do potrącenia pobranych
    zaliczek z jakichkolwiek wymagalnych należności przysługujących Pracownikowi
    od Pracodawcy.

    tyle cytatu. na moje, to mogliby ode mnie teraz żądać tych pieniędzy, gdyby
    były "jakiekolwiek wymagalne należności" przysługujące mi od tej firmy. a
    takowych nie ma, więc chyba mogą mnie pocałować... czy się mylę?
    rzecz dotyczy 1999 roku, czy po prawie czterech latach mają jeszcze prawo mi
    zawracać tym głowę?

    pozdrawiam
    paollo

  • 7. Data: 2003-04-26 18:20:42
    Temat: Odp: pomocy - bardzo pilne...
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    Użytkownik Michał Ickiewicz
    <icek(_@!-jak-chcesz-napisac-usun-co-niepotrzebne-po
    ziostawiajac-do-pl-jako-
    domene-regexp@do_DOT.pl> w wiadomości

    > a to zależy już od świadomości otrzymującego kasę chyba

    No jasne - po prostu nikt w tym kraju nie pamieta ile zarabia, i jak nagle
    dostaje sporo wiecej, to oczywiscie wydaje mu sie ze tak powinno byc i nie
    liczy sie z koniecznoscia zwrotu. Yeah right...

    Poza tym mowimy tu o prowizjach i o punkcie umowy, ktory mowi o zwrocie
    prowizji, jesli ( o ile dobrze zrozumialem ), zwerbowany klient nie placi.
    Calkiem logiczne zabezpieczenie, przed werbowaniem lumpow spod budki.
    Czyli -pieniadzy _byly_ nalezne, tylko ze pewne okolicznosci uprawniaja
    Fundusz do zadania ich zwrotu. Czyli ja to widze, jako powstanie w wyniku
    innego zdarzenia prawnego calkowicie nowego zobowiazania. I teraz pytanie -
    czy to zobowiazanie sie przedawnilo? Nalezaloby przeczytac umowe i
    zaobaczyc, w ktorym momencie powstal ten obowiazek ( zwrotu ) i potem
    policzyc 3 lata ( bo wedlug mnie to bedzie z DG ).

    Tak ja to widze.

    Prosba - trzymjacie sie troche tematu.

    Depi.

  • 8. Data: 2003-04-26 18:30:23
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    Użytkownik paollo <p...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b8ebtm$hjj$...@k...task.gda.pl...

    Cofam to, co napisalem obok - powinienem byl najpierw przeczytac to :-)

> [...]
    > były "jakiekolwiek wymagalne należności" przysługujące mi od tej firmy. a
    > takowych nie ma, więc chyba mogą mnie pocałować... czy się mylę?

    Niestety - to postanowienie tyczy sie jedynie kwestii potracania. Nie musza
    jednak potracac - moga egzekwowac inaczej.

    > rzecz dotyczy 1999 roku, czy po prawie czterech latach mają jeszcze prawo
    mi
    > zawracać tym głowę?

    Wedlug mnie nie - w swietle tego, ze to umowa o prace byla i zrobili to jako
    zaliczki ( teoretycznie dla nich korzystniejsze ), to termin przedawnienia z
    art. 291 Kodeksu pracy juz uplynal ( 3 lata ).

    Depi.

  • 9. Data: 2003-05-01 23:14:20
    Od: mietekn<m...@w...pl>

    Witam
    Sam pracuje w towarzystwie ubezpieczeniowym ...jestem studentem
    ale nie o sobie tu naskrobie tylko o tym, ze niestety jest tak, ze
    prowizje trzeba bedzie zwrócić.
    Firmy ubezpieczeniowe to złodzieje i jezeli jeszcze ktoś tego nie wie to
    własnie sie dowiedział.
    Kazda z podpisanych umów objeta jest innym okresem karencji.
    Jedne to dwa lata inne rok.
    Nie wiem jakiego typu umowy podpisywałes.
    Zycze wytrwałości w walce o swoje.
    Mietek

    -> http://usenet.pomocprawna.info